ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

اسید مالئیک کد 800380 مرک

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

اسید مالئیک کد 800380 مرک

88 / 100

اسید مالئیک کد 800380 مرک یک ترکیب شیمیایی از دسته اسیدهای کربوکسیلیک است که شناخته شده است. این ترکیب با فرمول شیمیایی C4H4O4 شناخته می‌شود و اغلب به عنوان یک پودر بی رنگ تولید می‌شود. این ترکیب به عنوان یکی از مهمترین مواد شیمیایی در صنعت و علم شناخته شده و استفاده می‌شود.

شما می توانید جهت خرید اسید مالئیک کد 800380 مرک با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید

اسید مالئیک کد 800380 مرک

اسید مالئیک کد 800380 مرک یک ترکیب آلی دی کربوکسیلیک اسید(دارای دو گروه کربوکسیل) است که از یک گروه اتیلن و دو گروه کربوکسیلیک اسید تشکیل شده است. مالئیک اسید در آب محلول است و با آب زدایی به مالئیک انیدرید و با هیدراتاسیون به مالیک اسید تبدیل می شود.

نقطه ذوب مالئیک اسید در محدوده 144 – 130 درجه سانتیگراد است که در سه محدوده قرار دارد: نقطه ذوب 139 – 138 درجه سانتیگراد وقتی از آب کریستال تشکیل شده باشد. نقطه ذوب 135 – 130 درجه سانتیگراد وقتی از الکل کریستال شود. نقطه ذوب 144 در هوا. نقطه جوش نیز در حدود 138 درجه سانتیگراد گزارش شده است . یعنی دمایی که در آن مالئیک اسید تجزیه می شود. در این دما، مالئیک اسید ایزومراسیون شده و به اسید فوماریک تبدیل می شود. فشار بخار اسید مالئیک در دمای 25 درجه سانتیگراد، تقریبا 22 ثانیه گزارش شده است.

اسید مالئیک کد 800380 مرک

اسید مالئیک کد 800380 مرک

مشخصات اسید مالئیک کد 800380 مرک

شرکت سیگما آلدریچ (Sigma) یک شرکت پیشرو در زمینه تولید مواد شیمیایی، محصولات آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی است. برای مشاهده لیست قیمت محصولات سیگما می توانید به وب سایت آنها به آدرس www.sigmaaldrich.com مراجعه کنید. در این وب سایت می توانید به راحتی محصولات سیگما را بر حسب نام، شماره فهرست، دسته بندی، برند و… جستجو کنید. همچنین، می توانید با مشاهده فهرست محصولات در بخش های مختلف وب سایت، به راحتی به دسته بندی های محصولات سیگما دسترسی پیدا کنید.

8.00380

Sigma-Aldrich

Maleic acid

for synthesis

Synonym(s):cis-Butenedioic acid, Toxilic acid
Linear Formula:HO2CCH=CHCO2H
CAS Number:110-16-7
Molecular Weight:116.07
Beilstein:605762
MDL number:MFCD00063177
EC Index Number:203-742-5
  • نام ماده : اسید مالئیک
  • فرمول شیمیایی : C4H4O4
  • جرم مولکولی : 7/116. گرم بر مول
  • چگالی : 59/1 گرم بر میلی لیتر
  • نقطه ذوب : 135 درجه سانتیگراد
  • کشور سازنده : آلمان

کد 800380 مرک

کاربرد اسید مالئیک کد 800380 مرک

  • مالئیک اسید در طبیعت به طور فراوان یافت می شود .و یک اسید آلی غالب در بسیاری از میوه ها و توت ها می باشد. در حیوانات، این ماده نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات ها و در تولید انرژی برای فرایندهای سلولی ایفا می کند. این محصول در حضور کاتالیست های رزین تبادل کاتیونی با اتانول واکنش استری شدن انجام می دهد. و دی اتیل مالئات تولید می کند. مالئیک اسید در حضور یون های سریک و برومید، به اسید فرمیک تبدیل می شود. و با استایرن واکنش کوپلیمریزاسیون می دهد.
  • ماده فوق یک واسط شیمیایی چند کاربردی است . که در صنایع مختلف به عنوان جزء سازنده عطر، تنظیم کننده pH در مواد آرایشی بهداشتی و… استفاده می شود. به عنوان تنظیم کننده pH مالئیک اسید در غلظت های پایین در فرمولاسیون محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می شود. همچنین در تولید رزین های مصنوعی، رنگ ها، کتان ها و ابریشم استفاده می شود.
  • این ماده در تولید بافر تری مالئات و بافر سدیم مالئات استفاده شده است. برای سنتز هیدروژل های آکریلامید/مالئیک اسیداستفاده می شود. مالئیک اسید می تواند به عنوان ماده پیشرو برای تولید افزودنی مواد غذایی استفاده شود . مالئیک اسید، پوست و چشم را به شدت تحریک می کند . و حتی منجر به آسیب به چشم می شود.تنفس مالئیک اسید موجب تحریک بینی، گلو و ریه ها می شود.

دیگر کاربردهای اسید مالئیک کد 800380 مرک

  •  یکی از کاربردهای وسیع اسید مالئیک، استفاده عمده آن در نوشیدنی های خشک، نوشابه گازدار، ژله و … می باشد. این ماده طبیعی شیرین و مطلوب به نوشیدنی ها و مواد خوراکی می دهد. از این رو نه به عنوان یک قند مصنوعی، بلکه به عنوان یک طعم دهنده به مواد خوراکی اضافه می شود.
  • اسید مالئیک مانند یک ماده نگهدارنده عمل کرده و در بسیاری از آبمیوه ها و آب نبات های تولید شده مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از این ماده به عنوان نگهدارنده و ضد فساد شدن در روغن ها و چربی ها اضافه می شود. روغن ها از جمله موادی هستند که بر اثر گرما اکسید می شوند. استفاده از مالئیک اسید از روند آن جلوگیری می کند.
  • اسید مالئیک یک ماده واسطه می باشد، که به صورت گسترده در صنعت عطر سازی کاربرد دارد.
  • این ماده به عنوان تنظیم کننده pH در مواد آرایشی و بهداشتی استفاده دارد. قابل ذکر است باید از این ماده در غلظت پایین استفاده کرد. زیرا استفاده در سطح گسترده، خود باعث پایین آمدن سطح pH شده و موجب آسیب رساندن به پوست می شود.

کاربردهای غذایی و بهداشتی

  • در تهیه خمیر دندان برای سفید کردن دندان کاربرد دارد.
  • از دیگر کاربردهای مالئیک اسید می توان به تولید رزین های مصنوعی اشاره نمود.
  • استفاده در تولید رنگ ها، پارچه های کتانی و ابریشم است.
  • استفاده در تولید حشره کش ها.
  • این اسید آلی را با آب مخلوط کرده و آنرا بر روی سطح گیاه اسپری می کنند.
  • از بین بردن باکتری ها و انگل ها یکی از فواید استفاده از این اسید می باشد.
  • استفاده به عنوان آنتی باکتریال در مرغداری ها و گاودارها می باشد.
  • بسیاری از مرغداران اسید مالئیک را با آب مخلوط کرده و در ظرف آب آنها قرار می دهند . این کار باعث جلوگیری از نشر آلودگی و بیماری های ویروسی و میکروبی بین ماکیان می شود.

کاربردهای غذایی و بهداشتی مالئیک اسید

خطرات استفاده از اسید مالئیک

این اسید پرکاربرد در صورت استفاده بدون محافظ و تجهیزات می تواند صدمات جبران ناپذیری به پوست و چشم وارد کند. اسید مالئیک در صورت تماس مستقیم با چشم می گردد . و در صورت تنفس با گاز ساطع شده از آن، باعث تحریک مخاط بینی ، گلو و ریه می گردد. با توجه به گستردگی وسیع و استفاده از این اسید آلی باید توجه داشت . که در صورت عدم کنترل مقدار لازم از آن، این اسید وارد بدن شده و اثرات سوئی مانند از کار افتادن کلیه ها، افزایش قدرت اسیدی خون و بروز معده درد می شود.

بنابراین صنایع مواد شیمیایی غذایی و دارویی که از مالئیک اسید استفاده می کنند . باید به صورت روزانه و کنترل شده ، مقدار این ماده را در محصولاتشان مورد بررسی قرار دهند. یکی از دلایل استفاده از اسید مالئیک آن هم به صورت گسترده، قیمت کم آن نسبت به کارآیی است که دارد. اما این نکته نباید باعث شودکه این ماده را جایگزین مواد ضروری دیگری در صنعت کرد.بخصوص در مواد غذایی و دارویی.

در این مقاله به بررسی اسید مالئیک به عنوان یک ترکیب شیمیایی مهم و کاربردهای آن در صنایع مختلف پرداختیم. این ترکیب با اهمیت خود در صنایع پلیمری، رنگرزی، آرایشی و بهداشتی، و دارویی، یکی از مواد شیمیایی بسیار اساسی است که در انواع صنایع به کار می‌رود.

خرید اسید مالئیک کد 800380 مرک

خرید اسید مالئیک کد 800380 مرک

شرکت شیمی که نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید اسید مالئیک با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهران: ارسال توسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

قیمت – فروش اسید مالئیک کد 800380 مرک

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش اسید مالئیک کد 800380 مرک می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مر ک آلمان   و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت اسید مالئیک کد 800380 مرک میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت