ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

87 / 100

سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469- یکی از محصولات پرفروش شرکت شیمی کهن  می باشد. این محصول در شرکت شیمی کهن  که یکی از نمایندگی های  فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی است. این شرکت آماده ارائه خدمات در حوزه فروش مواد شیمیایی از جمله سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469 با کیفیت عالی، و قیمت مناسب به مشتریان است.

این محصول ساخت شرکت مرک آلمان است. اطلاعات محصول به شرح زیر است و جهت آگاهی از قیمت و خرید سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469 می توانید ابتدای همین صفحه را ملاحظه فرمایید.

شرکت شیمی کهن ،نمایندگی فروش مواد شیمیایی مرک در ایران می باشد. این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، محصولات سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

نمایندگی مرک آلمان تقریبا در تمام عمر خود (غیراز دو دهه اخیر ) شرکت خصوصی بوده است. در سال 1995 تشکیلات قانونی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. البته هنوز هم 70 درصد سهام شرکت متعلق به خانواده مرک است.سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

سدیم هیدروکسید (به انگلیسی: Sodium hydroxide) یا کاستیک سودا (به انگلیسی: Caustic Soda) یا سود سوزآور با فرمول شیمیاییNaOH که ماده‌ای جامد و سفیدرنگ با دمای ذوب ۱۳۹۰ درجه سانتی‌گراد و چگالی ۲٬۱۳۳ می‌باشد. این ماده، به آسانی می‌تواند رطوبت هوا را جذب نماید و به همین دلیل، باید هنگام حمل و نقل، تحت پوشش‌های حفاظتی لازم قرار گیرد. این ترکیب، در تماس با پوست، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن، هنگام استفاده باید مورد توجه قرار گیرد.سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

آبپوشهای آن شناخته شده‌اند و محلول قلیایی قوی در آب پدید می‌آورد، یعنی در آب بطور کامل به یون‌های تشکیل دهنده‌اش (+Na و –OH) تفکیک می‌شود.

روشهای تهیه الکترولیز محلول سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

بیشترین مقدار هیدروکسید سدیم تولیدی، از طریق فرایند الکترولیز محلولهای سدیم کلرید در یکی از انواع ظروف الکترولیتی بدست می‌آید. بعنوان نمونه، در فرایند پیل جیوه (کاستنر-کلنر Castner-Kellner)، از جریانی از جیوه بعنوان کاتد استفاده می‌شود و ملغمه سدیم حاصل با آب ترکیب می‌شود و تولید سدیم هیدروکسید می‌نماید و در فرایند دیگر به نام پیل دیافراگم، الکترولیت از آند به کاتد حرکت می‌کند و دیافراگم (از جنس پنبه کوهی یا سایر مواد غشایی)، فراورده‌های آند و کاتد را از هم جدا می‌سازد. در هر دو فرایند، علاوه بر سدیم هیدروکسید، گاز کلر و نیز گاز هیدروژن تولید می‌شود.

 

سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

فرایند سودا-آهک

یک فرایند قدیمی‌تر برای تولید سود سوزآور، عبارت از فرایند سودا – آهک می‌باشد که در آن سودا اَش (کلسیم هیدروکسید)، در واکنش با سدیم کربنات به کاستیک سودا تبدیل می‌شود.سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

Ca(OH)۲ + Na۲CO۳ → CaCO۳ + ۲ NaOH

کاربردها سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469 

سدیم هیدروکسید، بعنوان یک باز قوی، یکی از مواد شیمیایی صنعتی بسیار مهم بشمار می‌رود. برای نمونه، تولید سود در سال ۱۹۸۰ در آمریکا، ۱۲ میلیون تن بوده‌است. در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد، از جمله در تولید مواد شیمیایی، ابریشم مصنوعی، خمیر کاغذ و کاغذ، در تولید رنگ، آلومینیوم، مواد پتروشیمی و پارچه، صابون و مواد شوینده بکار می‌رود.

همچنین در آزمایشگاه‌ها برای تعیین غلظت اسیدهای مجهول درتیتراسیون اسید- باز از محلول قلیایی سدیم هیدروکسید استاندارد استفاده می‌شود. متأسفانه در صنایع غذایی از این ماده جهت تلخی زدایی از زیتون استفاده می‌شود که ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت مصرف‌کنندگان بگذارد. سود سوزآور در دو نوع مایع و جامد در کارخانجات تولید می‌شود لذا سود مایع با خلوص ۵۰ درصد و ۳۳ درصد وجود داردو کیفیت بالایی داشته و برای صادرات معمولاً از سود مایع استفاده می‌شود البته سود مایع بخاطر قیمت نازلتر بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

باید توجه داشت که؛ کاربردهای سود کاستیک پرک در صنعت بسیار وسیع است، صنایع مختلف با رویکردهای مختلف از این ماده استفاده می‌نمایند، برخی از این صنایع عبارتند از:

  • صنایع رنگرزی
  • تولید کارتن و کاغذ
  • صنایع چرم و نساجی
  • صنایع نفت و گاز و پترو شیمی
  • خنثی سازی اسید و باطری سازی
  • چربی گیرها و سایر صنایع وابسته
  • صنایع غذائی، صنایع شیر، کنسرو سازی
  • نوشابه سازی، کارخانه قند و شکر، کارخانه روغن
  • صنایع دارو سازی، الکل سازی و آرایشی و بهداشتی
  • صنایع فلزی و تولید شیشه روی، آلومینیوم، گالوانیزه و آبکاری
  • سود پرک کاربرد فراوانی در صنعت نفت و گاز دارد
  • سود پرک کاربرد فراوانی در صنایع نظامی دارد.
  • سود پرک برای صنایعی که با عوامل بیماری زا مواجه می‌شوند هم کاربرد دارد.
  • سود پرک در صنعت پلیمر و پت هم مصرف فراوانی دارد لذا بعنوان چربی بر استفاده می شود.

آزمایش‌های آن

اگر سدیم هیدروکسید را کنار کلریدریک اسید قرار دهیم ماده‌ای به نام سدیم کلرید بوجود می‌آید. در طی این واکنش گاز هیدروژن نیز آزاد می‌شود. علاوه بر این واکنش واکنشی نیز بین سدیم هیدروکسید و نیتریک اسید نیز وجود دارد که در طی این واکنش سدیم نیترات بوجود می‌آید. نحوه ساخت سدیم هیدروکسید نیز روش جالب و بسیار بسیار ساده‌ای است. این واکنش این چنین است که سدیم را درون آب می‌ریزیم در صورتی که مقدار سدیم زیاد باشد خطر آتش‌سوزی و انفجار نیز وجود دارد.سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

جهت اطلاعات بیشتر محصولات مرک آلمان کلیک کنید:

واکنش با فلزات

سدیم هیدروکسید در واکنش با فلز آلومینیوم گاز هیدروژن تولید می‌کند.

۲Al + 2 NaOH + 6 H2O → ۲ NaAl(OH)4 + 3 H2

خطرات سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

  •  در صورت بلعیده شدن، سدیم هیدروکسید می‌تواند بسیار خطرناک باشد و سبب تحریک سیستم تنفسی شود. شدت خطرات زمانی قابل درک است که موجب سوختگی و تحریک این اعضا در صورت تماس با آن شود.
  •  اگر NaOH از طریق دهان بلعیده شود موجب ایجاد سوختگی‌های متعددی در داخل دهان می‌شود. همچنین در صورت بلع کامل باعث همین تأثیرات در گلو و دیگر اعضاء نظیر معده می‌گردد.سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469
  •  سدیم هیدروکسید می‌تواند با فلزات واکنش داده و تولید هیدروژن کند که سبب آتش گرفتن در صورت حضور اکسیژن می‌شود.
  •  با توجه به اثرات سمی آن، می‌تواند موجب خونریزی، استفراغ و اسهال شده و موجب افت فشار خون گردد.
  •  استنشاق هیدروکسید سدیم می‌تواند موجب تحریک دستگاه تنفسی شده و سبب مشکلاتی نظیر آماس ریوی شود.
  •  آبریزش بینی، تب، گلو درد و عطسه، برخی از مضرات تماس با این ماده شیمیایی هستند.
  • زخم و اسکار بر روی پوست جزء خطرات رایج NaOH است. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده است و می‌تواند سبب تخریب لایه‌های عمیق پوست شود.
  •  اگر چه ترکیبی آتش زا نیست ولی در صورت تماس با مواد قابل احتراق ممکن است آتش بگیرد. در هر صورت بهتر است از این مواد دور نگه داشته شود.
  •  نه تنها پوست بدن، بلکه سدیم هیدروکسید سبب ایجاد خوردگی کف پوش‌های چوبی و سطوح رنگ شده نیز می‌شود.

قیمت – فروش سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469 – شیمی کهن

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان در زمینه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469 می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود ارسال کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری کنیم .سدیم هیدروکسید (سود) NaOH کد 106469

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت) 

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت