ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

79 / 100

تالک چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟ تالک یک ماده معدنی بسیار نرم به رنگ سفید، سبز یا خاکستری است که حالت صابونی دارد. از پودر تالک در پودرهای صورت، به عنوان پوشش کاغذ و پرکننده رنگ و پلاستیک استفاده می شود. تالک یک ماده معدنی طبیعی است که از هیدروژن، اکسیژن، سیلیکون و منیزیم تشکیل شده است. این ترکیب به عنوان نرم ترین ماده معدنی روی زمین شناخته شده است. سختی آن در مقیاس موهس ۱ است و به راحتی با ناخن خراشیده می شود.

لازم به ذکر است که تالک یک ماده معدنی خالص نیست. ترکیب معدنی رایج تالک از حدود ۴۰ درصد تالک خالص و ۶۰ درصد از اشکال مختلف ماده معدنی خطرناک آزبست تشکیل شده است. مشکلات مربوط به تالک به این دلیل است که بسیاری از انواع آزبست که بخشی از ترکیب تالک هستند، سرطان ‌زا هستند.

پودر تالک کاربردهای مختلفی دارد علاوه بر محصولاتی مانند پودر بچه، در داخل دستکش و کاندوم لاتکس نیز استفاده می شود. اخیرا به دلیل خطرات مرتبط با این پودر، نشاسته ذرت جایگزین آن شده است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

اصطلاح تالک هم به مواد معدنی خالص و هم به طیف گسترده ای از سنگ های نرم حاوی تالک اشاره می کند. تالک یک کانی سیلیکات منیزیم آبدار با ترکیب شیمیایی Mg3Si4O10 (OH) 2 است. اگرچه ترکیب تالک معمولا نزدیک به این فرمول است اما برحسب کاربرد ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود. امروزه بیشتر تالک از تکنیک های معمولی روباز، مته و انفجار، بیل و کامیون استخراج می شود. تفاوت عمده آن با تکنولوژی معمولی این است که استفاده از انفجار برای شکستن سنگ های نرم تالک به حداقل می رسد.

این پودر نرم آسیاب شده سپس به عنوان یک عنصر در سرامیک، کاغذ، رنگ، سقف، پلاستیک، لوازم آرایشی و پودر بچه و انواع دیگر مصارف مختلف مانند ساخت لاستیک و پلاستیک استفاده می شود. این پودر قابلیت جذب رطوبت، جذب روغن، جذب بو، روان کنندگی و ایجاد اثر قابض بر روی پوست انسان را دارد. این خواص باعث می شود که به یک ماده مهم در بسیاری از پودرهای بچه، پودر پا، پودرهای کمک های اولیه و انواع لوازم آرایشی تبدیل شود.

نوعی از تالک که به نام «سنگ صابون» شناخته می شود نیز به طور گسترده ای شناخته شده است. از آن برای ساخت مجسمه ها، کاسه ها، پیشخوان ها، سینک ها، اجاق ها، کاسه های لوله و بسیاری اشیاء دیگر استفاده می شود.

What is talc? And what are its applications?

سنگ تالک

تالک یا پودر تالک یک ماده معدنی است که از سیلیکات منیزیم آبدار در پوست یا مرکز ماگما تشکیل شده است. هنگامی که این ماده از پوسته زمین استخراج می شود، به عنوان یک پودر ریز به نظر می رسد که کاربردهای زیادی دارد. شرکت های کاغذ سازی از این پودر برای جذب بیشتر کاغذ خود استفاده می کنند. نقش آن در صنعت کاغذ سازی بسیار مهم است.

صنعتی شدن باعث افزایش تولید کالاها و مواد مورد نیاز برای حفظ این رشد شد. صنایع برای ادامه تولید به مواد اولیه نیاز دارند و یکی از این مواد پودر تالک است. این ترکیب یک ماده معدنی به رنگ سفید است که طعم تلخی دارد. پس از فرآوری سنگ تالک که بیشتر در هند، برزیل، آمریکای شمالی و انگلیس یافت می شود، به دست می آید.

تالک در صنعت تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

پودر تالک در صنایع مختلف از جمله صنایع تولیدی، کاغذسازی، کشاورزی و صنایع پزشکی کاربرد دارد. استفاده آن در این زمینه ها به دلیل مزایای متعدد آن در حال افزایش است. در صنایع تولیدی از پودر تالک برای روانکاری قطعات فلزی استفاده می شود تا تماس مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

همچنین در حین پردازش قطعات فلزی بر روی سطح دستگاه اسپری می شود تا بتوانید سطح صاف و یکنواختی را برای مدت زمان کوتاه تری و با تلاش کمتر بدست آورید. همچنین به کاهش اصطکاک در هنگام کار بر روی ماشین های کوچک یا بزرگ کمک می کند.

تاریخچه کشف تالک، تالکوم و آزبست

تالکوم (Talcum) نام پودری است که از ماده معدنی تالک به وجود می آید. این ماده معدنی خود شامل سه عنصر اصلی منیزیم، سیلیکون و اکسیژن است. هنگامی که تالکوم به شکل پودری آسیاب می شود، بهتر از جایگزین های دیگر می تواند رطوبت را جذب کند، اصطکاک را از بین ببرد و پوست را حفظ کند.

پودر تالک اولین بار در سال ۱۸۹۴ اختراع شد، اما این تنها اولین شکل تجاری است. تالک یک ماده معدنی است که مدت ها قبل از آن استفاده می شد. جانسون و جانسون اولین پودر تالک را ساختند که در سال ۱۸۹۴ تهیه شد. متأسفانه، چیزی که در آن زمان نمی دانستند و بعدا فاش نکردند این بود که این ماده معدنی به طور طبیعی حاوی آزبست است.

آزبست ماده معدنی دیگری است که در پارچه ها بافته می شود، در مصالح ساختمانی و غیره استفاده می شود. در سال ۱۹۹۰، یک بیمارستان لندن طی تحقیقات پس از مرگ کشف کرد که آزبست در ریه ها با فیبروز ریوی مرتبط است. بلافاصله پس از آن، پزشکان به طور گسترده روند بین سرطان و آزبست را تشخیص دادند.

با این حال، تا دهه ۱۹۶۰، پس از اینکه بسیاری از ساختمان‌ ها و خانه ‌ها با آزبست ساخته شدند، کسی کاری در مورد آن انجام نداد. در نیویورک، دانشکده پزشکی Mount Sinai نرخ بالای مرگ و میر را بین کارگرانی که عایق آزبست و سرطان ریه کار می کردند، افشا کرد. استفاده از آزبست در مصالح ساختمانی تا سال ۱۹۷۸ ادامه یافت.

موارد استفاده از تالک -تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

تالک به دلیل مقاومت در برابر حرارت، اسید و الکتریسیته کاربردهای زیادی به ویژه به عنوان یک ماده معدنی صنعتی دارد. به دلیل این مقاومت ها می توان از آن به عنوان پیشخوان، تابلو برق، سرامیک و حشره کش استفاده کرد. همچنین یک پرکننده مهم در رنگ و لاستیک است. تالک به صورت تجاری استفاده می شود زیرا می تواند عطر، درخشندگی، خلوص، نرمی و سفیدی را حفظ کند. برخی از بازارهای عمده این ماده شیمیایی صنعت سرامیک، کاغذ، پزشکی و پلاستیک است. پودر آسیاب شده در سقف سازی و لوازم آرایشی استفاده می شود.

این ترکیب نه تنها رطوبت را جذب می کند بلکه به عنوان یک عامل جدا کننده و روان کننده نیز عمل می کند. به عنوان مثال در صنعت کابل، پوشش و هسته ها را از یکدیگر جدا می کند. در صورت عدم استفاده از آن این خطر وجود دارد که حرارت باعث نرم شدن سطح عایق و چسبیدن آن به پوشش شود.

خصوصیات فیزیکی تالک

این پودر می تواند آبی، سبز کم رنگ، خاکستری، صورتی، سفید، مایل به زرد یا قهوه ای تا تقریبا نقره ای باشد. درخشندگی آن مات تا مرواریدی یا چرب است. آنچه این ویژگی ها را تعیین می کند ناخالصی های طبیعی یا مصنوعی آن است. تالک دارای سختی یک در مقیاس سختی موهس است. این ترکیب به یک ماده بسیار نرم تبدیل می شود که ناشی از ماهیت لایه ای آن است. به طور طبیعی، این ماده آبگریز است و تمایل به جذب آب ندارد بنابراین برخی از ویژگی های مطلوب آن ناشی از مقاومت در برابر آب است.

 

شما می توانید جهت تهیه  محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت  شیمی کهن تماس گرفته و با کارشناسان فروش در ارتباط باشید. همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

09122885447

What is talc? And what are its applications?

فواید استفاده خانگی از پودر تالک

کاهش التهاب پوست

اگر از پوست تحریک شده رنج می برید، از این پودر استفاده کنید. یک پودر خوب به عنوان یک عامل تسکین دهنده پوست عمل می کند. پوست شما را آرام می کند و قرمزی و التهاب را کاهش می دهد. کافی است کمی از آن را روی ناحیه آسیب دیده بپاشید تا فورا تفاوت را احساس خواهید کرد. اگر سوزش ادامه داشت و پوست شما همچنان می سوزد، فورا به متخصص پوست مراجعه کنید.

استفاده به عنوان یک شامپوی خشک

اگر قبلا این را نمی دانستید، تالک به عنوان بهترین جایگزین برای شامپوی خشک نیز عمل می کند. ذرات ریز آن تمام چربی اضافی روی پوست سرتان را جذب کرده و از بین می برد و آن ها را تازه و شسته شده نشان می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری از آن را روی کف دست خود ریخته و روی پوست سر خود بمالید.تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

به عنوان تثبیت کننده آرایش

دفعه بعد که پودر تثبیت آرایش تان تمام شد، نگران نباشید. به جای آن از پودر تالک برای تنظیم آرایش خود استفاده کنید. شما حتی می توانید از آن برای پنهان سازی مناطقی که بیشتر چین و چروک دارند، استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک برس صورت استفاده کنید تا مطمئن شوید که این پودر به طور یکنواخت اعمال می شود.

حجم دادن به مژه ها

از این پودر می توانید برای افزودن حجم از دست رفته مژه های صاف خود استفاده کنید. با استفاده از یک برس ریمل تمیز مقداری تالک به مژه های خود بزنید. در مرحله بعد، یک لایه سخاوتمندانه ریمل بزنید. این کار به مژه های شما حجم می دهد و آن ها را متراکم تر نشان می دهد.

برای حذف شن و ماسه

اگر در تابستان امسال به تعطیلات ساحلی می روید، حتما پودر تالک همراه خود داشته باشید. این پودر به راحتی به حذف شن و ماسه ای که در غیر این صورت به لباس شما راه پیدا می کند و وارد ماشین و اتاق هتل می شود، کمک می کند. فقط کافی است کمی پودر بپاشید و به راحتی تمام آن شن های کثیف را پاک کنید.تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

برای از بین بردن لکه های چربی

دفعه بعد که روی لوازم خود لکه چربی ایجاد کردید، مقداری پودر را روی یک پنبه بپاشید و آن را روی لکه بمالید. پودر را خیلی خوب بمالید تا لکه روشن شود و چربی ها از بین بروند.

برای جلوگیری از عرق سوز شدن

اگر در تابستان به طور منظم می دوید یا ورزش می کنید، ممکن است در پاها و گاهی اوقات در قسمت داخلی ران خود دچار عرق سوز شوید. کمی پودر تالک به بهبود آن کمک می کند. اگر قبل از دویدن از آن استفاده کنید اصطکاک را از بین خواهد برد.

کاهش درد اپیلاسیون

اپیلاسیون اغلب باعث قرمزی و بثورات پوستی می شود. قبل از اپیلاسیون کمی پودر تالک بزنید. این پودر رطوبت را جذب می کند و به موم اجازه می دهد تا بهتر عمل کند. در نتیجه درد را نیز کاهش می دهد.

برای خوشبو کردن کمد

کمدها و کشوها اغلب در تابستان بوی کپک می دهند. مقداری پودر تالک را در ظرفی بریزید و در کمد خود بگذارید یا مقداری را در یک کیسه بریزید و در کشوی خود قرار دهید. خاصیت از بین بردن رطوبت این ماده باعث می شود که کمدها بوی تازه ای داشته باشند.

برای خنک کردن ملحفه ها

چند دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، مقداری از این پودر را بین ملحفه های خود بپاشید. این یک راه عالی برای تازه کردن ملحفه هایی است که برای مدتی وقت شستن آنها را نداشته اید.

ویژگی فیزیکی و شیمیایی تالک

تالک با خواص سطح آبگریز، بی اثری شیمیایی و لغزندگی مشخص می شود. اگرچه همه انواع این ماده شیمیایی دارای ویژگی های اولیه یکسانی هستند – بی اثری، نرمی، آب گریزی و تمایل به مواد آلی – هر کانه تالک ویژگی های خاص خود را دارد، بنابراین هیچ دو تالکی کاملا یکسان نیستند.

به طور کلی، تالک یک پودر با جریان نیمه آزاد است و تمایل به سیال شدن دارد، به این معنی که ذرات ریز آن ویژگی های یک مایع را به خود می گیرند. این پودر بهتر است تا حد امکان خشک نگه داشته شود. پس از خیس شدن، تالک به شکل پودر بسیار لزج می‌ شود و به‌عنوان یک رسوب سنگین تحمل آن بسیار سخت است.

اگر تالک در کیسه های تخلیه دستی بسته بندی شده باشد، یک ایستگاه تخلیه کیسه با یک هود گرد و غبار، دستگاه های تصفیه و یک پاک کننده پالس پنوماتیک احتمالا برای پشتیبانی از تخلیه دستی مواد کافی است.

What is talc? And what are its applications?کاربردهای صنعتی تالک – تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

صنعت پلاستیک

این پودر نرم ترین پرکننده معدنی مورد استفاده در صنعت پلاستیک است. دارای مقاومت بالا، نفوذپذیری کم، سایندگی کم و روانکاری بالا است. تمام این خصوصیات به ساختار صفحه ای تالک نسبت داده می شود. نسبت ابعاد پرکننده های تالک به اندازه ۲۰:۱ است.

صنعت رنگ

تالک عمدتا در رنگ ‌ها و پوشش ‌های صنعتی، لاک‌ های چوبی، جوهرهای چاپ، پرکننده‌ها و همچنین در پوشش‌ های مختلف استفاده می ‌شود. تالک باعث افزایش پوشش و مقاومت در برابر آب و هوای محصولات می شود. استفاده از تالک یک اثر مانع ایجاد می کند که نفوذ آب و عوامل خورنده را به رنگ ها و پوشش ها محدود می کند.

لوازم آرایشی

پودر موجود در لوازم آرایشی با جذب رطوبت، جلوگیری از کیک شدن و افزایش سطح ظاهری محصول آرایشی، نتیجه ای عالی بر روی پوست ایجاد می کند. از این پودر در رنگ، پلاستیک، سقف، لاستیک و سایر محصولات صنعتی نیز استفاده می شود.

کودهای زیستی و کشاورزی

به منظور افزودن ویژگی های مفید به کودها، استفاده از این پودر بسیار رایج است. این پودر می تواند به طور موثر به عنوان حامل کودهای زیستی، آفت کش های زیستی و حشره کش های زیستی استفاده شود.

برای صنایع صابون و مواد شوینده

این پودر برای مواد شوینده / صنعت صابون به عنوان حامل مواد شوینده عمل می کند و همچنین هزینه ها را کاهش می دهد. به دلیل کیفیت طبیعی بی اثر بودن و بی ضرر بودن برای پوست، این پودر برای صنایع شوینده محبوب ترین پرکننده است.

پولیش برنج

از تالک به عنوان پودر یا افزودنی صابون نیز استفاده می شود. صنایع غذایی و خوراک از این پودر به عنوان جداکننده یا برای صیقل دادن برنج استفاده می کنند. بعلاوه در آسفالت و قیر یا محصولات نمد سقفی استفاده می شود.

صنعت لاستیک

تالک در صنعت لاستیک برای دو منظور استفاده می شود. یکی به عنوان ماده ترکیب کننده در تهیه انواع خاصی از لاستیک سخت و دیگری به عنوان روان کننده برای جلوگیری از چسبیدن قالب های لاستیکی.

مواد شیمیایی ساختمانی

از این پودر در تولید موادی استفاده می شود که به طور گسترده در فضای داخلی ساختمان کاربرد دارند مانند رنگ های پایه در پوشش های دیوار. سایر زمینه هایی که از تالک تا حد زیادی استفاده می شود، کشاورزی ارگانیک، صنایع غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی مانند پودر بچه و پودر شوینده است.

تفاوت تالک و پیروفیلیت

هر دوی این مواد معدنی تقریبا یکسان و بسیار نرم هستند. تالک دارای سختی یک در مقیاس موهس است ولی برای پیروفیلیت یک تا دو است. هر دو را می توان به راحتی خرد کرد و برش داد، زیرا بسیار نرم هستند. همچنین هر دو دارای شکاف کامل در یک جهت هستند که به این مواد معدنی اجازه می دهد تا به ورقه های نازک بشکنند. هر کدام در حین لمس احساس چربی می دهند، به همین دلیل است که از تالک برای روان کننده استفاده می شود و هر دو در محیط های دگرگونی تشکیل می شوند.

منابع جایگزین تالک

برخی از جایگزین های این ماده در صنعت تولید سرامیک، خاک رس و پیروفیلیت هستند. کائولن و میکا را می توان به جای تالک در تولید رنگ لاستیکی و پلاستیک جایگزین کرد. برای تولید کاغذ می توان از کائولن به جای تالک استفاده کرد. اگرچه مقادیر کافی تالک برای چندین دهه آینده وجود دارد، اما برخی از این جایگزین ها ممکن است مقرون به صرفه تر باشند. چین بزرگترین تولید کننده این ماده معدنی در جهان است و پس از آن ایالات متحده و ژاپن قرار دارند.

تالک در کرم پودر

این ماده معدنی خالص و درخشان به طور گسترده در لوازم آرایشی استفاده می شود. از این پودر در لوازم آرایشی استفاده می شود زیرا فواید زیادی دارد. پودر تالک موجود در لوازم آرایشی با آرایش صورت، جذب رطوبت، جلوگیری از کیک شدن و افزایش سطح ظاهری محصول آرایشی، نتیجه ای عالی بر روی پوست ایجاد می کند.

این ترکیب جذب کننده خوبی برای رطوبت است و به همین دلیل به عنوان پودر بدن یا پودر بچه استفاده می شود. این یک تقویت کننده عالی است، بنابراین می تواند در پودرهای صورت و بدن و همچنین کرم پودر استفاده شود. این ترکیب یک ماده بسیار خوب برای لوازم آرایشی رنگی مانند سایه چشم و رژگونه است.

از این پودر در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود زیرا این محصولات استحکام، بافت و مقاومت در برابر آب را برای لوازم آرایشی فراهم می کنند. پودر تالک گرید آرایشی عاری از ناخالصی ها است و برای جلوگیری از آلودگی میکروبیولوژیکی قبل از کاربرد مورد بررسی قرار می گیرد.

چرا تالک خطرناک است؟

تالک در خالص ترین اشکال آن لزوما خطرناک نیست. با این حال، اکثر پودرهای مورد استفاده خالص نیستند و آلوده به آزبست هستند. مطالعات معدنچیانی که در معادن آن کار می کردند، نشان داد که این کارگران دارای سطوح بالای سرطان ریه، آزبستوز، سیلیکوز و مزوتلیومای بدخیم هستند

برای مصرف کنندگان، خطرات تالک گسترده است و با بیماری های ریوی از تالکوز گرفته تا سرطان های کشنده مرتبط است. دلیل اصلی آسپیراسیون این پودر استفاده از پودر بچه در نوزادان است. در دهه ۱۹۶۰مطالعات آکادمی اطفال آمریکا به دلیل خطرات آسپیراسیون استفاده از پودر بچه حاوی تالک را در نوزادان ممنوع کرد.

مهمترین تهدید برای مصرف کنندگان، خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی است که از این پودر استفاده کرده اند. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان استفاده از محصولات حاوی آن را به عنوان «احتمالا سرطان زا برای انسان» طبقه بندی می کند. تالک موجود در محصولاتی مانند پودر بدن یا پودر بچه در صورت تماس مستقیم پودر با ناحیه تناسلی می تواند باعث سرطان تخمدان شود.

عوارض مصرف پودر تالک

محققان سرطان به طور فعال به دنبال ارتباط بین پودر تالک و سرطان هستند. این پودر ممکن است باعث سرطان تخمدان، سرطان ریه و مزوتلیوما شود.تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

سرطان ریه

مطالعات روی این پودر بر روی معدنچیان متمرکز شده است و بسیاری از مطالعات نشان می دهد که معدنچیان تالک در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان ریه و سایر بیماری های تنفسی هستند.این مطالعات با اشکال آرایشی پودر مرتبط نیست زیرا معدنچیان در دوزهای سنگین در معرض تالک قرار می گیرند. آنها اغلب بیشترین آسیب را از مزوتلیوما و سایر بیماری های آزبست می دیدند.

سرطان تخمدان

مطالعات نشان داده اند که این پودر اگر وارد تخمدان زنان شود ممکن است باعث سرطان شود. در حال حاضر مطالعات متعددی با نتایج متفاوت انجام شده است. برخی از مطالعات مورد- شاهدی افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در بیمارانی که از تالک استفاده می‌کردند ثابت کردند، اما این مطالعات بر حافظه تکیه داشتند و در نتیجه مغرضانه بودند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که هیچ افزایش خطری وجود ندارد. در حال حاضر، ارتباط بین این پودر و سرطان تخمدان هنوز به طور فعال در حال تحقیق برای یافتن نتایج قطعی است.تالک چیست؟ و کاربردهای آن چیست؟

مزوتلیوما

شرکت هایی که پودر تالک درجه یک لوازم آرایشی تولید می کنند اصرار دارند که محصول آنها حاوی آزبست نیست، با این حال افرادی که از محصولات آنها استفاده می کنند در حال ابتلا به مزوتلیوما و سایر بیماری های مرتبط با آزبست هستند. پرونده های قضایی متعددی وجود این ارتباط را ثابت کرده است. شرکت های لوازم آرایشی به اندازه کافی به مصرف کنندگان در مورد خطرات سرطان محصولات خود هشدار نداده اند.

خرید و فروش پودر تالک

تالک سنگی است که به عنوان سنگ صابون یا استئاتیت شناخته می شود و از نسبت های متفاوتی از تالک معدنی تشکیل شده است که اغلب با سایر مواد معدنی مانند کلریت و کربنات ترکیب می شود. این ترکیب یک ماده خام صنعتی است که در طیف گسترده ای از کاربردها مانند لوازم آرایشی، رنگ، کاغذ، پلاستیک، لاستیک، کابل، سرامیک و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

انتظار می رود بازار جهانی تالک در دوره پیش بینی نرخ رشد متوسطی داشته باشد. عوامل اصلی رشد بازار جهانی این پودر شامل افزایش تقاضا از سوی صنعت رنگ و پوشش همراه با صنعت پلاستیک و لاستیک و کاربردهای دیگر است. با این حال، در دسترس بودن جایگزین ‌ها و آگاهی از ماهیت سرطان ‌زای پودر تالک احتمالا رشد بازار را در دوره پیش ‌بینی شده تحت تاثیر قرار می دهد. برای خرید این ترکیب شیمیایی می توانید به شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

قیمت تالک

قیمت تالک به گریدهای این ماده معدنی و کاربرد هدف آن بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت این پودر می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی می باشد. این شرکت در زمینه واردات و توضیع این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مواد شیمیایی در نمایندگی مرک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت