ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

83 / 100

شیمی قلمرو اکتشاف است و در میان ترکیبات متنوع آن، نیترات آهننیترات آیرون (lll) یا نیترات آهن برجسته است. این مقاله اسرار پیرامون این ماده شیمیایی را آشکار می کند، اهمیت تاریخی آن، کاربردهای صنعتی، اثرات زیست محیطی و موارد دیگر را بررسی می کند.

آشنایی با نیترات آهن: نیترات آهن با ترکیب شیمیایی متمایز خود، نقش مهمی در فرآیندهای مختلف صنعتی ایفا می کند. خواص آن آن را به ترکیبی همه کاره تبدیل می کند که به طور گسترده در بخش های مختلف از کشاورزی گرفته تا داروسازی استفاده می شود.

شرکت شیمی کهن، نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک merck ، محصولات سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

نیترات آهن (III) کد 103883 مرک

ترکیب شیمیایی نیترات آهن (III) کد 103883 مرک یا فریک آهن یک جامد کریستالی بنفش رنگ با فرمول Fe(NO3)3 * 9H2O غیر قابل اشتعال است. اما سوختن مواد قابل احتراق را تسریع می بخشد، اما وجود مقادیر زیاد آن در آتش، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آتش و یا حرارت می تواند منجر به انفجار گردد که باعث تولید اکسید نیتروژن سمی می شود.

یترات آهن - نیترات آیرون (lll)

نیترات روی

نیترات روی یک ترکیب شیمیایی است که از اتم های نیتروژن و اکسیژن و یک اتم روی تشکیل شده است. فرمول شیمیایی این ترکیب NO3- است. نیترات روی به عنوان یک نمک محلول در آب استفاده می‌شود و معمولاً در فرآیندهای صنعتی، کشاورزی و آزمایشگاهی به کار می‌رود.

در کشاورزی، نیترات روی به عنوان یک منبع ازوت و روی برای گیاهان استفاده می‌شود و می‌تواند به بهبود رشد و توسعه آنها کمک کند. همچنین، در آزمایشگاه‌ها و صنایع شیمیایی، نیترات روی به عنوان یک ماده شیمیایی اصلی در تولید برخی ترکیبات شیمیایی دیگر نیز به کار می‌رود.

مشخصات نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

شرکت سیگما آلدریچ (Sigma) یک شرکت پیشرو در زمینه تولید مواد شیمیایی، محصولات آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی است. برای مشاهده لیست قیمت محصولات سیگما می توانید به وب سایت آنها به آدرس https://www.sigmaaldrich.com/ مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید به راحتی محصولات سیگما را بر حسب نام، شماره فهرست، دسته بندی، برند و… جستجو کنید. همچنین، می توانید با مشاهده فهرست محصولات در بخش های مختلف وب سایت، به راحتی به دسته بندی های محصولات سیگما دسترسی پیدا کنید.

1.03883

Supelco

Iron(III) nitrate nonahydrate

for analysis EMSURE® ACS,Reag. Ph Eur

Synonym(s):Iron(III) nitrate nonahydrate
Linear Formula:Fe(NO3)3 · 9 H2O

مشخصات فیزیکی نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

  • دمای ذوب : 47,2
  • دمای جوش : 125 درجه سانتیگراد
  • چگالی : 1,68 گرم بر سانتی مترمکعب
  • حلال ها : الکل و استون
  • فرمول شیمیایی : Fe(NO3)3.9H2O
  • فرمول مولکولی : Fe(NO3)3.9H2O
  • چگالی : (1.68g/cm3 (200C
  • دمای ذوب : 470C
  • شرایط نگهداری : Store at +50C to +300C

از آنجایی که نیترات آهن – نیترات آیرون (lll) جاذب رطوبت است،معمولا به شکل نوناهیدرات با چگالی 1,6429 گرم بر سانتی متر مکعب و به شکل بلورهای بی رنگ و یا بنفش کم رنگ یافت می شود. شکل هگزا هیدرات این ماده در آب نیز حل می شود. هنگام حل شدن این ماده ، به دلیل هیدرولیز محلول زرد رنگ تشکیل می شود. نیترات آهن از واکنش پودر فلز آهن با اسید نیتریک تهیه می شود.

مشخصات نیترات آهن-نیترات آیرون(lll)

کاربردهای صنعتی نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

اهمیت نیترات آهن در صنایع گسترده است و بر فرآیندهای شیمیایی تأثیر می گذارد و به ایجاد محصولات متنوع کمک می کند. بیایید به کاربردهای کلیدی که این ترکیب را ضروری می‌سازند، بپردازیم.

خواص شیمیایی نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

نیترات آهن-نیترات آیرون(III) یک ترکیب شیمیایی است که شامل یون‌های آهن(III) و یون‌های نیترات (NO3-) می‌شود. این ترکیب خواص شیمیایی مختلفی دارد که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد:

  1. اکسایش‌پذیری: یون آهن(III) در این ترکیب اکسیداسیون از وضعیت اکسیداسیون +3 دارد. این به معنای این است که آهن در این ترکیب اکسایش می‌یابد.
  2. حلالیت در آب: نیترات آهن-نیترات آیرون(III) به خوبی در آب حل می‌شود و محلول‌های آبی از آن تشکیل می‌شود.
  3. فعالیت اسیدی: محلول‌های نیترات آهن-نیترات آیرون(III) اسیدی هستند و می‌توانند به عنوان منبع اسید در برخی واکنش‌های شیمیایی عمل کنند.
  4. واکنش با آلکالی‌ها: این ترکیب به خوبی با آلکالی‌ها و بازها واکنش می‌دهد و ممکن است در این واکنش‌ها تشکیل رسوب‌های آهن(III) اکسید شود.
  5. خواص اکسیدانی: به دلیل وجود یون آهن(III)، نیترات آهن-نیترات آیرون(III) به عنوان یک ماده اکسیدانی نیز عمل می‌کند و در برخی واکنش‌های شیمیایی می‌تواند الکترون‌ها را از دیگر مواد دریافت کند.نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

مهم است به این نکته توجه داشت که خواص شیمیایی دقیق ممکن است با شرایط و محیط واکنش متغیر باشند.

خصوصیات نیترات آهن 9 آبه

  • نیترات آهن(III) محلول در آب و الکل می باشد.نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

موارد مصرف نیترات آهن 9 آبه

  • محلول نیترات آهن (III) در صنعت جواهر سازی برای جلا دادن نقره، برنز و آلیاژهای آنها استفاده می شود.
  • از نیترات آهن (III) برای تولید کودهای آکواریومی و کودهای کشاورزی استفاده می شود.

کاربرد نیترات آهن

نیترات آهن به عنوان یک کاتالیزور در سنتز آمید سدیم در آمونیاک استفاده م شود. برخی از انواع رس آغشته به نیترات آهن اکساینده های مفیدی در سنتز آلی هستند. نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

مثال؛ نیترات آهن در مونتموریلونیت(شناساگری به نام کلیفن) برای اکسیداسیون الکل ها به آلدئیدها و تیول ها به دیسولفیدها استفاده می شود. جواهر سازان و آهنگران برای حکاکی بر روی نقره و آلیاژهای نقره از محلول های نیترات نقره استفاده می کنند. از نیترات نقره در رنگرزی ، دباغی، تجزیه شیمیایی و پزشکی نیز استفاده می شود.

خطرات نیترات آهن 

استنشاق نیترات آهن بینی و گلو را تحریک می کند و بلعیدن این ماده موجب تحریک دهانی و معده می شود. گرد و غبار نیترات آهن چشم را تحریک کرده و می تواند پوست را در تماس طولانی مدت تحریک نماید.نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

راهنمای ایمنی کار با نیترات آهن

راهنمای کار کردن با مواد پودری:

به منظور کاهش خطرات ناشی از استنشاق گرد و غبار مواد پودری و جلوگیری از آلودگی سطوح کار توصیه می شود از ترازویی که دارای محفظه سر بسته است استفاده نمایید، تا گرد و غبار در هوا پخش نشود و یا توزین در زیر هود انجام شود.

برای انتقال مواد شیمیایی از ظرف به ترازو از قاشق استفاده نموده و از ریختن و یا پاشیدن پودر هنگام توزین اجتناب کنید. هنگام کار با پودرها از تجهیزات محافظت شخصی مانند ماسک و عینک ایمنی استفاده نمایید و پس از کار با مواد پودری سطوح آغشته به مواد را تمیز کنید.نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

جهت مشاهده آنالیز محصول کلیک کنید .

نتیجه

در نتیجه، نیترات آهن، نیترات آهن، یک شگفتی شیمیایی با تاریخچه غنی و کاربردهای چندوجهی است. با پیشرفت صنایع و عمیق تر شدن درک علمی، نقش این ترکیب در حال گسترش است و جهان را به روش هایی که هنوز تصور نکرده ایم شکل می دهد.

خرید نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده خرید نیترات آهن – نیترات آیرون (lll) با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.نیکوتین جویس 

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

قیمت  فروش نیترات آهن – نیترات آیرون (lll)

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش نیترات آهن – نیترات آیرون (lll) می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.خرید نیکوتین مایع

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.نیکوتین مایع

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.خرید اسید لوریک

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت