ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

محیط کشت نوترینت براث آگار

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

محیط کشت نوترینت براث آگار

82 / 100

محیط کشت نوترینت براث به سه روش محیط کشت جامد -نیمه جامد -مایع یا آبگوشتی تهیه می شود .محیط کشت یک محیط خاص ویژه ای است،که آزمایشگاههای میکروبیولوژی برای رشد میکروارگانیسم ها مورداستفاده قرارمی گیرد .فروش محیط کشت نوترینت براث آگار یکی از محیط های کشت مایع محسوب می شود .

محیط کشت،انواع گوناگون از مواد غذایی و ضروری است که برای رشد میکروارگانیسم ها لازم می باشد .همانطور که می دانید میکروارگانیسم ها انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای خواص منحصربه فردی هستند.ونیازمند به مواد مغذی خاص برای رشد هستند.در حالت کلی محیط کشت نوترینت براث آگار باید شرایط فیزیکی و شیمیایی مناسبی برای رشد میکروارگانیسم ها را داشته یاشد.

محیط کشت نوترینت براث آگار

انواع محیط کشت محیط کشت نوترینت براث آگار

محیط کشت بر اساس ظاهر به:

  1. محیط کشت جامد (Solid  media)
  2. محیط کشت نیمه جامد (Semi Solid media)
  3. محیط کشت مایع یا آبگوشتی (Liguid or Broth media)

محیط کشت مایع آگار ندارد،ومحیط کشت جامد 1/5 یا 2 درصد اگار دارد .آگار یک ماده ژله مانند پلی ساکاریدی می باشد که ترکیبی از 2 دی ساکارید آگارز و آگارو بکتین است .از جلبک قهوه ای و یا جلبک قرمز تهیه می شود.

انواع محیط کشت و عملکرد

محیط کشت براساس عملکرد به :

محیط کشت :Basic media

  • محیط کشتی است که شامل حداقل مواد مغذی برای رشد باکتری ها است و اکثر باکتری ها در آن رشد می کنند.

محیط کشت غنی کننده:Enrichment media

  • محیط کشت غنی کننده یکی دیگر از انواع محیط کشت ها است،که محیط کشتی مقوی بوده و شامل:

اکثر اسیدهای امینه و لیپیدها می باشد .

محط کشت انتخابی یا Selective cultuer media

  • در این محیط کشت برخی از باکتری ها می توانند رشد کنند و اثر مهار کنندگی بر رشد سایر باکتری ها دارد.و در واقع برای جدا سازی باکتر ها خاص مورد استفاده قرار می گیرد .
  • محیط کشت افتراقی یا Differential culture media
  • محیط کشت افتراقی در واقع یک محیط کشت تشخیصی است. باکتری مورد نظر با باکتری های رشد یافته در همان محیط کشت به شکل متفاوت ظاهر شوند .

محیط کشت نوترینت براث

محیط کشت-

فروش محیط کشت نوترینت براث

در این مطلب با فروش محیط کشت نوترینت براث توضیحاتی خواهیم گقت برای مطالعه و تحقیق روی میکروارگانیسم ها و باکتری ها باید آنها را در محیط های مناسبی پرورش داد.شرکت مرک یکی از شرکت هایی است که در زمینه فروش محیط کشت نوترینت براث چندین سال است که فعالیت می کند. انواع مختلفی از محیط کشت وجود دارد که هر کدام برای نوع خاصی از بررسی ها مناسب هستند.

رعایت برخی از نکات درباره محیط کشت الزامی است :

از جمله :

  1. باید مواد غذایی کافی و ضروری برای رشد میکروب ها و باکتری ها در محیط کشت موجود باشد .
  2. PH محیط باید با توجه به نوع میکروارگانیسم تنظیم شود .
  3. آب مقطر باید به شیوه درستی تهیه شود .
  4. و…

فروش محیط کشت نوترینت براث که یکی از محیط های کشت های مایع محسوب می شود و فاقد آگار است .این محیط فقط در لوله آزمایش یا فلاسک تهیه می شود و ویژگی هبایی دارد .

یکی از ویژگی های محیط کشت نوترینت براث پرورش باکتری هایی که به مواد خاصی برا رشد احتیاج ندارند.این محیط برای رشد باکتری های گرم مثبت و منفی مناسب است .یکی از روش های مناسب برای آزمایش مواد غذایی و محصولات لبنی است .چون این محیط کشت در دسته محیط کشت مایع قرار دارد،عصاره گوشت و پیتون در آن موجود است .استفاده از این محیط کشت که یکی از تولیدات شرکت مرک آلمان است باید در محیط آزمایشگاهی انجام شود.

شرکت شیمی کهندر زمینه فروش محیط های کشت،وماده شیمیایی وکیت های تحقیقاتی فعال می باشد که نمایندگی مرک آلمان در ایران می باشد.محصولات خود را باضمانت اصالت کالا و بالاترین کیفیت آماده عرضه به شما مشتریان می باشد.

محیط کشت بلاد آگار

محیط کشت-نوترینت براث آگار

محیط کشت بلاد آگار یک محیط کشت عمومی است .که به منظور تکثیر و جداسازی باکتری های بیماری زا،بخصوص باکتری های که برای رشد به مواد مغذی نیاز دارند،بکار می رود.علاوه در این محیط وجود همولیزین در باکتری ها را نیز می توان کاوش کرد.پس از اتوکلاو محیط پایه،هنگامی که درجه آن تاحدود 50درصد سانتیگراد رسیدخون دفیبرینه گاو را نسبت به 5تا7 درصد به ان اضافه نمودهو با رعایت شرایط استریل درپلیت های استریل می ریزیم.

ممکن است به نوع باکتری یکی از سه حالت ذیل مشاهده گردد:

  1. همولیز کامل B:باکتری واجد آنزیم همولیزین بوده و اطراف پرگنه منطقه شفافی ایجاد می گردد.
  2. همولیز ناقص a:باکتری واجد آنزیم همولیزین بوده ولی نسبت لیز کمتراز 50درصد می باشد و اطراف پرگنه هاله سیز رنگ ایجاد می گردد.
  3. عدم همولیز y: باکتری فاقد آنزیم همولیزین می باشد.

محیط کشت چیست؟

محیط کشت به محیط هایی گفته می شود که بصورت تخصصی برای رشد و تکثیر باکتریها یا سلولها تهیه شده اند و برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. این محیط ها حاوی مواد خاصی هستند که محیط را برای رشد و تکثیر سلول ها مهیا می کنند.از این مواد می توان به قندها، نمکها، آب و غیره اشاره نمود.

طرز تهیه محیط کشت Blood agar

  • ابتدا مقداری آب مقطر در داخل یک ارلن ریخته،پودر نوترینت آگار را به آن اضافه و حل م نمائید .
  • محتویات آرلن را با آب مقطر به حجم برسانید .
  • محتویات ارلن را روی شعله حرارت دهید تا بجوشد و محیط کشت شفاف شود.
  • محیط کشت را توسط اتوکلاو 15دقیقه در حرارت 121c استریل کنید .
  • پس از استریل کردن،بگذارید تا حرارت محیط کشت به 45-50 درجه برسد .

(آنگاه در شرایط استریل و در مجاورت شعله،با توجه به حجم محیط ساخته شده،5-10درصدخون گوسفندبه آن اضافه نموده و خوب بهم بزنیدتا کاملا مخلوط شود .)

  • محیط را در مجاورت شعله داخل پتری دیش های استریل بریزید.
  • پس از پخش محیط در داخل پلیت ها چنانچه در سطح آنها حبابهای هوا تشکیل شود .با استفاده از شعله حبابهارا از بین ببرید .
  • ضخامت لایه آگار داخل پلیت ها نباید از 3-4 میلی متر تجاوز کند.
  • پس از آماده و منجمد شدن محیط های ساخته شده،پلیت ها را به مدت 24 ساعت درحرارت 37درجه آنکوبه کنید.
  • رشد باکتری بر روی این محیط های کنترل،نمایانگر آلوده بودن محیط هاست .(بنابراین از این محیط ها نباید استفاده کرد.)

محیط بلادآگار در داخل یخچال به مدت یک هفته پایدار است.چنانچه به نحوی از تبخیر آب آن جلوگیری شود پایداری آن بیشتر می شود .

 محیط کشت BLOOD AGAR

محیط کشت سیمون سیترات آگار

محیط کشت سیمون سیترات آگار جهت افتراق باکتری های گرم منفی بر پایه ی مصرف نیترات شناساییبیوتیپ باکتری ها و تعیین آنزیم سیتراتاز در باکتری ها خصوصا شناسایی جنس وگونه باکتری های خانواده انتروباکتریاسه بر طبق استاندارد ایزو 10273 به کار می رود .باکتری هایی که امونیوم دی هیدروژن فسفات و سیترات سدیم را به عنوان تنها منابع نیتروژن و کربن مصرف می کنند.به طور نسبی در این محیط رشد می کنندو واکنش قلیایی تولید می کنند.

با تغییر رنگ معرف برم تیمول بلو از سبز (حالت خنثی)به آبی (حالت قلیایی) مشخص می شود .در آزمایش با این محیط کشت به جایی کدر شدن محیط کشت که بعضی اوقات مشکلاتی برای شناسایی بوجود می آورد .نتیجه آزمایش به وسیله شاخص تغییر رنگ انجام می شود .این محیط کشت صرفا برای آزمایشگاه است و باید درب قوطی کاملا بسته باشد و از تابش شدید نور آفتاب جلوگیری شود .

محیط ام آر اس آگار

محیط کشت ام آر اس آگار مرک برای تست Lactobacilli مصرف می شود .تغییر روی پایه این محیط کشت بر اساس قابلیت مغذی زیاد بودن آب گوجه فرنگی است .اضافه کردن منگنز،منیزیم و استات به همراه پلی سوربیت،برای رشد این نوع باکتری،یک محیط کشت بهبود یافته فراهم می کند .

به خصوص گونه های دیگر مثل :

  1. Specis fastidious
  2. brevislactobacillus

lactobacillus fermentum وکیفیت پپتن های اضافه شده به عصاره گوشت و مخمرها،فاکتورهای مورد نیاز رشد را ترکیب می کند .و باعث می شود MRSکه بهترین محیط کشت برای کشت  lactobacilli ،ایجاد شود.به دلیل آن که انتخابی بودن این محیط کشت کم است و میل به آلوده بودن در رشد دوباره یک محیط جا دارد .

توصیه می شود برای افزایش انتخابی بودن این محیط کشت در BOROTH کشت می شود .در بسیاری از موارد،با نگهداری در محیط غنی شده از co2 رشد،افزایش می یابد این محیط کشت به ویژه برای شمارش و نگهداری  Lactobacilli توصیه می شود .چه به روش MPNدر Broth و چه تلقیح در پلیت که الیه دوم مذاب روی ان را می پوشاند و این متد اخیرا نیازمند CO2 زیاد است.

محیط کشت تریپیتیک سوی آگار

محیط کشت تریپتیک سوی آگار

محیط کشت باکتریایی ترپیتیک سوی آگار Trypticase soy agar نوعی محیط عمودی و غیر عمودی انتخابی هستند.مواد مغذی کافی را فراهم میکنند تا طیف گسترده ای از میکروارگانیسم ها (هم گرم مثبت و هم گرم منفی)رشد کنند.استفاده از این محیط کشت کاربردهای زیادی دارد اما عمدتا به عنوان یم محیط رشد اولیه برای مشاهده مورفولوژی کلنیها،شمارش جداسازی کشف های خالص و یا صرفا کشت عمودی و دستیابی به رشد کافی برای انجام تست هایبیوشیمیایی و فروش محیط کشت نوترینت براث نگهداری کشت مورد استفاده قرار می گیرد.

TSAحاوی هضم آنزیمی کازئین و دانه های غذایی سویااست که اسیدهای آمینه و سایر مواد نیتروژنی را بوجود می آورند.وباعث می شود که این محیط مغذی برای انواع مختلفارگانیسم ها باشد.ترکیبی از پیتون های کازئین و سویا باعث فراهم شدن نیتروژن آلی به ویژه اسید های آمینه و پپیتدهای با زنجیره بلند می شود.گلوکز منبع انرژی است .کلرسدیم تعادل اسمزی را حفظ می کند،در حالی که دی پتاسیم فسفات به عنوان بافر برای حفظ PH عمل می کند.TSAبرای جدا سازی پاتوژن ها از نمونه های بالینی استفاده نمی شود .

اما می تواند برای حفظ یا ساپ کالچر گونه های باکتری (به عنوان مثال انتروباکتریاسه و استافیلوکوک ها ) استفاده شود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر از محصولات  این شرکت لطفا به وب سایت مابه نشانیwww.shimikohan.ir مراجعه  ویا با کارشناسان  این شرکت تماس حاصل نمائید.

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت