ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

بررسی خطرات سولفات مس بر سلامتی

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

بررسی خطرات سولفات مس بر سلامتی

72 / 100

بررسی خطرات سولفات مس بر سلامتی – مواد شیمیایی مختلفی وجود دارند که بعضی ماهیت آلی و بعضی دیگر ماهیت غیر آلی دارند. این مواد بسته به خواص فیزیکی و شیمیایی کاربردهای متعددی در صنایع محتلف دارند. از طرفی استفاده از آنها بعضا باعث بروز عوارض و خطراتی برای سلامتی انسان می گردد. ترکیبات سولفاته مانند سولفات مس یکی از موادیست که به سبب استفاده گسترده،استفاده از آن ممکن است مشکلاتی را متوجه انسان نماید. در این مقاله خطرات تماس با این ماده و همچنین اقدامات لازم در صورت تماس را بررسی می نماییم.

شرکت شیمی کهن یکی از مراکز  فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی، آماده ارائه خدمات در حوزه  نمایندگی فروش مواد شیمیایی مرک آلمان و…  با کیفیت عالی، و قیمت مناسب به مشتریان است. این محصول ساخت شرکت مرک آلمان بوده و شرکت شیمی کهن به عنوان نمایندگی فروش مواد شیمیایی مرک در ایران محصولات زیادی را  عرضه می کند.  جهت آگاهی از قیمت و خرید محصولات مرک آلمان می توانید ابتدای همین صفحه را ملاحظه فرمایید.

بررسی خطرات سولفات مس بر سلامتی

موارد استفاده از این ماده چیست؟

این ترکیب به سبب ساختار و اجزای تشکیل دهنده اش (گوگرد و مس) مانند ترکیبات سولفاته ی دیگری همچون سولفات روی ، سولفات آمونیوم و …گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در کود های شیمیایی مورد استفاده درصنایع کشاورزی می باشد. خاصیت ضد باکتری آن باعث شده تا به طور گسترده در علف کش ها، سموم دفع آفات و همچنین از بین بردن حلزون ها و قارچ ها مورد استفاده قرار گیرد. نکته ای که نباید فراموش کرد این ترکیب سمی بوده و میزان سمیت آن با غلظت مس موجود در ترکیب رابطه مستقیم دارد.

 

بررسی خطرات سولفات مس بر سلامتی

در صورت تماس چه اقداماتی لازم است؟

بسته به اینکه روزانه از چه محصولاتی حاوی این ماده شیمیایی استفاده می کنید ممکن است در اثر تماس با پوست یا چشم، استنشاق یا حتی بلعیدن در معرض این ماده شیمیایی قرار بگیرید. بنابراین لازم است بدانید در صورت تماس با آن چه اقداماتی باید انجام دهید. هر ماده شیمیایی دارای برگه ای تحت عنوان برگه اطلاعات ایمنی (MSDS) می باشد. توسط تولید کننده تهیه و به همراه محصول عرضه می شود که موارد مهم و اقدامات لازم در صورت بروز حادثه در آن قید شده است. در ادامه به چند مورد مهم در خصوص ایمنی کار با آن اشاره خواهیم نمود.

روش تماس اقدام لازم

  • تماس با چشم شستشو حداقل به مدت 15 دقیقه با آب زیاد، تخلیه آب شستشو از داخل چشم با پلک زدن
  • تماس با پوست جداسازی لباس و تجهیزات آلوده و شستشوی پوست با آب فراوان.
  • در صورت بروز علائم حساسیتی درخواست کمک پزشکی نمایید
  • بلعیدن مصدوم را وادار به استفراغ نکنید، در صورت هوشیاری،2-4 لیوان شیر بنوشید،درخواست کمک پزشکی نمایید
  • استنشاق در صورت استنشاق به هوای تازه بروید.اگر تنفس دشوار است، درخواست فوریت پزشکی نمایید.

خطرات تماس با سولفات مس:

تماس سولفات مس با چشم و پوست

می تواند باعث تحریک شدید، اختلال بینایی و در موارد حادتر باعث از دست دادن بینایی شود. تماس این ماده با پوست نیز ممکن است با جذب آن همراه باشد. علائمی از قبیل سوزش،قرمزی، ایجاد کهیر و خارش در پوست نیز ممکن است.  نشانه های آشکار تماس با این ماده باشند.بلعیده شدن مقادیری از سولفات مس باعث ایجاد تهوع، استفراغ، آسیب به سلول های خونی، از کار افتادن کلیه ها و کبد و در موارد حادتر سبب ایجاد شوک در فرد و مرگ گردد.

عملکرد این ماده هنگام ورود به بدن انسان چگونه است؟

مس در مقادیر کم توسط بدن از طریق مصرف مواد غذایی مختلف دریافت می شود. اما مقادیر زیاد آن از طریق ورود به جریان خون به پروتئین ها می چسبد. در حالت عادی برای برقراری حالت تعادل مس اضافی در بدن از طریق مدفوع دفع می شود.  اما مقایر زیاد آن در کبد، کلیه و طحال جمع شده و سبب اختلال در عملکرد آنها می گردد. طبق آخرین تحقیقات برای دفع مقادیر زیاد مس از بدن بین 13 تا 33 روز زمان لازم است.

آیا استفاده از این ماده در ابتلا به سرطان نقش دارد؟

دلایل مستندی در اثبات سرطان زا بودن این ترکیب ارائه نشده است.  اما تحقیقات غیر رسمی نشان دهنده افزایش احتمال سرطان کبد در افرادی که به طور مستمر با این ماده سروکار دارند می باشد.

 

بررسی خطرات سولفات مس بر سلامتی

این ترکیب چگونه وارد طبیعت می شود؟

ورود سولفات مس به طبیعت

این ماده از طریق کودها و سموم کشاورزی وارد خاک می شود و توسط ریشه گیاه جذب می شود. مقادیر مشخصی از آن برای رشد گیاه لازم است. اما جذب میزان زیاد از آن توسط گیاه باعث ایجاد مسمومیت و از بین رفتن گیاه می گردد. چرا که میزان جذب زیاد باعث توقف پروسه حیاتی فوتوسنتز در گیاه می گردد.

نمایندگی فروش مواد شیمیایی مرک آلمان

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی مرک آلمان از جمله فروش مواد مرک آلمان است. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. برای دریافت محصولات بیشتر و استعلام سریع قیمت فروش محصولات مرک آلمان میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت از نمایندگی فروش مواد شیمیایی در تهران مطلع شوید  میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

 

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت