ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

84 / 100

اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک یکی از اجزای بعضی از سوخت ها است و علاوه بر آن به عنوان حلال نیز مورد استفاده می باشد. خصوصیات پنتان بسیار شبیه بوتان و هگزان است. پنتان دارای سه ایزومر نرمال پنتان ، ایزوپنتان ، و نئوپنتان است. ایزومرهای شاخه ای پنتان، بسیار پایدارتر از ایزومر نرمال پنتان است. تعداد اتم های هیدروژن پنتان و سایر آلکان ها از دو برابر تعداد اتم های کربن دوتا بیشتر است.

شرکت شیمی کهن، نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، و سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

معرفی اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک، همچنین به عنوان پنتان معمولی شناخته می شود، یک هیدروکربن با فرمول مولکولی C5H12 است. این مایع بی رنگ با بوی تند و از خانواده آلکان ها است. این ترکیب به دلیل خواص شیمیایی منحصر به فردش در بخش های مختلف صنعتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

این پنتان یا نرمال پنتان یک هیدروکربن با فرمول شیمیایی C5H12 است که با کد 107177 توسط شرکت مرک تولید می‌شود. این ترکیب یک مایع بی‌رنگ با بوی قوی است که به خانواده آلکان‌ها تعلق دارد. اهمیت این ترکیب به دلیل ویژگی‌های شیمیایی منحصربه‌فرد آن در صنایع مختلف بسیار بالاست.

اثرات جانبی اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک-

مشخصات اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

شرکت سیگما آلدریچ (Sigma) یک شرکت پیشرو در زمینه تولید مواد شیمیایی، محصولات آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی است. برای مشاهده لیست قیمت محصولات سیگما می توانید به وب سایت آنها به آدرس www.sigmaaldrich.com مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید به راحتی محصولات سیگما را بر حسب نام، شماره فهرست، دسته بندی، برند و… جستجو کنید. همچنین، می توانید با مشاهده فهرست محصولات در بخش های مختلف وب سایت، به راحتی به دسته بندی های محصولات سیگما دسترسی پیدا کنید. 

1.07177

Supelco

n-Pentane

Select a Size

1 L
2.5 L
4 L
Synonym(s):Pentane
Linear Formula:CH3(CH2)3CH3
CAS Number:109-66-0
Molecular Weight:72.15
Beilstein:969132
MDL number:MFCD00009498
EC Index Number:203-692-4

مشخصات اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

  • نام : اِن پنتان (نرمال پنتان)
  • نام لاتین : n-Pentane
  • کد کالا : 107177
  • فرمول : H3C(CH2)3CH3
  • جرم مولکولی : g/mo 72,15
  • CAS No : 109-66-0
  • برند : مرک آلمان
  • اسامی مترادف : آمیل هیدرید – اسکلی سولو
  • محصولات مرتبط : هگزان،پروپان

اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

کاربرد اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک یکی از فرار ترین هیدروکربن هایی است که در دمای اطاق مایع است. از پنتان اغلب به عنوان حلالی که به سهولت تبخیر می شود استفاده می گردد. از آنجایی که پنتان غیر قطبی است تنها مواد غیر قطبی در آن حل می شوند. همچنین پنتان یکی از اجزای سوخت های معمول است. از پنتان به عنوان عامل کف زا در تولید پلی استایرن فوم استفاده می شود. پنتان در واحدهای نیروی ژئوترمال کاربرد دارد.

اطلاعات ایمنی

در تماس با چشم تا 5000 پی پی ام تحریکی مشاهده نشده است. پنتان در تماس کوتاه با پوست سبب تحریک پوست نمی شود ولی در مطالعات انجام گرفته تماس طولانی با این ماده سبب تحریم شدید پوست شده است. خوردن این ماده باعث تهوع و استفراغ می شود ولی سمیت ندارد. پنتان بسیار اشتعال پذیر است.

اثرات جانبی اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

استفاده از این پنتان (نرمال پنتان) ممکن است به عوارض جانبی زیر منجر شود:

  1. آلودگی هوا: تخریب این پنتان و ورود آن به هوا می‌تواند با دیگر آلاینده‌ها واکنش دهد و به تشکیل مه‌های سمی کمک کند که منجر به آلودگی هوا و اختلال در کیفیت هوا می‌شود.
  2. تاثیر در انتشار گازهای گلخانه‌ای: این پنتان به عنوان یک ترکیب آلی فراری محسوب می‌شود و در انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند اوزون سطح زمین نقش دارد که منجر به افزایش اثرات گلخانه‌ای و گرمایش جهانی می‌شود.
  3. خطرات سلامتی: تماس با بخارات این پنتان ممکن است باعث تحریک سیستم تنفسی و پوست شود. تماس مکرر یا طولانی‌مدت ممکن است منجر به اثرات نامطلوب بر سلامتی افراد شود، شامل سرگیجه و افسردگی سیستم عصبی مرکزی.

معرفی اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

خواص شیمیایی این پنتان

  •  ساختار مولکولی
    این پنتان شامل پنج اتم کربن است که در یک زنجیره مستقیم قرار گرفته اند و هر اتم کربن به دو اتم هیدروژن پیوند دارد. این ساختار خطی به ویژگی های مشخصه آن کمک می کند.
  •  نقطه جوش
    یکی از ویژگی های متمایز In-Pentane نقطه جوش نسبتا پایین آن تقریباً 36 درجه سانتیگراد (97 درجه فارنهایت) است. این ویژگی آن را برای کاربردهای متعددی که نیاز به حلال فرار دارند مناسب می کند.
  •  تراکم
    این پنتان دارای چگالی حدود 0.63 گرم در میلی لیتر در دمای اتاق است که چگالی آن کمتر از آب است. این ویژگی به آن اجازه می دهد تا روی سطح آب شناور شود.
  • انحلال پذیری
    در پنتان در آب به مقدار کم حل می شود اما در حلال های آلی مانند اتانول و اتر بسیار محلول است. این رفتار حلالیت در فرآیندهای شیمیایی مختلف سودمند است.

کاربردهای صنعتی

  •  به عنوان حلال استفاده کنید
    یکی از کاربردهای اولیه این پنتان استفاده از آن به عنوان حلال در صنایعی مانند داروسازی، رنگ و پوشش است. به دلیل قطبیت کم به عنوان یک محیط عالی برای حل کردن ترکیبات مختلف عمل می کند.
  • نقش در واکنش های شیمیایی
    این پنتان نقش مهمی در سنتز و فرآیندهای استخراج آلی ایفا می کند. خالص سازی ترکیبات را تسهیل می کند و به جداسازی محصولات مورد نظر از مخلوط های واکنش کمک می کند.
  • فرآیندهای استخراج
    این پنتان در استخراج روغن ها و چربی ها از منابع طبیعی مانند دانه ها و گیاهان استفاده می شود. توانایی آن در حل کردن مواد غیر قطبی آن را به حلالی ایده آل برای چنین روش های استخراج تبدیل می کند.

روش‌های تولید اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

روش‌های تولید این پنتان (نرمال پنتان) می‌تواند به صورت زیر باشد:

  1. پالایش نفت خام: این پنتان از جریان‌های جزئی نفت خام در فرآیند پالایش نفت به دست می‌آید. در این فرآیند، نفت خام با فرآیندهای مختلفی مانند جداسازی و تقطیر تصفیه می‌شود و جزئیاتی از آن، شامل این پنتان، جدا می‌شود.
  2. فراوری گازهای طبیعی: این پنتان همچنین می‌تواند از گازهای طبیعی به دست آید. در فرآیند فراوری گازهای طبیعی، جریان‌های گازی از مخازن گازی استخراج شده و پس از فرآیندهای پالایش و تصفیه، محصولاتی شامل این پنتان به دست می‌آیند.
  3. تولید از فرآیندهای شیمیایی: برخی از فرآیندهای شیمیایی مانند هیدروژناسیون هیدروکربن‌ها می‌توانند برای تولید این پنتان مورد استفاده قرار بگیرند. این فرآیندها عموماً از واکنش‌های کاتالیزوری بهره می‌برند که باعث تولید این پنتان از مواد خام هیدروکربنی می‌شود.

 اثرات زیست محیطی

  • اثرات بر کیفیت هوا
    علیرغم سودمندی آن، استفاده گسترده از این پنتان می تواند به آلودگی هوا کمک کند. هنگامی که در اتمسفر آزاد می شود، با سایر آلاینده ها واکنش نشان می دهد و دود ایجاد می کند که بر کیفیت هوا تأثیر منفی می گذارد.
  • کمک به انتشار گازهای گلخانه ای
    این پنتان یک ترکیب آلی فرار (VOC) در نظر گرفته می شود و پیش ساز تشکیل ازن در سطح زمین است. انتشار آن در جو به اثر گلخانه ای و گرم شدن کره زمین کمک می کند.

نتیجه گیری

این پنتان با خواص چند منظوره خود در بسیاری از فرآیندهای صنعتی نقش بسزایی دارد. با این حال، استفاده گسترده از آن نگرانی هایی را در مورد آلودگی محیط زیست و خطرات ایمنی ایجاد می کند. همانطور که صنایع برای پایداری تلاش می کنند، توسعه sol جایگزین

خرید اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

خرید اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک-

قیمت – فروش اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت اِن پنتان (نرمال پنتان) کد 107177 مرک میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت