ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز) – قند و شکر ماده های سفید رنگ و اسید سولفوریک یک مایع تقریباً بی رنگ هستند، پس چگونه اسید سولفوریک شکر و قند را به یک ماده سیاه رنگ تبدیل می کند ؟؟

اسید سولفوریک بعنوان یک ماده اسیدی،  یک عامل آب­ گیری قوی است که می توان از آن برای آب گیری (دهیدارته کردن : dehydration) مواد مختلف استفاده نمود. در واکنش محلول غلیظ اسید سولفوریک با قند یا شکر ، مولکول های سازنده ی دانه های شکر که از جنس ساکاروز هستند، توسط اسید سولفوریک آبگیری می شوند.واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

شرکت شیمی کهن ،نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، و سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

با اضافه نمودن اسید سولفوریک به حبه های قند با گذشت زمان اندکی،  بین قند و اسید سولفوریک واکنش رخ داده و حبه های قند ضمن افزایش حجم به رنگ سیاه ، تغییر رنگ می دهند. آنچه محصول واکنش است و در پایان واکنش باقی می ماند، کربن، بخار آب، کربن دی اکسید و دی اکسید گوگرد است. ماده سیاه رنگ ایجاد شده همان کربن می باشد. شکر (ساکاروز) جز هیدروکربن ها می باشد و با حذف آب از مولکول های آن تنها کربن سیاه رنگ باقی می ماند.

این واکنش گرماده بوده و آب موجود در محصول به صورت بخار از کربن ایجاد شده خارج می شود. البته باید توجه نمود گاز ایجاد شده، بخار آب خالص نیست و ممکن است ذرات ریز اسید سولفوریک نیز در این بخار وجود داشته باشد.

هشدار: به دلیل غلظت بالای سولفوریک اسید و وجود ذرات اسید سولفوریک در محصولات واکنش و بخار متصاعد شده از محصولات، از انجام این آزمایش در خانه خودداری کنید و درصورت انجام این آزمایش در آزمایشگاه حتماً دستورالعمل های ایمنی را رعایت کنید.واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

واکنش آبگیری | دهیدارته کردن شکر:

C12H22O11 (s) + H2SO4  → 12 C (s) + 11 H2O (g)1

واکنش کلی بین اسید سولفوریک و  قند ( شکر یا همان ساکاروز):

C12H22O11 (s) + 2 H2SO4 (l)  → 11 C (s) + 2 SO2 (g) + 13 H2O (g) + CO2(g)1

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

اثرات واکنش اسید سولفوریک بر قند

واکنش اسید سولفوریک با قند (ساکاروز) اثرات مختلفی دارد که عبارتند از:واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

۱. تجزیه قند: اسید سولفوریک باعث تجزیه ساکاروز به گلوکز و فروکتوز می‌شود. این واکنش به عنوان هیدرولیز اسیدی شناخته می‌شود.

۲. تولید حرارت: واکنش اسید سولفوریک با قند حرارت تولید می‌کند که می‌تواند در برخی شرایط به محیط اطراف منتقل شود.

۳. تولید گاز: این واکنش همچنین می‌تواند با تولید کربن دی‌اکسید (CO2) همراه باشد که باعث ایجاد حباب‌ها و جوی آبنما می‌شود.واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

۴. تغییر در طعم و خواص: پس از واکنش، محصولات جدیدی به وجود می‌آیند که ممکن است طعم و خواص قند را تغییر دهند.

این واکنش معمولاً در آزمایشگاه‌های شیمیایی برای بررسی و تحلیل ساختار قند و همچنین تولید برخی محصولات شیمیایی به کار می‌رود.واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

نحوه واکنش اسید سولفوریک با ساکاروز

واکنش اسید سولفوریک با ساکاروز یک واکنش هیدرولیز اسیدی است که به صورت زیر انجام می‌شود:

۱. در ابتدا، اسید سولفوریک (H2SO4) با گروه‌های هیدروکسیل (-OH) موجود در مولکول ساکاروز (C12H22O11) واکنش می‌کند.واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

۲. این واکنش باعث تجزیه ساکاروز به دو مولکول کوچک‌تر گلوکز (C6H12O6) و فروکتوز (C6H12O6) می‌شود.

۳. اسید سولفوریک به عنوان یک کاتالیزور در این واکنش عمل می‌کند و باعث شکستن پیوندهای گلیکوزیدی بین گلوکز و فروکتوز در مولکول ساکاروز می‌شود.واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

۴. این واکنش همچنین می‌تواند با تولید کربن دی‌اکسید (CO2) و آب همراه باشد، اگرچه بستگی به شرایط واکنش دارد.

این واکنش در نهایت به تجزیه ساکاروز به دو قسمت گلوکز و فروکتوز منجر می‌شود که هر دو از این مولکول‌ها قند‌های مهمی هستند و در اثر این واکنش تولید می‌شوند.واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

خرید مواد شیمیایی

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید مواد شیمیایی با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

واکنش اسید سولفوریک و قند (ساکاروز)

قیمت – فروش مواد شیمیایی 

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش مواد شیمیایی می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت مواد شیمیایی میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت