ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

82 / 100

تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟ مجموعه شیمی کهن یکی از مراکز  فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی، آماده ارائه خدمات در حوزه فروش مواد شیمیایی مرک آلمان و سیگماآلدریچ با کیفیت عالی، و قیمت مناسب به مشتریان است.تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

محصولات ساخت شرکت مرک آلمان و سیگما آلدریچ بوده و  اطلاعات محصولات را  جهت کسب آگاهی بهتر مشتریان در این وب سایت خلاصه نموده است و  همچنین جهت آگاهی از قیمت و خرید محصولات مرک آلمان می توانید ابتدای همین صفحه را ملاحظه فرمایید.

نمایندگی مرک آلمان تقریبا در تمام عمر خود (غیراز دو دهه اخیر ) شرکت خصوصی بوده است. در سال 1995 تشکیلات قانونی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد که البته هنوز هم 70 درصد سهام شرکت متعلق به خانواده مرک است.

کربومر(پلی آکریلیک اسید) چیست؟ 

کربومر یک نوع پلیمر سنتزی است که از واژه‌های “کربن” و “پلیمر” ترکیب شده است. این ترکیبات شیمیایی به طور عمده از واحد ساختاری مشترکی به نام مونومر تشکیل شده‌اند. پلی آکریلیک اسید یکی از نمونه‌های مهم کربومرها است.

پلی آکریلیک اسید یک ماده شیمیایی با فرمول شیمیایی (C3H4O2)n است، که در آن “n” تعداد یگانهای تکراری (مولکول‌های مشابه) را نمایان می‌کند. این پلیمر از مولکول‌های آکریلیک اسید تشکیل شده است که به وسیلهٔ واکنش‌های شیمیایی، به یکدیگر متصل شده‌اند.تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

پلی آکریلیک اسید به دلیل ویژگی‌های خود مانند افزایش انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر آب و تغییرات شیمیایی، در صنایع مختلف مانند صنعت رنگ‌سازی، چسب‌سازی، و ساخت مواد پوشش دیوارها و کف‌پوش‌ها استفاده می‌شود.

کربومر(پلی آکریلیک اسید)-

آکریلیک اسید چیست؟ 

آکریلیک اسید یک ماده شیمیایی است که به صورت مختصر با فرمول CH2=CHCOOH نمایان می‌شود. این ماده به عنوان یک اسید اکریلیک شناخته می‌شود و دارای یک گروه اسیدی (COOH) و یک دابل باند بین اتم‌های کربن است. این اسید در واقع از ترکیب مولکول‌های متفاوت هیدروژن، کربن و اکسیژن به دست می‌آید.تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

آکریلیک اسید به دلیل ویژگی‌های خود از جمله ترکیبیت پذیری بالا، تولید پلیمرهای مقاوم و انعطاف‌پذیر مانند پلی آکریلیک اسید، که در پوشش‌دهی، چسب‌سازی، و صنایع رنگ‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، معروف است. از این ماده در تولید محصولاتی مانند رنگ‌ها، چسب‌ها، رزین‌ها و پوشش‌های مقاوم در برابر آب و هوا استفاده می‌شود.

شرکت شیمی کهن، نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک merck ، محصولات سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

آکریلیک اسید چیست؟

تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

کربومر و آکریلیک اسید دو ترکیب مختلف در شیمی هستند که در زمینه‌های مختلف، به خصوص در صنایع پلیمر و شیمیایی، کاربردهای متفاوتی دارند.تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

  • کربومر (پلی آکریلیک اسید):
    کربومر یک نوع پلیمر است که از واژه‌های “کربن” و “پلیمر” تشکیل شده است. این ترکیبات به طور عمده از واحد ساختاری مشترکی به نام مونومر تشکیل شده‌اند. پلی آکریلیک اسید یکی از نمونه‌های مهم کربومرها است. این پلیمر به عنوان یک ماده پلیمری در صنعت‌های مختلف مانند رنگ‌سازی، چسب‌سازی، و ساخت مواد پوشش دیوارها و کف‌پوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آکریلیک اسید:
    آکریلیک اسید یک ماده شیمیایی است با فرمول CH2=CHCOOH که به عنوان یک اسید اکریلیک شناخته می‌شود. این ماده از ترکیب مولکول‌های متفاوت هیدروژن، کربن و اکسیژن به دست می‌آید. آکریلیک اسید به دلیل خصوصیات خود از جمله ترکیب‌پذیری بالا، در تولید پلیمرها مانند پلی آکریلیک اسید، رنگ‌ها، چسب‌ها و رزین‌ها به کار می‌رود. این ماده به دلیل ویژگی‌های خود در پوشش‌دهی و مصرف در صنایع پوشاک و رنگ‌سازی جایگاه ویژه‌ای دارد.

بنابراین، تفاوت اصلی میان کربومر (پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید در این است که کربومر به عنوان یک نوع پلیمر و گروهی از مواد پلیمری شناخته می‌شود، در حالی که آکریلیک اسید یک تک مولکول شیمیایی با ویژگی‌های اسیدی است که می‌تواند به عنوان ماده اولیه در ساخت پلیمرها و محصولات شیمیایی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

اسید اکریلیک و روش تولید

اکریلیک اسید که با نام پروپنوئیک اسید نیز شناخته میشود یک ترکیب آلی با فرمولCH۲ = CHCOOH است. این ماده ساده ترین اسید کربوکسیلیک اشباع نشده متشکل از یک گروه وینیل است که مستقیماً به انتهای اسید کربوکسیلیک متصل می شود. این ماده شیمیایی یک مایع بی رنگ دارای بوی خشک یا ترش است.تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

اکریلیک اسید با آب، الکل ها، اترها و کلروفرم قابل اختلاط است. اسید اکریلیک با اکسیداسیون پروپیلن تولید می شود که محصول جانبی تولید اتیلن و بنزین است. روشهای بسیاری برای تولید اکریلیک اسید در دسترس است؛ یکی از این روش ها هیدروکربوکسیلاسیون استیلن است که در گذشته از آن استفاده میشده است. این روش به نیکل کربونیل، فشار زیاد مونوکسیدکربن و استیلن نیاز دارد که در مقایسه با پروپیلن نسبتاً گران قیمت است.

اسید اکریلیک زمانی توسط هیدرولیز اکریلونیتریل، ماده ای که از پروپن به وسیله آموکسیداسیون حاصل می شود، تولید می شد، اما دیگر از این روش استفاده نمیشود چرا که باعث تشکیل محصولات جانبی آمونیم میشود که باید دفع شوند. دیگر مواد اولیه تولید اسید اکریلیک اتنون و اتیلن سیانوهیدرین هستند.تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

 

پلی اسید اکریلیک و کاربردهای آن

واکنشها و کاربردهای اسید اکریلیک

اسید اکریلیک تحت واکنشهای معمول یک نوع اسید کربوکسیلیک قرار می گیرد. هنگام واکنش اسید اکریلیک با یک الکل، استر مربوطه تشکیل میشود. استرها و نمک های اسید اکریلیک در کل به عنوان اکریلات (یا پروپنوات) شناخته می شوند. متداولترین استرهای آلکیل اسید اکریلیک عبارتند از متیل، بوتیل، اتیل و ۲ اتیل هگزیل آکریلات.

از ترکیب اسید اکریلیک و استرهای آن از طریق واکنش در پیوند دوگانه خود، هموپلیمرها یا کوپلیمرها، و در ترکیب با مونومرها مانند اکریل آمیدها، اکریلونیتریل، ترکیبات وینیل ، استایرن و بوتادین باعث تشکیل اسید هموپلیمرها یا کوپولیمرهایی می شود.

در تولید انواع پلاستیک، پوشش، چسب، الاستومر و همچنین جلا و رنگ های کف استفاده میشوند. اکریلیک اسید ترکیبی است که در بسیاری از صنایع مانند صنعت پوشک، صنعت تصفیه آب یا صنایع نساجی مورد استفاده قرار می گیرد. افزایش در تولید اکریلیک اسید در نتیجه استفاده از این محصول در سایر کاربردها از جمله محصولات بهداشتی و آرایشی و شوینده ها است.تفاوت کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید چیست؟

 

پلی اسید اکریلیک و کاربردهای آن

پلی اسید اکریلیک و کاربردهای آن

پلی اسید اکریلیک با نام تجاری کربومر، یک پلیمر مصنوعی با وزن مولکولی بالای اسید اکریلیک است. این ماده میتواند هوموپلیمرهای اسید اکریلیک یا با آلیل اتر پنتا آریتریتول، ساکارز یا  پروپیلن دارای پیوند عرضی باشد. این ماده در محلول آب با pH خنثی، یک پلیمر آنیونی است؛ بدان معنا که بسیاری از زنجیره های جانبی آن پروتون های خود را از دست می دهند و بار منفی به دست می آورند. این امر باعث تشکیل پلی الکترولیت های پلی اسید اکریلیک با توانایی جذب و نگهداری آب و تورم تا چندین برابر حجم اصلی آن میشود.

شرکت شیمی کهن ،نمایندگی مواد شیمیای مرک در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

 

پلی اسید اکریلیک خشک به صورت پودر کرکی و سفید رنگ که اغلب به عنوان ژل در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند، به فروش می رسد. نقش پلی اسید اکریلیک در مواد آرایشی این است که مواد جامد موجود در مایعات را به حالت تعلیق درمی آورد. از جدا شدن امولسیون ها جلوگیری و قوام جریان مواد آرایشی را کنترل می کند.

کدهای پلی اسید اکریلیک یا کربومر (۹۱۰، ۹۳۴، ۹۴۰، ۹۴۱ و ۹۳۴P) نشانه ای از وزن مولکولی و اجزای خاص پلیمر آن است. برای استفاده در بسیاری از کاربردها از پلی اسید اکریلیک به شکل نمک های فلز قلیایی یا آمونیوم مانند سدیم پلی اکریلات بهره برده می شود. در شکل پودر خشک پلی اسید اکریلیک، یون های سدیم با بار مثبت به پلی اکریلات متصل می شوند، اما در محلول های آبی یون های سدیم می توانند جدا شوند که این امر منجر به تشکیل یک ژل متورم می شود که می تواند مقدار زیادی آب جذب کند.

فروش کربومر (پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید

سایت نمایندگی فروش مواد شیمیایی شیمی کهن  یک سایت در جهت فروش مواد شیمیایی در تهران و ایران از جمله فروش انواع اسیدهای شیمیایی قوی و ضعیف به صورت اینترنتی، تحت برندهای مطرحی همچون مرک، سیگما آلدریچ و … موجب تسهیل در امر خرید مواد شیمیایی مختلف میشود. کربومر (پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید نیز به عنوان دو ماده شیمیایی پرفروش در این سایت انجام میشود. جهت خرید این مواد شیمیایی به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کرده و یا بر روی خرید کربومر (پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید کلیک کنید.

خرید مواد شیمیایی مرک

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده خرید کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

قیمت  فروش مواد شیمیایی مرک

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش کربومر(پلی آکریلیک اسید) و آکریلیک اسید می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت