ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

69 / 100

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز) – قند و شکر ماده های سفید رنگ و اسید سولفوریک یک مایع تقریباً بی رنگ هستند، پس چگونه اسید سولفوریک شکر و قند را به یک ماده سیاه رنگ تبدیل می کند ؟؟

اسید سولفوریک بعنوان یک ماده اسیدی،  یک عامل آب­ گیری قوی است که می توان از آن برای آب گیری (دهیدارته کردن : dehydration) مواد مختلف استفاده نمود. در واکنش محلول غلیظ اسید سولفوریک با قند یا شکر ، مولکول های سازنده ی دانه های شکر که از جنس ساکاروز هستند، توسط اسید سولفوریک آبگیری می شوند.Reaction of sulfuric acid and sugar (sucrose)

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

با اضافه نمودن اسید سولفوریک به حبه های قند با گذشت زمان اندکی،  بین قند و اسید سولفوریک واکنش رخ داده و حبه های قند ضمن افزایش حجم به رنگ سیاه ، تغییر رنگ می دهند. آنچه محصول واکنش است و در پایان واکنش باقی می ماند، کربن، بخار آب، کربن دی اکسید و دی اکسید گوگرد است. ماده سیاه رنگ ایجاد شده همان کربن می باشد. شکر (ساکاروز) جز هیدروکربن ها می باشد و با حذف آب از مولکول های آن تنها کربن سیاه رنگ باقی می ماند.

این واکنش گرماده بوده و آب موجود در محصول به صورت بخار از کربن ایجاد شده خارج می شود. البته باید توجه نمود گاز ایجاد شده، بخار آب خالص نیست و ممکن است ذرات ریز اسید سولفوریک نیز در این بخار وجود داشته باشد.

هشدار: به دلیل غلظت بالای سولفوریک اسید و وجود ذرات اسید سولفوریک در محصولات واکنش و بخار متصاعد شده از محصولات، از انجام این آزمایش در خانه خودداری کنید و درصورت انجام این آزمایش در آزمایشگاه حتماً دستورالعمل های ایمنی را رعایت کنید.

واکنش آبگیری | دهیدارته کردن شکر:

C12H22O11 (s) + H2SO4  → 12 C (s) + 11 H2O (g)1

واکنش کلی بین اسید سولفوریک و  قند ( شکر یا همان ساکاروز):

C12H22O11 (s) + 2 H2SO4 (l)  → 11 C (s) + 2 SO2 (g) + 13 H2O (g) + CO2(g)1

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

نمایندگی مرک آلمان

نمایندگی مرک آلمان با نام گروه MERCK GROP به عنوان نمایندگی اصلی فروش محصولات شناخته میشود. merckmillipor.com نمایندگی مرک آلمان،یک شرکت چندملیتی است و بزرگترین تولید کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و محیط کشت های میکروبی دردنیا میباشد. در قرن هفدهم میلادی و در سال 1668 در کشور آلمان تاسیس شد و با قدمت 350 ساله خود می توان گفت قدیمی ترین شرکت دارویی جهان می باشد.

222زمینه فعالیت – نمایندگی مرک

نمایندگی مرک آلمان، در مسیر گسترش و توسعه فعالیتهای خود،در زمینه فرآورده های مختلف شیمیایی دارویی، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر موارد مربوط گام برداشته است. به طوری که کاتولوگ سال 1860 میلادی این شرکت 800 محصول اختصاصی را دربر داشته. در حال حاضر ده هزار ماده شیمیایی آزمایشگاهی مرک و بیش از 40 هزار محصول تخصصی در شرکت مرک MERCK تولید می شود. این کار با مجموعه ای قریب به 25 هزار نفر امکان پذیر گشته است. امروزه نام شرکت MERCK یکی از معتبرترین و مشهورترین مجموعه های فعال در عرصه بین الملل تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی مرک و دارویی است.

امروزه هم اگرچه نمایندگی مرک آلمان، بزرگترین شرکت دارویی جهان نیست اما همواره در فهرست شرکت های بزرگ دارویی جهان قرار دارد. با تصاحب کمپانیهای معروف آمریکایی و دیگر کشورها همانند: شرکت مواد شیمیایی آزمایشگاهی سیگما آلدریچ،در صنعت تولید، انواع محیط کشت مرک، مواد آزمایشگاهی مرک و محصولات دارویی بی رقیب می باشد.

شرکت مرک آلمان، پنجاه هزار کارمنددر 66 کشور دنیا دارد. دفتر اصلی نمایندگی شرکت مرک آلمان، در شهر دارمشتقات آلمان قرار دارد این شرکت تحت نام EMD chemicals در آمریکای شمالی فعالیت می کند.

فروش مواد شیمیایی مرک آلمان در ایران

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی مرک آلمان، می باشد. شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش مواد مرک از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سیترات سدیم در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مواد شیمیایی نمایندگی مرک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت