ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

کاربردهای پلی اتیلن گلیکول در صنایع دارویی

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

کاربردهای پلی اتیلن گلیکول در صنایع دارویی

70 / 100

کاربردهای پلی اتیلن گلیکول در صنایع دارویی – پلی اتیلن گلایکول به عنوان ماده  Excipient  یکی از پر فروش ترین ماده شیمایی صنعتی می باشد. شرکت شیمی کهن  یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی در ایران می باشد. محصولات مرک آلمان و سیگماآلدریچ و همچنین برندهای مطرح صنعتی از دیگر محصولات وارداتی توسط این شرکت است . فروش محصولات با کیفیت باعث شده تا این شرکت در بین مصرف کنندگان از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

برای خرید محصولات مورد نیاز خود می توانید به دو روش ابتدا اینکه با شماره های مستقیم بخش بازرگانی تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا از طریق واتساپ نام و مشخصات ماده مورد نظر خود را ارسال نموده تا در کمترین زمان ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمایید.

پلی اتیلن گلیکول در صنایع دارویی – داروهای مایع

قدرت حل کنندگی بالای پلی اتیلن گلایکول، سبب استفاده گسترده از این ماده با وزن مولکولی کم (200 PEG تا PEG 400)، در تهیه دارو های مایع مانند قطره ها، داروهای وریدی (پرنترال) و نیز کپسول های ژلاتینی شده است.

پلی اتیلن گلیکول سبب نرم شدن ژلاتین نمی شود. PEG مایع اندکی مزه تلخ دارد که با کمی افزودنی مناسب (شیرین کننده) این مزه تلخ قابل تنظیم و از بین بردن است. حالت جامد این ماده بی مزه است.
Applications of polyethylene glycol in the pharmaceutical industry

پلی اتیلن گلیکول – ماده پایه پمادها

جالب است بدانید پلی اتیلن گلایکول جامد در پلی اتیلن گلایکول های مایع قابل انحلال نیست. مخلوط کردن حالت جامد یا خمیری PEG با PEG های مایع سبب تشکیل خمیر سفید رنگ پماد می شود.

انحلال پذیری پلی اتیلن گلایکول در آب و نیز قابلیت حل کنندگی بالای سایر مواد در پلی اتیلن گلایکول، این ماده را کاندیدای مناسبی به عنوان پایه برای تهیه پماد از بسیاری مواد اولیه دارویی می کند.

پلی اتیلن گلیکول به عنوان ماده پایه می تواند همراه مواد پایه دیگر مانند ستیل الکل، ستیل استئاریل الکل، استئاریک اسید، 2،1-پروپیلن گلایکول، گلیسرول، گلیسرول مونواستئارات و پلی اتیلن گلایکول سوربیتان اولئات و .. استفاده شود. ترکیب سه پماد مرسوم ساخته شده از PEG در این جدول آمده است:
۱ Polyethylene glycol 3350          ۴۰%
Polyethylene glycol 400             ۶۰%
۲ Polyethylene glycol 3000 or Polyethylene glycol 3350         ۵۰%
Polyethylene glycol 400            ۵۰%
۳ Polyethylene glycol 1500         ۵۰%
Polyethylene glycol 300           ۵۰%

پلی اتیلن گلیکول  – شیاف ها

معمولا از پلی اتیلن گلایکول جامد در ساخت شیاف استفاده می شود. مواد فعال دارویی زیادی می توانند در پلی اتیلن گلیکول حل شوند. از این جهت PEG دارای دسترسی زیستی (bioavailability) مناسبی است. آزاد شدن ماده فعال دارویی موجود در شیاف در داخل بدن، از طریق ذوب شدن و هم با حل شدن در مایعات داخل بدن صورت می گیرد. در مورد پلی اتیلن گلایکول ها نشان داده شده است که این مواد در طول فرآیند تولید پایداری بالایی دارند و برای نگهداری نیازی به یخچال ندارند. میزان استحکام مطلوب برای تولید شیاف با انتخاب وزن مولکولی مناسب پلی اتیلن گلیکول ها و انتخاب نسبت های مناسب قابل تنظیم است. برای مثال مخلوط 25 درصد PEG1000 و 75 درصد PEG1500 ماده بسیار نرم تولید می کند، در حالی که مخلوط 25 درصد PEG4000 و 75 درصد PEG6000 سبب تشکیل ماده جامد سفت تر می شود.

 

Applications of polyethylene glycol in the pharmaceutical industry

قرص ها

در قرص سازی نیاز به excipient های زیادی است و هر یک کاربردهای مختلف دارند. در مورد این کاربرد، پلی اتیلن گلایکول می توانند به صورت:

  • حامل (carrier)، حل کننده (solubilizer)
  • و یا بهبود دهنده فرآیند جذب (absorption improver)

مواد فعال دارویی موجود در فرمولاسیون قرص استفاده شود. در ساخت قرص، پلی اتیلن گلایکول معمولا به صورت مذاب فراوری می شود (melt granulation) و فقط در مورد API هایی قابل استفاده است که تا 70 درجه سانتیگراد مقاومت حرارتی دارند.

پلی اتیلن گلایکول ها به عنوان روان کننده و چسباننده (binder) نیز در فرآیند قرص سازی استفاده می شوند. دمای ذوب نسبتا پایین پلی اتیلن گلیکول، این ماده را در ساخت قرص با استفاده از تکنیک های sintering و compression مطلوب می کند. پلی اتیلن گلیکول به عنوان یک پلاستیسایزر، سبب تسهیل شکل دهی به قرص ها در فرآیند فشرده سازی (compression) می شود. PEG به شکل جامد در پوشش قرص ها نیز کاربرد دارد. انطاف پذیری قرص های با پوشش شکری با استفاده از PEG افزایش می یابد زیرا که PEG به عنوان عامل anti-caking می کند و مانع از بهم پیوستن ذرات به یکدیگر می شود. در پوشش های قرص های بدون قند PEG مانند نرم کننده عمل می کند.

Applications of polyethylene glycol in the pharmaceutical industry

فروش مواد شیمیایی مرک آلمان در ایران

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی مرک آلمان، پلی اتیلن گلیکول می باشد. شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش پلی اتیلن گلیکول از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سیترات سدیم در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت پلی اتیلن گلیکول میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت