ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

سدیم دی سولفیت کد 106357

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

سدیم دی سولفیت کد 106357

سدیم دی سولفیت کد 106357 یا سدیم پیرو سولفیت که در سیستم نام گذاری IUPAC، برم. ای. سدیم متابی سولفیت نامیده می شود. یک ترکیب غیر آلی فرمول شیمیایی 5O2S2Na است. این ماده گاهی اوقات به عنوان دی سدیم (metabisulfite) نامیده می شود. از این ترکیب اکثراً به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدان و نگهدارنده استفاده می شود.

در این مقاله، به بررسی جزئیات و کاربردهای شیمیایی ماده سدیم دی‌سولفیت با کد 106357 خواهیم پرداخت. این ترکیب شیمیایی با اهمیت بالایی برای صنایع مختلف، از جمله صنعت نساجی و پزشکی، استفاده می‌شود.

شرکت شیمی کهن، نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران  می باشد. این مجموعه کلیه محصولات و مواد شیمیایی آزمایشگاهی را از جمله محصولات  مرک merck ، و سیگماآلدریچ ، و کلیه محصولات آزمایشگاهی و صنعتی  را به مشتریان  ارائه می دهد.

سدیم دی سولفیت کد 106357

سدیم دی سولفیت کد 106357 پودر کریستال شده سولفور دی اکسید با چگالی بین 1تا 1,2 Kg/l است و در دمای بالای 1200C تجربه می گردد. اگر محفظه ای که محلول در آن واقع شده کاملا عایق بندی نشده باشد به سرعت با رطوبت هوا ترکیب شده و اکسیده می گردد.

مقدار آب جذب شده توسط محصول در محفظه بسته به میزان نفوذ بستگی دارد که آن نیز به نوبه خود به درجه حرارت و رطوبت نسبی بستگی دارد. در شرایط نگهداری غلط ، ممکن است به تشکیل دانه های سخت در محصول منجر شود. تمامی انواع سدیم متا بی سولفیت به راحتی در آب حل می شوند. در محلول های آبی به شکل سدیم بی سولفیت است.

سدیم دی سولفیت کد 106357

سدیم دی سولفیت کد 106357

آماده سازی
  • ساختارشیمیایی
  • خواص شیمیایی
  • موارد استفاده
  • ایمنی
  • نگهداری و جابجایی
  • منابع
  • آماده سازی

سدیم دی سولفیت کد 106357را می توان از تبخیر محلول سدیم سولفیت اشباع شده با گاز دی اکسید گوگرد تهیه نمود:

HSO3<>H2O + S2O52-2که در نهایت Na2S2O5 جامد می ماند.

کاربرد و خواص سدیم دی سولفیت کد 106357

آنیون ترکیبی از دی تیونیت (-S2O42) و دی تیونات (-S2O62) است. آنیون شامل گروهی SO2 است که با گروهی SO3 پیوند یافته با بار منفی که در سمت منتهی به SO3 قرار دارد. طول پیوند S-S حدود 2,22 A و پیوند S-O تیونیت و تیونات دارای طول 1,46 و 1,50 A می باشد.

در این بخش، به بررسی ویژگی‌ها و خواص سدیم دی‌سولفیت می‌پردازیم. از مقاومت در برابر حرارت تا خصوصیات حلالیت، این ترکیب ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارد که در صنایع مختلف از جمله صنعت پوشاک بهره‌مند است.

کاربردهای صنعتی سدیم دی سولفیت کد 106357

در این بخش، به بررسی کاربردهای صنعتی سدیم دی‌سولفیت پرداخته می‌شود. از استفاده در رنگرزی بافت‌ها تا کاربردهای درمانی، این ماده شیمیایی جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف دارد.

مقایسه با سایر ترکیبات شیمیایی

در این بخش، سدیم دی‌سولفیت را با سایر ترکیبات شیمیایی مقایسه خواهیم کرد. این مقایسه به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از ویژگی‌ها و کاربردهای این ترکیب شیمیایی پیدا کنند.

کد 106357 و اطلاعات فنی سدیم دی سولفیت کد 106357

در این بخش، به بررسی کد 106357 مربوط به سدیم دی‌سولفیت خواهیم پرداخت. اطلاعات فنی این کد مهم برای افرادی است که در صنایع مختلف از این ترکیب استفاده می‌کنند.

فرمول سدیم دی سولفیت

سدیم دی سولفیت کد106528 در ترکیب با آب باعث جذب اکسیژن موجود در آب و آزاد شدن گاز دی اکسید گوگرد(SO2) می گردد که باعث ایجاد بوی نامطلوبی شده و تنفس را دچار مشکل می نماید . آزاد کردن دی اکسید گ.گرد باعث تبدیل سدیم متابی سولفیت به یک کاهنده قوی در آب گشته و به همین دلیل نباید در رودخانه ها و دریاچه ها ریخته شود چون بطور جدی باعث مختل شدن زندگی حیوانات و گیاهان  می گردد.

سدیم متا بی سولفیت در ترکیب با اسیدها موجب آزاد شدن دی اکسید گوگرد می گردد:

< NaCl + H2O + 2SO22Na2S2O5 + 2 HCl

در حرارت بالا نیز این ترکیب دی اکسید گوگرد آزاد کرده و سدیم سولفیت به جا می گذارد:

Na2S2O5 > Na2SO3 + SO2

به عنوان یک نگهدارنده و آنتی اکسیدان در مواد غذایی استفاده می گردد و هم چنین به عنوان E223 شناخته می شود.در افرادی که به سولفیتها حساسیت دارند ممکن است باعث بروز واکنشهای آلرژیک ، از جمله واکنشهای تنفسی در افراد مبتلا به آسم ، آنافیلاکسی و سایر واکنشهای آلرژیک، گردد.این ماده و پتاسیم متابی سولفیت یکی از مواد اولیه در قرص های Campden است که در ساخت شراب و آبجو استفاده می شود.

مصرف روزانه قابل قبول برای هر کیلو گرم وزن بدن ، 7,. mg است. سدیم متابی سولفیت عوارض جانبی نداشته و در کبد به وسیله اکسیداسیون به سولفات بی ضرر تبدیل شده و توسط ادرار دفع می شود.در صنایع شیمیایی و دارویی برای مقاصد مختلفی همچون عامل کاهنده در تصفیه و جداسازی آلدئیدها و کتونها، جهت از بین بردن زباله های حاوی برم حاصل از تهیه رنگ استفاده می شود.

 

فرمول سدیم دی سولفیت

فرمول سدیم دی سولفیت

کاربردهای سدیم دی سولفیت کد106357

  • جهت حذف کلر از آب آشامیدنی
  • جهت تمیز کردن غشاهای اسمز معکوس آب آشامیدنی در سیستمهای آب شیرین کن
  • جهت پاکسازی تجهیزات در آبجوسازی خانگی
  • در موارد خاص جهت از بین بردن اکسیژن از آب تغذیه دیگهای بخار آب
  • در تصفیه فاضلاب برای مثال از گیاهان آبکاری، جهت خنثی کردن اسیدکرومیک برای حذف کلر اضافی در خنثی سازی سیانیدها
  • برای تمیز نمودن و سفید کردن پشم، جوت و سایر الیافهای گیاهی
  • در رنگرزی پارچه و چاپ برای آماده سازی فتس نیلی و حل کردن دیگر رنگها
  • استفاده در حل کردن عصاره های دباغی
  • در ساخت کاغذ جهت سفید کردن خمیر چوب
  • در صنایع عکاسی و فیلم جهت آماده سازی حلالهای مناسب برای حمام تثبیت کننده اسیدی
  • افزودن به محلول های بی حس کننده موضعی(لیدوکائین و …) جهت جلوگیری از اکسیده شدن آدرنالین تنگ کننده عروق موجود در آنها و در نتیجه افزایش طول عمر محلول
  • به عنوان یک excipient در برخی از قرصها ، مانند پاراستامول استفاده می شود. تقریبا 5,. mg در epinephrine autoinjectors مانند EpiPen کاربرد دارد.
  • به منظور رسوب طلا از اسید طلایی (طلا محلول در تیزاب سلطانی) استفاده می شود.
  • به عنوان یک عامل سفید کننده در تولید کرم نارگیل کاربرد دارد.
  • به عنوان یک منبع تولید (SO2 مخلوط شده با هوا یا اکسیژن) برای تخریب سیانید در فرآیندهای سیانیداسیون طلای تجاری استفاده دارد

یکی از جنبه های بسیار مهم مرتبط با سلامت این ماده این است که می توان آنرا به لام خون در یک آزمون تشخیص کم خونی داسی شکل(یا هر بیماری مشابه دیگر در تغییر شکل هموگلوبین) اضافه نمود. مواد باعث از بین رفتن سلولهای داسی شکل (طی یک پلیمریزاسیون پیچیده) شده و بنابر این وجود یا عدم وجود بیماری تایید گردد.

ایمنی

تمامی نمونه های سدیم دی سولفیت کد106357 دارای مقدار کمی SO2 بوده که باعث تحریک چشم و همچنین دستگاه تنفسی می شود.در تماس با اسیدها ممکن است مقادیر خطرناکی از SO2 تولید گردد.در نمونه های آبی،این ماده صنعتی باعث کاهش شدید اکسیژن شده و ممکن است به موجودات آبزی آسیب برساند.

نگهداری و جابجایی ماده

کلیه نمونه هایاین ماده می بایست در جای خشک و خنک نگهداری شوند. اگر دما از 250C و رطوبت از 45% تجاوز ننماید تا شش ماه ثابت باقی می مانند. اگر درجه حرارت یا رطوبت از حد تایین شده بالاتر رود ممکن است باعث کاهش SO2 و تغییر PH محلول گردد. در دمای زیر 100C  به صورت کریستال در می آید.

نتیجه‌گیری

در پایان مقاله، به نتیجه‌گیری و اهمیت سدیم دی‌سولفیت در صنایع مختلف می‌پردازیم. با دانش بهتر از این ماده شیمیایی، امکان بهره‌برداری بهینه از خصوصیات آن در صنایع مختلف وجود دارد.

سدیم دی سولفیت کد 106357.

خرید سدیم دی سولفیت کد 106357

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده خرید سدیم دی سولفیت کد 106357 با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.نیکوتین جویس 

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

سدیم دی سولفیت کد 106357.

قیمت  فروش سدیم دی سولفیت کد 106357

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش سدیم دی سولفیت کد 106357 می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.خرید نیکوتین مایع

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.نیکوتین مایع

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت