ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

محیط کشت – مرک – کیولب

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

محیط کشت – مرک – کیولب

85 / 100

از آنجا که میکروب یک موجود تک سلولی است، قادر است کلیه اعمال حیاطی خود را مستقلا و بدون نیاز به سلول دیگری انجام دهد. این اصل بیانگرآن است که میکروبها نیاز به غذا، آب و مواد معدنی دارند. محیط مغذی که حاوی کلیه مایحتاج یک میکروب اعم ازمواد غذایی و عناصری باشد که موجب رشد آن میکروب می گردد را اصطلاحا محیط کشت میکروبی می گویند.

این محیط کشتها می تواندبه صورت دست ساز بوده و یا به طور طبیعی یعنی داخل سلول های بدن یک جانور باشد.خون بهترین محیط برای رشد یک باکتری می باشد،زیرا تمام مایحتاج یک باکتری اعم از اکسیژن،مواد مغذی،PH مناسب،درجه حرارت لازم و…را برای یک باکتری فراهم می کند.

میکروبها را می توان بر روی محیط ها و در ظروف مختلف کشت دادکه انتخاب شکل ظروف بستگی به نوع کشت دارد.مثلا در کشتهایی که محیط آن مایع است ظروف کشت لوله ای و برای محیط های جامد (آگار دار)پلیت یا لوله استفاده می شود.

برای اطلاع از قیمت انواع محیط کشت، میکروبی و خرید محیط کشت(مرک آلمان) با کارشناسان شرکت شیمی کهن تماس حاصل فرمائید.

محیط کشت، میکروبی چیست؟

محیط کشت،میکروبی،فضایی است که بافراهم نمودن شرایطی مناسب به رشدو تکثیر باکتری ها کمک می کند.در واقع میکروبها موجودات تک سلولی هستندکه قادرند در یک محیط مغذی و بدون حضور سلول دیگری رشد کنند.

محیط کشت،میکروبی،یا محیط کشت،باکتری که عموما به صورت طبیعی یا مصنوعی (دست ساز)تولیدمی شود،قادر است تا با فراهم کردن محیطی مغذی،تمام مواد مورد نیاز باکتری را همچون آب،اکسیژن و مواد غذایی را تامین نماید.

به همین جهت خون می تواند یکی از مناسب ترین محیط های کشت،برای میکروبها باشد،چرا که علاوه برداشتن شرایط مناسب برای رشد باکتری(همچون اکسیژن وآب) از درجه حرارت وPH مناسب نیز برخوردار است.

محیط کشت - مرک - کیولب

شرایط لازم جهت رشد و تکثیر باکتری ها

  • داشتن تمام مواد مغذی لازم برای رشدو تکثیر باکتری ها.
  • برخورداری ازدمای مناسب (چراکه در صورت بالا بودن درجه حرارت،ممکن است موادشیمیایی ازبین برود).
  • اندازه گیری PH محیط قبل از قرارگیری میکروب درون آن.
  • استفاده و بکار بردن آب مقطر درمحیط کشت.
  • استفاده از ظروف مناسب وتمیز.

شرکت شیمی کهن ،نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک merck ، محصولات سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

انواع ظروف کشت 

ظروف کشت میکروبی انواع مختلفی داردکه بسته به محیط آن متفاوت است. به عنوان مثال برای کشت میکروبی که محیط آن مایع است لازم است تااز ظروف لوله ای وبرای کشت میکروبی که محیط آن جامد است از ظروف (آکار دار)پلیت استفاده شود.

محیط کشت - مرک - کیولب

دسته بندی 

1-انواع محیط کشت،میکروبی براساس مواد تشکیل دهنده :

محیط کشت،میکروبی بسته به نوع کاربرد ومواد تشکیل دهنده شامل موارد زیرمی شود:

  • محیط کشت انتخابی

این محیط با داشتن مواد مهار کننده مانع از رشد دیگر باکتری ها بجز باکتری انتخابی می شود.

  • محیط کشت پایه

این محیط نیز با داشتن کمترین مواد مغذی برای رشد میکروبها،به عنوان پایه و مبنای دیگرمحیط های کشت مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین به جهت عدم داشتن ماده ضد میکروب،برای رشد تمامی باکتریها مناسبند،همانند محیط نوترینت براث و محیط نوترینت آگار.

  •  اختصاصی

همانطور که از نام این محیط مشخص است،محیط کشت اختصاصی برای رشد یک باکتری خاص،مناسب است و مانع از رشد دیگرباکتری ها می شود به همین جهت برای ایزوله کردن یک باکتری مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد.

  •  غنی شده

محیط کشت غنی شده یا محیط کشت مغذی همانند آگار خون یا شکلات آگار،به جهت داشتن مواد مغذی همچون اسیدهای آمینه و ویتامین ها برای رشد باکتری ها مناسب است.

  •  افتراقی

این محیط به جهت برخورداری ازمواد ضدمیکروبی ویژه،به جدا کردن میکروبها وتمایز باکتریها که سبب تخمیرلاکتوز می شوند،کمک می کند.

محیط کشت - مرک - کیولب

2-انواع محیط کشت،میکروبی در آزمایشگاه

  • محیط کشت،

محیط کشت، فضایی مناسب است که برای شناسایی و بررسی باکتری هایی چون استافیلوکوک ها استفاده می شود.

  •  آگار خوندار

این محیط کشت، میکروبی که تشکیل شده از محیطی پایه و 5% خون می باشد برای رشد باکتری سخت بسیار مناسب است.

  • مک کانکی آگار

محیط کشت، مک کانکی آگار یکی از معمولی ترین انواع محیط کشت، جامد و افتراقی- انتخابی است که برای تمایز وجدا کردن میکروبها استفاده می شود.همچنین به جهت برخورداری از لاکتوز،نوترال،پیتون،کرستال،بافر و… مانع از رشد باکتریهای گرم مثبت می شود.

  •  شکلات آگار

این محیط کشت، میکروبی نیزهمانند محیط کشت آگار خوندار است البته با این تفاوت که خون دراین محیط دردمای 85 درجه سانتیگراد اضافه می شود.

  • مانیتول سالت آگار

یکی ازانواع محیط های انتخابی است که برای جداکردن استافیلوکوک های بیماری زامورداستفاده قرار می گیرد.

  •  نوترینت براث

این محیط که ترکیبی از دیگرمحیط های کشت، است به جهت عدم برخورداری از آگار،درلوله آزمایش تهیه ونگهداری می شود.

  •  بایل اسکولین آگار

محیط کشت، بایل اسکولین آگاربه جهت برخورداری از صفرا و اسکولین،به یکی از محیط های مناسب برای شناسایی ورشد انتروکوک هاتبدیل شده است.

  •  نوترینت آگار

این محیط کشت، میکروبی که ازترکیب دو محیط کشت، میکروبی شکلات آگار و آگارخوندار تشکیل می شود دارای 1,5 الی2% آگار می باشد.

  • ائوزین متیلن بلو

ازدیگر انواع محیط کشت، انتخابی- افتراقی است که دارای موادی چون متیلن بلو،پیتون و لاکتوزمی باشد.

  • محیط کشت، تریپل شوگر آیرون

یکی ازمحیط های کشت، مناسب برای رشدباکتری روده است که از1% لاکتوز، 1%،0 گلوکز،1% ساکارزتشکیل شده و می توان آنرا درلوله آزمایش تهیه ونگهداری کرد.

محیط کشت - مرک - کیولب

3-انواع محیط کشت باکتری براساس خواص فیزیکی

  • محیط کشت، جامد

این نوع محیط کشت، میکروبی که دارای 1,5 الی 2% آگار می باشد و دراثر سردشدن،منعقد می شود را معمولا درون پلیت و بالوله آزمایشگاهی تولید می کنند.

  • محیط کشت نیمه جامد

محیط کشت، نیمه جامدنیز دارای مقدار کمی آگار است که بعد از سردشدن کمی منعقدمی شود.(بصورت نیمه جامد)

  • محیط کشت مایع

محیط کشت، مایع به جهت عدم برخورداری ازآگاردر فلاسک ویا لوله آزمایش تولید واستفاده می شود.

نحوه استریل کردن

  • استریل بافیلتر

ازآنجایی که بسیاری ازمواد همچون اسیدهای آمینه،هورمون ها،پروتئین و … حالت ترمودینامیکی دارند و ممکن است دراثر اتوکلاو آزمایشگاهی تجزیه شوند،از روش فیلتر برای استریل کردن استفاده می کنند.

  • استریل با پرتودهی

دراین روش با تابش پرتو گاما محیط های کشت، را استریل ومیکروبها را ازبین می برند.

  • استریل (اتوکلاو با بخار)

از دیگر روش های استریل کردن  این است که با افزایش درجه حرارت محیط،میکروبها را از بین می برند.

خرید 

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده خرید محیط کشت با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.نیکوتین جویس 

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

قیمت  فروش محیط کشت

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش محیط کشت می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.خرید نیکوتین مایع

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.نیکوتین مایع

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت