ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

دسته بندی محیط های کشت میکروبی

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

دسته بندی محیط های کشت میکروبی

87 / 100

دسته بندی محیط های کشت میکروبی – شرکت شیمی کهن، نمایندگی فروش مواد شیمیایی مرک در ایران می باشد. این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد محیط کشت، مرک، محصولات سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

محصولات محیط کشت در شرکت شیمی کهن که نمایندگی فروش محیط کشت و  فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی است که به مشتریان ارائه داده می شود. این شرکت آماده ارائه خدمات در حوزه فروش مواد شیمیایی مرک آلمان با کیفیت عالی، و قیمت مناسب به مشتریان است. این محصول ساخت شرکت مرک آلمان است. اطلاعات محصول به شرح زیر است و جهت آگاهی از قیمت و خرید محیط کشت مرک آلمان می توانید ابتدای همین صفحه را ملاحظه فرمایید.

دسته بندی محیط های کشت میکروبی

دسته بندی محیط های کشت میکروبی از نظرقوام فیزیکی به 3دسته تقسیم می شوند:

1-محیط های کشت مایع(Liquid or Broth Media):

این محیط فاقدآگار بوده و فقط در لوله آزمایش یا فلاسک استفاده می شود.این محیط ها برای تکثیر باکتری ها و مطالعه فرایند تخمیری به کار می روند.مثل محیط نوترینت براث.دسته بندی محیط های کشت میکروبی

2-محیط کشت جامد(Solid Media):

این محیط ها حاوی 1.5 تا 2 درصد آگار هستندکه باعث انعقاد و جامد شدن محیط می شود.در این محیط هم، میشود تشکیل کلونی و بررسی خصوصیات آن و همچنین شمارش باکتری ها،کشت و خالص و نوع همولیز را مشخص کرد. محیط کشت جامدرا ،درون لوله آزمایش یا پلیت استفاده می کنند.مثل محیط مولر هینتون آگار.دسته بندی محیط های کشت میکروبی

3-محیط کشت نیمه جامد(Semi solid Media): دسته بندی محیط های کشت میکروبی 

این محیط در ترکیبش مقدار کمی آگار دارد به همین خاطر کاملا منعقد نمی شود.این محیط برای بررسی حرکت باکتری ها وایجاد حالت بی هوازی درعمق کاربرد دارد.مثل محیط SlM. اگر می پرسید آگار چه چیزی است که تعیین کننده حالت این محیط ها است؛ در واقع آگار یک ماده ی پلی ساکارید است که از یک نوع جلبک قرمز دریایی گرفته می شود و متشکل از 70درصد آگاروز و 30 درصد آگارو پکتین است. این پلی ساکارین ارزش غذایی ندارد ودر 95 درجه سانتیگراد ذوب می شود و در 42 درجهت سانتیگراد منعقد می شود.دسته بندی محیط های کشت میکروبی

محیط های کشت را از نظر نوع مواد تشکیل دهنده و کاربرد به 5 دسته تقسیم می کنند:

دسته بندی محیط های کشت میکروبی

1-محیط کشت پایه(Basic Media)

  • این محیط کمترین مقدار مواد غذایی برای رشد باکتری ها را دارد و انواع محیط های کشت برپایه این محیط ساخته می شوند.دسته بندی محیط های کشت میکروبی
  • اکثرباکتری ها در این محیط رشد می کنندچون فاقد ماده ضد باکتری است.مثل نوترینت آگار،نوترینت براث.

2-محیط های کشت غنی کننده(Enrichment Media)

  • این محیط حاوی موادتغذیه ای زیادی مثل ویتامین ها،لیپیدها،اسیدهای آمینه برای رشد باکتری ها است.مانند آگارخوندار و شکلات آگار.دسته بندی محیط های کشت میکروبی

3-محیط کشت افتراقی(Differential Media)

  • این یک نوع محیط کشت تشخیصی است وکلونی باکتری های مختلف روی آن کاملا از یکدیگر متمایز می شوند.
  • این محیط هم حاوی سوبستراهای خاصی برای بررسی خصوصیات متابولیکی و فعالیت های آنزیمی باکتری ها هستند.مثل محیط EMB.

4-محیط کشت اختصاصی(Special Media)

  • این محیط کشت برای رشدباکتری های خاص مناسب است و برای ایزوله کردن نوع خاصی از باکتری دریک مخلوط میکروبی استفاده می کنیم.مثل محیط S.S Agar که برای جداسازی سالمونلا و شیکلا استفاده می شود.

5- محیط کشت انتخابی  (Special Media)

  • دراین محیط ترکیباتی مثل آنتی بیوتیک،نمک های صفراوی و رنگ های ضدمیکروبی به عنوان مهار کننده رشد وجود دارند.این مواد رشد تمام میکروارگانیسم مورد نظر رامهار می کنند به همین علت هم انتخابی عمل می کنند.مثل محیط کشت مانیتول سالت آگار که به دلیل غلظت بالای نمک فقط اجازه رشد استافیلوکوک ها را می دهد.

بیشتر بخوانید: محیط کشت چیست؟

محیط کشت،میکروبی چیست؟ دسته بندی محیط های کشت میکروبی 

محیط کشت،میکروبی،فضایی است. که بافراهم نمودن شرایطی مناسب. به رشدو تکثیر باکتری ها کمک می کند.در واقع میکروبها موجودات تک سلولی هستند.که قادرند در یک محیط مغذی و بدون حضور سلول دیگری رشد کنند.

شرکت شیمی کهن آماده ارائه خدمات در حوزه فروش مواد شیمیایی از جمله مواد صنعتی و  مواد مرک آلمان با کیفیت عالی، و قیمت مناسب به مشتریان است. این محصول ساخت شرکت مرک آلمان است. جهت اطلاعات محصولات مرک و مواد شیمیایی و استعلام از قیمت و خرید مواد مرک آلمان می توانید ابتدای همین صفحه را ملاحظه فرمایید.

کاربرد دسته بندی محیط های کشت میکروبی 

محیط کشت، میکروبی، یا محیط کشت، باکتری که عموما به صورت طبیعی یا مصنوعی (دست ساز) تولیدمی شود. قادر است تا با فراهم کردن محیطی مغذی، تمام مواد مورد نیاز باکتری را همچون آب، اکسیژن و مواد غذایی را تامین نماید. به همین جهت خون می تواند. یکی از مناسب ترین محیط های کشت،برای میکروبها باشد. چرا که علاوه برداشتن شرایط مناسب برای رشد باکتری (همچون اکسیژن وآب) از درجه حرارت وPH مناسب نیز برخوردار است.

  • شرایط لازم جهت رشد و تکثیر باکتری هادر محصولات نمایندگی محیط کشت
  • داشتن تمام مواد مغذی لازم برای رشدو تکثیر باکتری ها.
  • برخورداری ازدمای مناسب (چراکه در صورت بالا بودن درجه حرارت،ممکن است.موادشیمیایی ازبین برود).
  • اندازه گیری PH محیط قبل از قرارگیری میکروب درون آن.
  • استفاده و بکار بردن آب مقطر درمحیط کشت.
  • استفاده از ظروف مناسب وتمیز.

قیمت – فروش مواد شیمیایی مرک آلمان – شیمی کهن

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان در زمینه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص  فروش محیط کشت می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود ارسال کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری کنیم .دسته بندی محیط های کشت میکروبی

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

جهت اطلاعات بیشتر محصولات مرک آلمان کلیک کنید:

 

سوالات متداول:

دسته بندی محیط های کشت میکروبی را نام ببرید؟ -1محیط های کشت مایع، 2-جامد، 3- نیمه جامد

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت