ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

محیط کشت آبگوشت نیترات

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

محیط کشت آبگوشت نیترات

86 / 100

میکروب‌ها موجودات ریزی هستند که در سراسر کره زمین یافت می‌شوند و نقش بسزایی در بسیاری از فرآیندهای زیستی ایفا می‌کنند. برخی از این میکروب‌ها برای انسان و محیط زیست مفید هستند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند باعث بیماری شوند. مطالعه این موجودات برای درک بهتر دنیای میکروسکوپی و توسعه راهکارهای درمانی و زیست‌محیطی ضروری است.

باکتری‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند نیترات را به سایر ترکیبات نیتروژنی مانند نیتریت یا گاز نیتروژن تبدیل کنند. این فرآیند که با عنوان «دنیتریفیکاسیون» شناخته می‌شود، در چرخه نیتروژن در طبیعت اهمیت ویژه‌ای دارد. برای مطالعه این باکتری‌های خاص، دانشمندان از محیط‌های کشت ویژه‌ای استفاده می‌کنند. یکی از این محیط‌های کشت قدرتمند، محیط کشت آبگوشت نیترات است.

شما می توانید جهت خرید محیط کشت آبگوشت نیترات با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید.

محیط کشت آبگوشت نیترات

محیط کشت آبگوشت نیترات چیست؟ محیط کشت آبگوشت نیترات یک محیط کشت مایع غنی از مواد مغذی است که به طور خاص برای رشد و جداسازی باکتری‌های دنیتریفایر طراحی شده است. این محیط کشت حاوی ترکیبات زیر است:

  • عصاره مخمر: عصاره مخمر منبعی غنی از ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی ضروری برای رشد باکتری‌ها است.
  • پپتون: پپتون محصول هضم پروتئین‌های حیوانی است و به عنوان منبع اصلی نیتروژن برای باکتری‌ها عمل می‌کند.
  • نیترات سدیم: نیترات سدیم، منبع اصلی الکترون گیرنده برای باکتری‌های دنیتریفایر است. این باکتری‌ها از نیترات به عنوان جایگزین اکسیژن در فرآیند تنفس بی‌هوازی استفاده می‌کنند.
  • سایر مواد مغذی: علاوه بر موارد ذکر شده، ممکن است محیط کشت آبگوشت نیترات حاوی سایر مواد مغذی مانند کلرید سدیم، فسفات پتاسیم و سایر ویتامین‌ها و املاح معدنی باشد که برای رشد بهینه باکتری‌ها ضروری هستند.

نحوه عملکرد محیط کشت آبگوشت نیترات

باکتری‌های دنیتریفایر از نیترات به عنوان جایگزین اکسیژن در فرآیند تنفس بی‌هوازی استفاده می‌کنند. در محیط کشت آبگوشت نیترات، باکتری‌های دنیتریفایر از سایر مواد مغذی موجود برای تأمین انرژی و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت سلول‌های جدید استفاده می‌کنند. در عین حال، باکتری‌ها نیترات را به ترکیبات نیتروژنی دیگر مانند نیتریت یا گاز نیتروژن تجزیه می‌کنند.

تفسیر آزمایش محیط کشت آبگوشت نیترات

رنگ قرمز مربوط به پارا سولفور بنزن و آزونفتیل آمین می باشد، که نوعی رنگ آزو (Azodye) است که در نتیجه دیاز وتیازاسیون اسید سولفانیلیک به وسیله نیتریت و همچنین در اثر ترکیب نفتیل آمین با اتم انتهایی آزوتیازید ، اسید سولفانیلیک حاصل می گردد. در صورتی که احیای نیترات از حد نیتریت هم گذشته و به مراحل تولید گاز ازت N2 یا آمونیاک NH3 رسیده باشد، به علت عدم وجود نیتریت در محیط با افزودن معرف های ذیل تغییر رنگی ظاهر نمی شود.

در حقیقت نتیجه آزمایش منفی کاذب است. به منظور تمایز منفی کاذب از منفی حقیقی ، به محیط(پس از افزودن معرفها و منفی شدن) کمی پودر روی اضافه نموده، در صورتی که نیترات در محیط باقی مانده باشدیعنی باکتری آن را به نیتریت تبدیل نکرده باشد، پودر روی، نیترات را به نیتریت احیا و رنگ قرمز ظاهر می گردد. عدم تغییر رنگ در این مرحله حاکی از عدم وجود نیترات در محیط است. این به آن معنی است که باکتری نیترات را از مرز نیتریت هم بیشتر احیا نموده و به گازهای ازت و آمونیاک تبدیل کرده است.

نتیجه پس از افزودن پودر روی:

  1. ظهور رنگ قرمز : نترات منفی
  2.  عدم تغییر رنگ : نیترات مثبت
  3. معرف تست نیتریت (Nitrit test reagent)
  4. محلول (A)
  5. اسید سولفانیلیک :A گرم
  6. اسید استیک (5نرمال) : 1 قسمت اسید استیک گلاسیال و 2/5 قسمت آب مقطر
  7. محلول(B)
  8. دی متیل 1- آلفا-1 نفتال آمین: 5 گرم
  9. اسید استیک (5 نرمال): 1000 میلی لیتر

محیط کشت چیست؟

محیط کشت به محیط هایی گفته می شود که بصورت تخصصی برای رشد و تکثیر باکتریها یا سلولها تهیه شده اند و برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند. این محیط ها حاوی مواد خاصی هستند که محیط را برای رشد و تکثیر سلول ها مهیا می کنند.از این مواد می توان به قندها، نمکها، آب و غیره اشاره نمود. جهت خرید محیط کشت می توانید با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید.

شرکت مرک آلمان (Merck) یک شرکت پیشرو در زمینه تولید مواد شیمیایی، محصولات آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی است. برای مشاهده لیست قیمت محصولات مرک می توانید به وب سایت آنها به آدرس www.merckmillipore.com/FR/fr مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید به راحتی محصولات سیگما را بر حسب نام، شماره فهرست، دسته بندی، برند و… جستجو کنید. همچنین، می توانید با مشاهده فهرست محصولات در بخش های مختلف وب سایت، به راحتی به دسته بندی های محصولات مرک دسترسی پیدا کنید.

مزایای استفاده از محیط کشت آبگوشت نیترات

مزایای استفاده از محیط کشت آبگوشت نیترات

  1. تأمین منابع غذایی برای ماهیان: نیترات به عنوان یک ماده غذایی اساسی برای گیاهان آبزیان عمل می‌کند و با تأمین نیترات در محیط کشت، رشد و توسعه سالم گیاهان آبزیان تضمین می‌شود.
  2. افزایش رشد و وزن ماهیان: محیط کشت با سطوح نیترات مناسب باعث ارتقاء رشد و وزن ماهیان می‌شود، که این امر به بهبود بازدهی و سودآوری محیط کشت کمک می‌کند.
  3. حفظ کیفیت آب: مدیریت صحیح نیترات باعث پاکسازی و بهبود کیفیت آب در محیط کشت می‌شود، که این موضوع به سلامت ماهیان و پیشگیری از آلودگی آب کمک می‌کند.
  4. افزایش سودآوری: استفاده از محیط کشت آبگوشت نیترات به عنوان روشی موثر و پایدار برای تولید ماهیان با کیفیت و سالم منجر به افزایش سودآوری می‌شود.

 کاربردهای محیط کشت آبگوشت نیترات

محیط کشت آبگوشت نیترات به عنوان ابزاری ارزشمند در میکروبیولوژی، کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

  • 1. شناسایی و جداسازی باکتری‌های دنیتریفایر:

باکتری‌های دنیتریفایر گروهی از میکروارگانیسم‌ها هستند که نقش کلیدی در چرخه نیتروژن ایفا می‌کنند. این باکتری‌ها نیترات را به ترکیبات نیتروژنی دیگر مانند نیتریت یا گاز نیتروژن تبدیل می‌کنند. محیط کشت آبگوشت نیترات به طور خاص برای رشد و جداسازی این باکتری‌ها طراحی شده است. باکتری‌های دنیتریفایر در این محیط کشت به خوبی رشد می‌کنند و کلنی‌های قابل مشاهده‌ای تشکیل می‌دهند. دانشمندان با استفاده از آزمایش‌های تکمیلی می‌توانند باکتری‌های دنیتریفایر را از سایر میکروارگانیسم‌ها تمایز داده و شناسایی کنند.

  • 2. مطالعه متابولیسم نیترات:

محیط کشت آبگوشت نیترات ابزاری ایده‌آل برای مطالعه متابولیسم نیترات در باکتری‌ها است. با استفاده از این محیط کشت، دانشمندان می‌توانند فعالیت آنزیم‌های دخیل در فرآیند دنیتریفیکاسیون را بررسی کرده و محصولات نهایی این فرآیند را شناسایی کنند. همچنین، می‌توان از این محیط کشت برای مطالعه تأثیر عوامل مختلف مانند pH، دما و غلظت نیترات بر فرآیند دنیتریفیکاسیون استفاده کرد.

  • 3. کاربردهای زیست‌محیطی:

محیط کشت آبگوشت نیترات در مطالعات زیست‌محیطی نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال، از این محیط کشت می‌توان برای بررسی فعالیت باکتری‌های دنیتریفایر در خاک و آب استفاده کرد. دانشمندان با مطالعه فعالیت این باکتری‌ها می‌توانند به درک بهتری از چرخه نیتروژن در اکوسیستم‌ها دست یابند. همچنین، می‌توان از این محیط کشت برای ارزیابی کیفیت آب و خاک استفاده کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، از محیط کشت آبگوشت نیترات در آموزش میکروبیولوژی و همچنین در برخی از تحقیقات صنعتی نیز استفاده می‌شود.

خرید محیط کشت آبگوشت نیترات

شرکت شیمی که نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید محیط کشت آبگوشت نیترات مرک با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهران: ارسال توسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

محیط کشت آبگوشت نیترات

محیط کشت آبگوشت نیترات

قیمت – فروش محیط کشت آبگوشت نیترات

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش محیط کشت آبگوشت نیترات می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت محیط کشت آبگوشت نیترات میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت