ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

کاربردهای اسید هیومیک در کشاورزی

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

کاربردهای اسید هیومیک در کشاورزی

74 / 100

در این مقاله به کاربردهای اسید هیومیک در کشاورزی می پردازیم: هیومیک اسید یکی از اجزای اصلی مواد هیومیک است و دارای رنگ قهوه‌ای تیره می‌باشد. این ترکیب دارای گوگرد، ازت، فسفر با درصدهای مختلف و برخی از فلزات مانند کلسیم، منیزیم، مس و روی می‌باشد. کود اسید هیومیک؛ مخلوطی از چند ترکیب است که به طور کلی خواص شیمیایی شبیه به هم دارند و اثرات مختلفی را بر خاک و رشد گیاهان دارد. این اسید نقش مهمی در افزایش و بهبود توانایی گیاهان دارد. کود هیومیک اسیدموجب افزایش توانایی جذب مواد مغذی از خاک توسط گیاهان می‌شود.

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی مرک آلمان،  می باشد.

کاربردهای اسید هیومیک در کشاورزی

استفاده از هیومیک اسید مزیت‌های فراوانی دارد، که در ادامه به اختصار به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افزودن مواد آلی به خاک‌هایی با کمبود مواد آلی
  • افزایش قدرت ریشه‌ دهی گیاهان و درختان
  • کمک به بهبود جذب مواد مغذی توسط گیاهان
  • افزایش تولید کلروفیل و سبزدانه در برگ درختان
  • بهبود جوانه زنی بذر
  • تحریک فعالیت مفید میکروبی درون خاک
  • بهبود و افزایش نگهداری حاصلخیزی خاک باغات و مزارع
  • حفظ و افزایش سلامت گیاه و افزایش بازدهی تولید محصول
  • استفاده از اسید هیومیک در آبیاری، در کنترل برخی از بیماری های ریشه نقش مؤثری دارد.
  • ارگانیک بودن و در نتیجه سالم و بی خطر بودن برای محیط زیست، حیوانات، گیاهان و انسان
  • محرک آنزیم های گیاهی

 

Applications of humic acid in agriculture--

هیومیک اسید چیست؟کاربردهای اسید هیومیک در کشاورزی

هیومیک اسید ماده کاملا طبیعی میباشد که از موادی از جمله لئوناردیت حاصل میشود. لئوناردیت ماده فشرده شده ای از بقایای گیاهان و جانورانی میباشد که میلیون ها سال پس از تجزیه توسط میکروارگانیسم های مختلف مانند باکتری، قارچ، پروتوزوئید ها، حشرات و …بدست آمده و مواد هیومیکی از آن استخراج میشود.

چرخه تجزیه بقایای گیاهی و جانوری در طی میلیونها سال اسید هیومیک را به ماده قدرتمندی در طبیعت تبدیل مینماید که قادر است یکه تاز میدان و قادر به رقابت با کودهای شیمیایی باشد. به راستی که کشاورزان و مصرف کنندگان تا چند سال اخیر در آرزوی تولید چنین ماده ای بوده و از اثرات منفی کودهای شیمیایی به ستوه آمده بودند.

اگر به تعریف کود مراجعه کنیم، کود به ماده معدنی، آلی یا بیولوژیکی گفته میشود که با جای دادن عناصر غذایی در ساختار خود و ویژگی های تقویتی، سبب حاصلخیزی خاک، بهبود کمی و کیفی محصولات و کمک به رشد و پایداری محصولات در شرایط بد محیطی اطلاق میشود.

اسید هیومیک خوشبختانه نوع آلی کود می باشد که سبب بازگشت مواد آلی از دست رفته به چرخه زندگی گیاهان و خاک میشود و چون متشکل از ۸۰ درصد مواد ارگانیک میباشد، بهترین گزینه برای حاصلخیزی زمین های زراعی و باغی و اصلاح خاک به شمار می رود.

چرا کاربرد هیومیک اسید در کشاورزی و باغداری از اهمیت بالایی برخوردار است؟

امروزه با افزایش جمعیت نیاز به مواد غذایی و راه های تولید روز افزون محصولات کشاورزی و باغی اهمیت پیدا کرده و بشر را به استفاده از کودهای کشاورزی و سموم وادار نموده است. در طی سالیان گذشته که کشاورزان چاره ای جز انتخاب کود های شیمیایی نداشتند، برای بدست آوردن سود اقتصادی دست به زیاده روی در مصرف کودهای شیمیایی زده و نه تنها توازن عناصر خاک را بهم زده، بلکه مشکلات زیست محیطی فراوانی را نیز به بار آورده است.

خوشبختانه کاربرد و نقش هیومیک اسید در این زمینه به یاری خاک، آب و انسان، گیاهان و جانوران شتافته و لقب بهترین اصلاح کننده خاک را از آن خود کرده است. مواد هیومیکی برخلاف کودهای شیمیایی ساخته دست انسان نبوده و کاملا طبیعی هستند. این مواد درصد بالایی از عنصر کربن را در خود جای داده و به بازگشت مواد آلی کمک شایانی می نمایند.

دامنه کاربرد هیومیک اسید چیست؟

هیومیک اسید را میتوان برای تمامی محصولات کشاورزی، باغی و گیاهان آپارتمانی استفاده نمود و چون هیچ ضرر و اثر منفی ندارد، میتوان بدون دغدغه آن را به کار برد. اسید هیومیک برای محصولات باغی و کشاورزی رشد و بهبود کمی و کیفی را موجب شده و از طرفی گیاهان آپارتمانی را بسیار شاداب و سالم خواهد نمود.کاربردهای اسید هیومیک در کشاورزی

کاربرد هیومیک اسید انواع مختلفی از خاکها را نیز در برمیگیرد. اثر بسیار مثبت این ماده بر خاک های قلیایی و آهکی با پی اچ بالا می باشد که آنها را جهت جذب بهتر عناصر توسط گیاه اصلاح می بخشد. زیرا آهک خود یک عامل بازدارنده ای بر جذب عناصر غذایی توسط گیاه می باشد. که اسید هیومیک با پی اچ اسیدی خود به متعادل سازی پی اچ در خاک های آهکی می پردازد.

 

Applications of humic acid in agriculture--

کاربرد هیومیک اسید و انواع آن 

۱)با مصرف اسید هیومیک شاهد افزایش برداشت محصول به میزان حداقل ۳۰ الی ۵۰ درصد خواهیم بود. از طرفی کشاورز و باغدار از هزینه های گزاف برای خرید سم و کودهای شیمیایی خلاص خواهد شد. زیرا هیومیک اسید مقاومت گیاهان در برابر بیماری ها را بسیار افزایش خواهد داد.

۲)قابلیت باروری خاک و عدم نیاز به استفاده از هورمون های مضر نیز از دیگر مزایای استفاده هیومیک اسید میباشد که واقعا جای تامل دارد.

۳) فسفر موردنیاز گیاهان را تامین نموده و از طریق افزایش جذب آن ریشه زایی را توسعه خواهد داد.

۴) طول دوره آبیاری با مصرف هیومیک اسید افزایش خواهد داشت. زیرا این ماده سبب حفظ هر چه بهتر آب در خاک شده و سبب می شود. گیاه احساس نیاز کمتری به آب داشته باشد.

۵) هیومیک اسید به عنوان بهترین کلاتور طبیعی، عناصر میکرو و ماکرو را کلاته نموده و جذب آنها را صد در صد مینماید.

۶) هیومیک اسید سبب میشود بازار پسندی محصولات زراعی و باغی از طریق بهبود کیفیت آنها افزایش یابد.

۷) سازگاری بالا با محیط زیست و نداشتن خطر برای گیاه

۸) هیومیک اسید برخلاف کودهای شیمیایی که دوام اثر پایینی دارند، میتواند تا سالها اثر خود را بر خاک اعمال کند.

۹) میکروارگانیسم های مفید خاک قربانی دیگر مصرف نادرست کودهای شیمیایی هستند. اسید هیومیک پس از افزوده شدن به خاک مجددا رشد سریع آن ها و شروع فعالیت باکتری های مفید را موجب خواهد شد.

چگونه بتوان با کیفیت ترین اسید هیومیک را خریداری نمود و از کیفیت آن مطمئن شد؟

نکته مهمی که حتما بایستی بدان توجه داشته باشید این است که به علت فراوان شدن محصولات اسید هیومیک در بازار و عرضه گونه های تقلبی، ممکن است موردی را خریداری نمایید که هیچ ماده آلی و هیومیکی نداشته و برای محصول شما فایده ای نداشته باشند. پس دقت کنید هر هیومیک اسیدی، هیومیک اسید اصل نیست!

افزایش فعالیت های آنتی اکسیدانی

منبع خوب از فسفات و کربن است و باعث تحریک جمعیت میکرو فلور می‌شود. این موضوع موجب داشتن خاکی سالم تر با فلور متعادل در گیاهان سالم می‌گردد. به تقلیل و کاهش سمیت موادی همچون فلزات سنگین، هیدروکربن‌ها و آفت کش‌ها کمک نموده و سدیم سمی را کاهش می‌دهد. از طریق افزایش انسجام ذرات ریز خاک، باعث کاهش فرسایش خاک می‌گردد.

وظایف هیومیک اسید

یکی از وظایف هیومیک اسید کمک به کاهش pH خاک‌های قلیایی و آهکی است. البته برای اصلاح خاک‌های قلیایی و آهکی و به منظور کاهش اسیدیته خاک زمین‌های کشاورزی از مواد دیگری همچون اسید سولفوریک و یا کود سولفات آمونیوم نیز می‌توان استفاده نمود. همچنین اسید هیومیک مقاومت نسبت به شوری آب و خاک، کم آبی و سرما را هم در گیاهان افزایش می‌دهد. کود هیومیک اسید از یک سو  موجب انحلال و جذب عناصر نامحلول در خاک شده و از طرف دیگر سبب حفظ و نگهداری این عناصر در خود و انتقال آن در زمان مناسب به ریشه گیاه می‌شود.

فروش مواد شیمیایی مرک آلمان در ایران

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش مواد مرک از نمایندگی مرک در ایران که شرکت شیمی کهن یکی از معتبرترین نمایندگی های فروش مواد شیمیایی صنعتی می باشد. شما می توانید از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مواد شیمیایی مرک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت