ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

آنتی بادی چیست؟

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

آنتی بادی چیست؟

72 / 100

آنتی بادی چیست؟ آنتی بادی گلیکوپروتئین های محلول ایمنی همورال اختصاصی در پستانداران است که توسط دستگاه ایمنی بدن در پاسخ به ورود یک جسم بیگانه همانند باکتری، ویروس، ماده غذایی یا حتی بافت طبیعی بدن، تولید می‌شود و بعد از آن ممکن است در محل تولید باقی بماند یا در خون به گردش در می آید. این مسیر برای این است که آنتی بادی ها به آنتی ژن مورد نظر حمله کرده و آن را خنثی می‌کنند. جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مواد شیمیایی در نمایندگی مرک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

آزمایش یا تست آنتی بادی چیست ؟

تست آنتی بادی در واقع آزمایشی است که سطح آنتی بادی ها را در نمونه خون گرفته شده از فرد مورد آزمایش اندازه گیری می‌کند. سطح آنتی بادی ها در خون به پزشک کمک می‌کند که متوجه شود آیا بدن در معرض آنتی ژن یا هر جسم بیگانه ای قرار گرفته است یا خیر ؟

تست آنتی بادی برای تشخیص موارد زیر نیز کاربرد دارد :

بدن در گذشته یا اخیرأ دچار عفونت شده است یا خیر؟
آیا واکسنی که قبلأ فرد دریافت کرده است او را در برابر بیماری خاص محافظت می کند ؟
آیا نیاز به واکسن تقویت کننده است ؟
سنجش قدرت پاسخ ایمنی نسبت به بافت خود بدن در بیماری های خود ایمن مثل SLE

what-is-an-antibodyآنتی نوکلیر آنتی بادی چیست ؟

آنتی نوکلیر آنتی بادی یا Antinuclear Antibody) ANA ) گروهی از آنتی بادی های پروتئینی هستند که با ماده هسته سلول وارد واکنش می‌شوند زیرا بطور معمول سیستم ایمنی بدن در برخورد با عفونت تولید آنتی بادی می‌کند اما در بیماری های خود ایمن آنتی نوکلیر آنتی بادی تولید و به بافت خود بدن حمله می‌کنند ANA بویژه هسته سلول ها را مورد هدف قرار می دهند. آزمایش ANA متداول ترین و حساس ترین روش برای تشخیص مشکلات و بیماری های سیستم ایمنی است و برای جمله بیماری های زیر بکار می‌رود.

  • آرتریت روماتوئید
  • پلی میوزیت
  • اسکلرودرما
  • لوپوس اریتماتوز سیستمیک
  • سندرم شوگرن و …

what-is-an-antibody

آزمایش یا تست آنتی بادی چیست ؟

آنتی بادی ها ساختار Y شکلی دارند و این ساختار از ۴ دسته که شامل دو رشته سبک L و دو رشته سنگین H تشکیل شده است. رشته سبک در تمام رده های آنتی بادی مشترک است اما رشته سنگین متغیر و به ۵ دسته تقسیم می‌شود بر همین اساس ۵ رده آنتی بادی داریم که به توضیح آن ها می‌پردازیم.

آنتی بادی IgA :

آنتی بادی IgA به فرم های مونومر، دیمر و تریمر و … دیده می‌شود. این آنتی بادی دارای زنجیره سنگین آلفا می‌باشد. از مهم ترین آنتی بادی ها در ترشحات مخاطی بوده و مهم ترین عملکرد آن دفاع مخاطی است اما در خون عملکرد مهمی ندارد. نیمه عمر IgA حدود ۶ الی ۸ روز می‌باشد.

آنتی بادی IgG :

آنتی بادی IgG ساختمان مونومریک تیپیک آنتی بادی ها را داشته و دارای زنجیره سنگین گاما می‌باشد. قوی ترین آنتی توکسین است و دارای بیشترین نیمه عمر بین سایر کلاس هاست و حدودأ نیمه عمر ۲۳ روزه دارد. این آنتی بادی Ab اصلی در خون و مایعات است.

آنتی بادی IgD :

آنتی بادی IgD بصورت مونومر ساخته می‌شود. دارای نیمه عمری معادل ۳ روز می‌باشد و دارای زنجیره سنگین دلتاست و چون فعالیت مشخصی از آنتی بادی شناخته نشده است فاقد ارزش سنجشی و تشخیصی است.

آنتی بادی IgM :

آنتی بادی IgM اولین آنتی بادی تولید در پاسخ ایمنی است و دارای زنجیره سنگین مو می‌باشد. در سرم بصورت مولتی مر دیده می‌شود و بیشترین فرم سرمی آن فرم پنتامریک آن است. ده درصد کل آنتی بادی سرمی را تشکیل می‌دهد و نیمه عمری معادل ۵ تا ۱۰ روزه دارد.

آنتی بادی IgE :

آنتی بادی IgE فقط دارای فرم مونومری می‌باشد و دارای زنجیره سنگین اپسیلون است. دارای نیمه عمر ۲/۵ روزه در سرم است، اگرچه نیمه عمر و میزان  سرمی بسیار ناچیز است. اما با نیمه عمر بالا در سطح غشای بازوفیل و مست سل ها دیده می‌شود. به این ترتیب در واکنش های آلرژیک و حساسیت فوری شرکت می‌کند.

what-is-an-antibody

آنتی بادی چیست

وظایف آنتی بادی چیست ؟

  • بی تأثیر و خنثی کردن سموم بدن
  • جلوگیری از فعالیت ویروس ها و سایر میکروارگانسم های خارجی
  • اتصال به پاتوژن های خارجی و بی حرکت کردن آن ها
  • عبور از جفت و انتقال ایمنی به جنین
  • با شناسایی سلول های سرطانی و مبارزه با آن ها از بروز برخی سرطان ها جلوگیری می کند .
  • اتصال به انواع آنتی ژن و رسوب دادن آن ها
  • فعال کردن کمپلمان سرم : کمپلمان مجموعه ای از پروتئین های سرم هستند.
  • از ایجاد التهاب جلوگیری کرده و به سیستم ایمنی برای از بین بردن عوامل مهاجم کمک می کنند .

آنتی بادی بالا و پایین نشانه چیست ؟

جهت تشخیص بالا یا پایین بودن آنتی بادی در بدن باید میزان آن توسط روش های مختلف سنجش Ab از جمله الایزا، کروماتوگرافی، ایمونوالکتروفورز و … بررسی شود و بر اساس نتیجه نهایی آزمایش، بالا یا پایین بودن آنتی بادی در بدن مشخص می‌شود.

فروش مواد شیمیایی مرک آلمان در ایران

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی مرک آلمان،  می باشد. شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش مواد مرک از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سیترات سدیم در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مواد شیمیایی مرک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت