ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

دی کلسیم فسفات

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

دی کلسیم فسفات

 در علم شیمی، دی کلسیم فسفات یک ترکیب شیمیایی مهم است که از ترکیب دو عنصر اصلی، یعنی کلسیم و فسفر، به وجود می‌آید. این ترکیب با فرمول CaHPO4 یا Ca2(PO4)2 نمایش داده می‌شود و در مختلف حوزه‌ها از جمله پزشکی، تغذیه، صنایع غذایی و داروسازی کاربردهای گسترده‌ای دارد.

ساختار و ویژگی‌های شیمیایی: دی کلسیم فسفات به دلیل ساختار شیمیایی خود، به عنوان یک ترکیب مهم در ساختار استخوان و دندان انسان شناخته می‌شود. این ترکیب دارای ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی است که آن را به یک ماده پایدار و کارآمد در محصولات مختلف تبدیل کرده است.

شرکت شیمی کهن، نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک merck ، محصولات سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

معرفی دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات یک ماده شیمیایی با نام انحصاری DCP و فرمول مولکولی O2H4,2CaHPO یا 4CaHPO و جرم مولکولی 6.,136 گرم برمول می باشد که در قرن نوزدهم برای اولین بار کشف شد. این ماده از واکنش اسیدفسفریک با کربنات کلسیم به دست می آید.

پیشوند(دی) به دلیل تشکیل آنیون 42HPO از طریق از دست دادن دو پروتون از اسیدفسفریک به کار می رود. این ماده بصورت پودری سفید رنگ می باشد که دارای PH اسیدی تا خنثی می باشد. این نمک یک منبع مهم تامین فسفر و کلسیم مورد استفاده دام و طیور می باشد. که در ادامه به طور گسترده تری به این موضوع خواهیم پرداخت.عمده کاربرد آن در تغذیه دام صورت می گیرد.

می توان پیش بینی کرد که بازار جهانی این ماده1479،9 میلیون دلار در سال 2020باشد. فروش آن در سال 2026 بالغ بر 1537،4 میلیون دلار برسد.کاربردهای بسار زیاد آن در زمینه خوراک دام ، کشاورزی، مواد غذایی و آشامیدنی، و بخش های دارویی از رشد صنعتی این ماده پشتیبانی می کند.کاربرد این محصول به عنوان امولسیون کننده ها ، عوامل افزایش دهنده و رقیق کننده های دارویی برای تولید محصولات غذایی و دارویی تقاضای صنعت را بیشتر می کند.

استفاده از DCP در بخش تصفیه آب موجب کاربرد این محصول در آب و فاضلاب گردیده است.

دی کلسیم فسفات

مشخصات دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات یک ترکیب شیمیایی است که شامل دو عنصر اصلی، یعنی کلسیم و فسفر، می‌شود. این ترکیب به صورت شیمیایی با فرمول CaHPO4 یا Ca2(PO4)2 نمایش داده می‌شود. دی کلسیم فسفات در اغلب موارد به عنوان یک ماده معدنی مهم برای ساختار استخوان و دندان در افراد استفاده می‌شود.

این ترکیب به عنوان یک منبع کلسیم و فسفر در تغذیه انسان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، دی کلسیم فسفات به عنوان یک افزودنی مورد استفاده در صنعت غذایی و داروسازی نیز قرار می‌گیرد. این ماده به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی مفید خود، به عنوان یک ماده پایدار و کارآمد در محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • نام : دی کلسیم فسفات
  • فرمول شیمیایی : 4CaHPO
  • جرم مولکولی : g/mol 136,.6
  • دانسیته : g/cm3 2,93

دی کلسیم فسفات

انواع

این ماده در انواع مختلف آبدار و خشک موجود می باشد که در ادامه با انواع آبدار آن آشنا می شویم.

هیدرات-دی هیدرات

فرمول مولکولی این نوع از دی کلسیم فسفات، O2H4,2CaHPO می باشدکه دارای دو مولکول آب درون مولکولی است.فرمول مولکولی دی هیدراته 4CaHPO می باشد.که با نام اختصاری DCPD شناخته می شود.مقایسه بین هر دو نوع آن نشان داد.که فرم بی آب آن دارای تخلخل درون ذره ای بهتر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فرم باآب است.

کاربرد دی کلسیم فسفات

به طور طبیعی بر روی کره زمین و در گیاهان مواد مغذی مورد نیاز حیوانات و طیور تامین نمی شود و به همین دلیل از DSP برای تامین فسفر و کلسیم مورد نیاز طیور و دامها استفاده می گردد. این دو عنصر نقش مهمی در واکنش های متابولیکی و بیوشیمیایی بدن حیوانات اعم از رشد و استحکام سیستم استخوانی ، انعقاد خون ، تبادلات سلولی و فعالیت عصبی ، فعالیتهای صحصح سیستم گوارش ، فعالیتهای فیزیولوژیکی قلب و تولید مرغ و تخم مرغ دارند.

زیرا پوست تخم مرغ شامل مقادیر زیادی کلسیم به صورت کربنات می باشدو همچنین زرده تخم مرغ شامل مقدار زیادی از فسفر و گوگرد است.این محصول برای تامین و متعادل کردن دو عنصر کلسیم و فسفر در جیره غذایی استفاده می شود.واهمیت آن در تامین فسفر مورد نیاز دام و طیور است.

وجود تعادل درست مواد در بدن حیوانات و طیور بسیار ضروری بوده و موجب تولید و بهره وری بیشتر می گردد. کمبود و عدم تعادل صحیح فسفر و کلسیم در بدن دام و طیور اثرات مهلکی خواهد داشت.همچنین باید توجه کرد که ترکیبی که به خورد دام یا طیور داده می شود سمی نباشد.

تولید
  • سنتی :در روش سنتی ابتدا نسبت های معینی از اسید فسفریک و کربنات کلسیم را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم زده می شود. سپس آسیاب می گردد.
  • صنعتی:در روش صنعتی تولید این ماده با واکنش اسید فسفریک با منبع کلسیم دار به ویژه کربنات کلسیم در شرایط بهینه و آزمایشگاهی واکنش شیمیایی داده و منجر به تولید DSP می شود.

                      O2H+2CO+(4Ca)HPO>3CaCO+4PO3H

این ماده منبع غذایی کلسیم و فسفر است که معمولا در خوراک دام ، اسب و طیور استفاده می گردد.به طور میانگین محتوای مواد مغذی :کلسیم=22%  فسفر=18،5%

ماده شیمیایی صنعتی می‌تواند یکی از اجزای حیاتی صنایع مختلف باشد و فرآیندهای تولیدی را بهبود بخشد. فروش این نوع مواد شیمیایی معمولاً از طریق شرکت‌ها و توزیع‌کنندگان متخصص در این زمینه انجام می‌شود.

مواد شیمیایی صنعتی در بسیاری از صنایع مانند صنایع شیمیایی، داروسازی، پتروشیمی، خودروسازی، الکترونیک، و صنایع غذایی استفاده می‌شوند. این مواد ممکن است به عنوان مواد اولیه در فرآیندهای تولید محصولات یا به عنوان افزودنی‌ها و کاتالیزورها در فرآیندهای شیمیایی استفاده شوند.

فروش مواد شیمیایی صنعتی

فروش مواد شیمیایی صنعتی معمولاً توسط تیم‌های فروش مجرب صورت می‌گیرد که با تخصص در زمینه شیمی و فرآورده‌های آن به بازار معرفی می‌شوند. این تیم‌ها نه تنها محصولات را به مشتریان معرفی می‌کنند بلکه نیازها و استفاده‌های مختلف مشتریان را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند تا بهترین راهکارها را ارائه دهند.

فروش مواد شیمیایی صنعتی نیازمند دانش علمی و فنی قوی است تا بتواند به صورت کارآمد در تبلیغات و ارتباط با مشتریان عمل کند. علاوه بر این، اطلاعات جامع در مورد مشخصات فیزیکی و شیمیایی محصولات، شرایط نگهداری، و استفاده‌های مختلف ضروری است تا بهترین خدمات و محصولات به مشتریان ارائه شود.

در کل، فروش مواد شیمیایی صنعتی نقش مهمی در تأمین نیازهای مختلف صنایع بازی می‌کند و نیاز به تخصص و توانایی در ارتباط با مشتریان دارد.

دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید دی کلسیم فسفات با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.نیکوتین جویس 

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

قیمت  فروش دی کلسیم فسفات

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش دی کلسیم فسفات می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.خرید نیکوتین مایع

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.نیکوتین مایع

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت