ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

هیدروکسی متیل فورفورال چیست؟ آزمون آن در عسل

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

هیدروکسی متیل فورفورال چیست؟ آزمون آن در عسل

86 / 100

هیدروکسی متیل فورفورال – یک ترکیب آلی به نام هیدروکسی متیل فورفورال (HMF) از قندهای کاهنده در عسل و غذاهای فرآوری شده مختلف در محیط‌های اسیدی هنگامی که از طریق واکنش میلارد گرم می‌شوند، تشکیل می‌شود.

شرکت شیمی کهن ،نمایندگی مواد شیمیای مرک در ایران می باشد. این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد.کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، محصولات سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

نمایندگی مرک آلمان تقریبا در تمام عمر خود (غیراز دو دهه اخیر ) شرکت خصوصی بوده است. در سال 1995 تشکیلات قانونی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. البته هنوز هم 70 درصد سهام شرکت متعلق به خانواده مرک است.

در این مقاله قصد داریم بیشتر با مواد شیمیایی که به عنوان ضدعفونی کننده در صنعت و حتی زندگی روزمره ما کاربرد دارند، آشنا شویم. زیرا گاهی شرایطی پیش می آید که انتشار ویروسی همانند کرونا رعایت مسایل بهداشتی و روش صحیح ضدعفونی کردن وسایل در خانه نیز ضرورت می یابد. در ادامه با ما همراه باشید.

 بیشتر بخوانید : تاثیر عسل بر زخم

 هیدروکسی متیل فورفورال

علاوه بر فرآوری، شرایط نگهداری نیز بر تشکیل HMF تأثیر می گذارد. HMF به یک شاخص مناسب برای کیفیت عسل تبدیل شده است. HMF به راحتی از طریق دستگاه گوارش از غذا جذب می شود. پس از متابولیزه شدن به مشتقات مختلف، از طریق ادرار دفع می شود.

علاوه بر اعمال اثرات مضر (جهش زا، ژنوتوکسیک، ارگانوتوکسیک و مهارکننده آنزیم)، HMF که به یک ترکیب غیر قابل دفع و ژنوتوکسیک به نام 5- سولفوکسی متیل فورفورال تبدیل می شود. با ارائه آنتی اکسیدان، ضد حساسیت و ضد حساسیت برای سلامت انسان مفید است. اثرات التهابی، ضد هیپوکسیک، ضد داسی شدن، و ضد هیپراوریسمیک.

بنابراین، HMF یک آلاینده نئوفرمینگ است که توجه زیادی را از سوی دانشمندان به خود جلب می کند. این بررسی اطلاعات به روز شده در مورد تشکیل HMF، روش های تشخیص، استراتژی های کاهش و اثرات HMF بر زنبورهای عسل و سلامت انسان را گردآوری می کند.

بیشتر بخوانید : باقیمانده سموم و آفت کش ها در عسل

هیدروکسی متیل فورفورال و عسل

عسل یک محصول طبیعی شیرین است که توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود. که شهد گل‌ها را قبل از تبدیل آن به غذای مغذی جمع‌آوری می‌کنند. عمدتاً از آب (15-20٪) و دو قند (دکستروز و لوولوز) با حضور مقادیر کمی از حداقل 22 قند پیچیده دیگر (80-85٪ وزنی بر وزن) تشکیل شده است.

 همچنین حاوی مخلوط پیچیده ای از ترکیبات نیتروژن دارد. لاکتون، پروتئین، مهارکننده غنی از آنتی بیوتیک، آنزیم ها، آنتی اکسیدان های فنل، ترکیبات معطر، اسیدهای آمینه و آلی، اسید گلوکونیک، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، مواد معدنی، ویتامین ها، 5- گزارش شده است.

هیدروکسی متیل فورفورال (HMF) و سایر مواد شیمیایی گیاهی. ترکیب عسل بسته به منابع گل، جغرافیایی و حشره‌شناسی آن متفاوت است. علاوه بر این، ویژگی‌های خارجی مانند عوامل فصلی و محیطی، فرآوری عسل، و زمان و شرایط نگهداری، تأثیرات مهمی بر ترکیب عسل دارند.

 

هیدروکسی متیل فورفورال چیست؟ آزمون آن در عسل

نقش هیدروکسی در سمیت عسل

عسل هم تغذیه ای و هم دارویی در نظر گرفته می شود. اگرچه وجود برخی از ترکیبات، به عنوان مثال، فلزات سنگین در عسل (حتی در مقادیر کمی). برخی آلکالوئیدها، و هیدروکسی متیل فورفورال و مشتقات آن ممکن است. در سمیت عسل نقش داشته باشد یک آلدئید حلقوی است که توسط تجزیه قند از طریق واکنش میلارد (یک واکنش قهوه‌ای شدن غیر آنزیمی) در طی پردازش مواد غذایی یا نگهداری طولانی عسل تولید می‌شود.

شیمی کهن پیشرو در ارائه و فروش مواد شیمیایی با کیفیت منحصر به فرد و مناسب­ ترین قیمت، همواره در کسب اعتماد مشتریان خود کوشا بوده است.

بیشتر بخوانید : دیاستاز عسل

میزان وجود هیدروکسی متیل فورفورال در عسل تازه و قدیمی

وجود قندهای ساده (گلوکز و فروکتوز) و بسیاری از اسیدها و همچنین مواد معدنی در عسل می تواند تولید این ماده را بیشتر افزایش دهد. غلظت HMF به طور گسترده ای به عنوان یک پارامتر مؤثر بر تازگی عسل شناخته می شود. زیرا معمولاً وجود ندارد (یا در عسل های تازه به مقدار بسیار کمی وجود دارد).

در حالی که غلظت آن در طول فرآوری و/یا به دلیل پیری افزایش می یابد. مطالعات قبلی گزارش کرده اند که عسل ذخیره شده در دماهای پایین و/یا در شرایط تازه دارای غلظت HMF کم یا حداقل است. در حالی که عسل کهنه و/یا در دمای نسبتاً بالاتر یا متوسط ​​ذخیره شده دارای غلظت HMF بالایی است.

دیگر عوامل موثر

علاوه بر شرایط نگهداری، استفاده از ظروف فلزی و منابع گل عسل از عوامل حیاتی موثر بر سطوح هیدروکسی متیل فورفورال هستند. از این رو، غلظت HMF بالاتر نشان دهنده شرایط نگهداری نامناسب و/یا حرارت دادن بیش از حد عسل است.

بنابراین، کمیسیون استاندارد Codex Alimentarius حداکثر حد مجاز برای HMF در عسل را 40 میلی گرم بر کیلوگرم (با سقف 80 میلی گرم بر کیلوگرم برای عسل های منشاء مناطق گرمسیری) تعیین کرده است تا اطمینان حاصل شود. که محصول در طول فرآوری تحت حرارت زیاد قرار نگرفته است. و برای مصرف بی خطر است.

 متیل فورفورال فقط در عسل وجود دارد؟

هیدروکسی متیل فورفورال نه تنها در عسل وجود دارد. تقریباً در مواد غذایی حاوی قند که با حرارت پردازش می‌شوند. از غلات صبحانه، نان‌ها، محصولات لبنی و آب میوه‌ها گرفته تا مشروبات الکلی در غلظت‌های مختلف، در همه جا وجود دارد. بنابراین، HMF یکی از شاخص های اصلی کیفیت پروتئین های مختلف آب پنیر تجاری، ملاس و بسیاری از محصولات دیگر در نظر گرفته می شود.

در اکثر مطالعات قبلی، HMF اثرات منفی بر سلامت انسان، مانند سمیت سلولی برای غشاهای مخاطی، پوست و دستگاه تنفسی فوقانی گزارش شده است. جهش زایی؛ انحرافات کروموزومی؛ و سرطان زایی نسبت به انسان و حیوانات . با این حال، در مطالعات گسترده‌تر اخیر ثابت شده است. که هیدروکسی متیل فورفورال دارای طیف گسترده‌ای از اثرات مثبت است، مانند آنتی اکسیدان، ضد حساسیت ٬ ضد التهاب، ضد هیپوکسیک، ضد داسی ، اثرات ضد هیپراوریسمیک .

شرکت شیمی کهن یکی از نمایندگی فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی است. این شرکت آماده ارائه خدمات در حوزه فروش مواد شیمیایی با کیفیت عالی، و قیمت مناسب به مشتریان است. این شرکت نمایندگی فروش مواد شیمیایی سیگما  دارد. جهت آگاهی از قیمت فروش مواد شیمیایی می توانید ابتدای همین صفحه را ملاحظه فرمایید.

میزان مصرف

گزارش شده است که انسان ممکن است روزانه بین 30 تا 150 میلی گرم هیدروکسی متیل فورفورال را از طریق محصولات غذایی مختلف مصرف کند. با این حال، سطوح ایمن مصرف HMF به خوبی روشن نشده است.

دلیل آن این است که متابولیسم HMF، تبدیل زیستی و دفع و در نتیجه میزان پاکسازی از بدن به عملکرد اندام یک فرد بستگی دارد. که در نظر گرفته نشده است. هدف از این بررسی، توصیف اثرات HMF موجود در عسل است. که اگر به طور گسترده مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. می‌توان از آن برای ترویج کاربرد گسترده‌تر عسل با پیامدهای دارویی خاص استفاده کرد.

با برجسته کردن محتوای هیدروکسی متیل فورفورال در عسل، یک بحث کلی در مورد محتوای HMF در سایر غذاها و تشخیص HMF، تشکیل بهینه، کاهش و ریشه‌کنی از غذا ارائه می‌شود. برای این منظور کلیه مقالات مرتبط با موضوع «عسل و سایر غذاها، HMF: سمیت و اثرات درمانی آن» بدون توجه به زمان انتشار گنجانده شد.

طبق دانش ما، این اولین مطالعه ای است که به طور گسترده در مورد هیدروکسی متیل فورفورال در عسل از سراسر جهان گزارش می دهد. یک نمای کلی برای بررسی اثرات آن بر سلامت زنبور و انسان ارائه می دهد.

 

هیدروکسی متیل فورفورال چیست؟ آزمون آن در عسل

تشکیل هیدروکسی متیل فورفورال در عسل

هیدروکسی متیل فورفورال یک ترکیب آلی هتروسیکلیک شش کربنی است.  دارای هر دو گروه عاملی آلدهید و الکل (هیدروکسی متیل) است. حلقه ساختار بر روی قسمت های فوران متمرکز است. در حالی که دو گروه عملکردی، یعنی گروه های فرمیل و هیدروکسی متیل، به ترتیب در موقعیت های دوم و پنجم به هم متصل هستند (شکل 1). HMF یک ماده جامد و زرد رنگ است که نقطه ذوب پایینی دارد اما در آب بسیار محلول است در عسل.

شکل ۱

هیدروکسی متیل فورفورال مهمترین محصول واسطه ای است که طی دو واکنش (i) تجزیه هگزوز کاتالیز شده توسط اسید و (ii) تجزیه 3-دئوکسیوزون در واکنش میلارد (شکل 2)هیدروکسی متیل فورفورال در نظر گرفته می شود.

تشکیل HMF با ویژگی های شیمیایی مانند pH، محتوای اسید آزاد، اسیدیته کل، محتوای لاکتون و محتوای مواد معدنی مرتبط است که به نوبه خود با منبع گل نمونه های عسل جمع آوری شده مرتبط است. وجود قندهای ساده مانند گلوکز و فروکتوز و بسیاری از اسیدها برای تولید عسل مفید گزارش شده است.

عوامل موثر

هیدروکسی متیل فورفورال علاوه بر اینکه مستقیماً هنگام گرم کردن شکر از تجزیه هگزوزها در شرایط اسیدی در دماهای بالا و/یا در طی واکنش میلارد تولید می‌شود. از الیگو و پلی ساکاریدها تولید می‌شود که می‌توانند هگزوزها را پس از هیدرولیز تولید کنند.

با این حال، به نظر می رسد که هیدروکسی متیل فورفورال به طور انتخابی از کتو-هگزوزها مانند فروکتوز تولید می شود. جالب توجه است، دو دلیل وجود دارد که چرا بازده بالاتر HMF از فروکتوز (کتوز) نسبت به گلوکز (آلدوز) بدست می‌آید.

  • اول:  واکنش پذیری گلوکز کمتر از فروکتوز است، با نرخ انولیزاسیون کمتر. اعتقاد بر این است که انولیزاسیون مرحله تعیین کننده سرعت تولید HMF است.
  • دوم: فروکتوز مخلوط تعادلی از دی فروکتوزها و دی‌ان‌هیدریدها را تشکیل می‌دهد و بنابراین در داخل اکثر گروه‌های واکنش‌پذیر را مسدود می‌کند و منجر به تشکیل محصولات جانبی خاصی می‌شود. در مقابل، گلوکز الیگوساکاریدهای واقعی را تشکیل می‌دهد که همچنان حاوی گروه‌های احیاکننده فعال هستند و خطر بیشتری برای پلیمریزاسیون متقابل با واسطه‌های واکنش‌دهنده از جمله هیدروکسی متیل فورفورال دارند.

عسل و قندها

عسل حاوی انواع مختلفی از قندها گزارش شده است. در واقع، بررسی اخیر نشان داده شد که عسل تقریباً حاوی 39.44٪ فروکتوز، 28.15٪ گلوکز و 3.19٪ ساکارز است. آلدهید حلقوی هیدروکسی متیل فورفورال نیز در عسل با تجزیه قندهای مرتبط تولید می شود. حرارت دادن عسل در طول فرآوری، ویسکوزیته آن را کاهش می دهد، که می تواند از تبلور یا تخمیر جلوگیری کند .

علاوه بر حرارت دادن، چندین عامل دیگر بر تشکیل هیدروکسی متیل فورفورال در عسل تأثیر می‌گذارند، مانند خواص فیزیکوشیمیایی عسل (PH، محتوای اسید آزاد، اسیدیته کل، محتوای لاکتون و محتوای معدنی)، فعالیت آب (aw)، استفاده از ظروف فلزی و تنش حرارتی و فتوشیمیایی.

هیدروکسی متیل فورفورال به راحتی در دماهای پایین در حضور شرایط اسیدی یا pH پایین تشکیل می شود، در حالی که دمای بالا و مدت نگهداری طولانی غلظت آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. با این وجود، مسیر متفاوتی در شرایط خشک و پیرولیتیک پیشنهاد شده است که تحت آن HMF از فروکتوز و ساکارز تشکیل می‌شود. علاوه بر دما و pH، سرعت تشکیل HMF

در عسل به میزان رطوبت عسل نیز بستگی دارد . بنابراین، اقدامات زیادی برای حفظ رطوبت کم در نمونه‌های عسل انجام می‌شود، از جمله تابش گاما و عملیات حرارتی برای مهار تشکیل HMF.

سرعت تشکیل هیدروکسی

سرعت تشکیل هیدروکسی متیل فورفورال همچنین به نسبت فروکتوز به گلوکز و نوع قندهای تشکیل شده بستگی دارد. زیرا گزارش شده است که در pH 4.6 فروکتوز پنج برابر بیشتر از گلوکز واکنش پذیری دارد و نسبت فروکتوز به گلوکز بالا واکنش را تسریع می کند. . تورهان نشان داد که دما و مدت عملیات حرارتی ممکن است هر دو بر تشکیل HMF در نمونه‌های عسل تأثیر بگذارند.

علاوه بر این، نشان داده شد که حرارت دادن نمونه‌های عسل جمع‌آوری‌شده از آناتولی در ترکیه در دمای 135 درجه سانتی‌گراد به مدت 100 ثانیه، مقادیر مشابهی از HMF تولید می‌کند که با حرارت دادن نمونه‌ها تا دمای 150 درجه سانتی‌گراد به مدت 40 ثانیه تولید می‌شود. طبق ، یک رابطه لگاریتمی بین زمان نگهداری و سطوح HMF در عسل وجود دارد.

در مطالعه خود بر روی نمونه‌های عسل مالزی ، نشان دادند که نمونه‌های عسلی که به مدت 3 تا 6 ماه نگهداری می‌شوند دارای مقادیر HMF کمتر از حد کمیسیون بین‌المللی عسل (IHC) برای عسل گرمسیری (< 80 گرم بر کیلوگرم) هستند. با این حال، نمونه‌هایی که به مدت 12 تا 24 ماه ذخیره شده بودند، غلظت HMF بالاتر از سطح توصیه شده داشتند.

فروش ال پرولین مرک :

جهت خرید ال پرولین مرک ، سیگماآلدریچ ، ساپلکو با خلوص بالا و نیز دریافت قیمت ال پرولین میتوانید از طریق سیستم های تماس با ما اقدام نمایید. همچنین فروش آمینو اسید ال پرولین تولید شرکت های هندی و چینی و کره ای با خلوص بالا در حجم های متنوع توسط این گروه تجاری صورت میپذیرد. ارسال محصول اسید آمینه ال پرولین جهت تمام نقاط کشور توسط این گروه بازرگانی صورت گرفته و از طرق مختلف قابل ارسال میباشد.

 

قیمت – فروش مواد شیمیایی مرک آلمان – شیمی کهن

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان در زمینه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود ارسال کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری کنیم .

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

 

جهت اطلاعات بیشتر محصولات مرک آلمان کلیک کنید:

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت) 

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت