ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

سولفیت سدیم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

سولفیت سدیم چیست و چه کاربردهایی دارد؟

68 / 100

سولفیت سدیم چیست و چه کاربردهایی دارد؟ این ماده با فرمول شیمیایی Na2SO3 نمک سدیم محلول در اسید سولفور (سولفیت) است که به عنوان ماده نگهدارنده برای حفظ رنگ میوه های خشک و افزایش ماندگاری گوشت در صنایع غذایی استفاده می شود. سولفیت سدیم پودری بی بو و سفید رنگ و نسبتا سمی است که به آرامی در آب فرو رفته و حل می شود.

این ترکیب به عنوان سفید کننده ، برای سولفات زدایی و دکلره کردن مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در صنایع غذایی به منظور حفظ ظاهر محصولات غذایی بکار می رود. این ماده همچنین در بسیاری از داروها برای حفظ قدرت و پایداری آنها استفاده می شود.

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص فروش مواد شیمیایی صنعتی، مواد مرک آلمان، سیگماآلدریچ می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

کاربردهای سولفیت سدیم چیست ؟

سولفیت سدیم چیست و چه کاربردهایی دارد؟ سولفیت سدیم در درجه اول در صنعت تولید خمیرکاغذ و کاغذسازی استفاده می شود. این ماده در تصفیه آب به عنوان یک عامل روبنده اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد تا از خوردگی دیگ های بخار جلوگیری کند. این ترکیب در صنعت عکاسی برای جلوگیری از اکسیداسیون محلول ها و تولید محلول شفاف کننده کاربرد دارد.

این ماده در صنعت نساجی به عنوان ماده سفید کننده ، دسولفوره و دکلره کننده مورد استفاده قرار می گیرد و در تجارت چرم برای سولفونه کردن عصاره های برنزه کننده کاربرد دارد.

یکی دیگر از کاربردهای سولفیت سدیم (Sodium solfit) خالص سازی TNT برای مصارف نظامی است و در صنایع شیمیایی به عنوان عامل سولفوناسیون و سولفومتیلاسیون استفاده می شود.

از کاربردهای دیگر این ماده می توان به شناور کردن سنگ معدن ، بازیافت روغن ، نگهدارنده مواد غذایی و تولید رنگ اشاره کرد.

سولفیت سدیم (Sodium solfit)

روش تولید

این ماده در مقیاس صنعتی با عبور دی اکسید گوگرد از سود سوز آور تولید می شود و در انتهای فرآیند بلورهای سولفیت سدیم شکل می گیرند. این ترکیب کمی ناپایدار است زیرا گاز دی اکسید گوگرد را به آرامی آزاد می کند ولی همین خاصیت باعث می شود به عنوان یک ماده ضد میکروب ، آنتی اکسیدان و نگهدارنده در صنایع مختلف مورد استفاده بگیرد.

پردازش این محصول باعث می شود که سولفیت سدیم در دو گرید خوراکی و صنعتی تولید شود. این ماده از نظر FDA ایمن در نظر گرفته می شود و می تواند به عنوان نگهدارنده در مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. ولی به عنوان افزودنی جهت اضافه کردن به آب جهت پختن میوه ها ، سبزیجات تازه و گوشت خام یا هر منبعی از ویتامین B1 مصرف آن مجاز نمی باشد.

عوارض و خطرات سولفیت سدیم

این ماده با آب داغ ، بخار یا اسیدها واکنش می دهد و مواد خورنده خطرناک ایجاد می کند. این ماده وقتی که خورده می شود باعث سوزش معده می شود. به دلیل اکسیداسیون سریع به سولفات اکثر سولفیت ها به خوبی تحمل می شوند مگر اینکه در دوزهای بالا مصرف شوند.

کولیک شدید، اسهال ، اختلال در گردش خون ، کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی و حتی مرگ می تواند در اثر مصرف زیاد سولفیت سدیم رخ دهد.سولفیت سدیم یک ماده کاهنده است و می تواند با مواد اکسید کننده مانند پراکسیدها ، اپوکسیدها ، اکسواسیدها واکنش نشان دهد. سولفیت سدیم اگر تا مرحله تجزیه شدن گرم شود ، بخارات سمی اکسید سدیم و اکسید گوگرد را منتشر می کند.

در صورت تماس این ماده با چشم ها ، آنها با آب فراوان و محلول سالین به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شستشو دهید . در صورت تماس با پوست فورا پوست را با مقدار فراوان آب شستشو دهید و در صورت استنشاق بلافاصله فرد را به محیط باز منتقل کرده و از او بخواهید نفس عمیق بکشد و در حین انجام همه این اقدامات با اورژانس تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

 

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مواد شیمیایی صنعتی  میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت