ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

کاربرد بنزوئیک اسید

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

کاربرد بنزوئیک اسید

80 / 100

کاربرد بنزوئیک اسید ، اسیدبنزوئیک، با فرمول شیمیایی C6H5COOH یا C7H6O2  یک جامد کریستالی بی رنگ و نیز یک کربوکسیلیک اسیدمعطر است. این نام از صمغ بنزوئیک استخراج شده است،که برای مدت طولانی تنها منبع شناخته شده آن بود. اسیدبنزوئیک در بسیاری از گیاهان به طور طبیعی بوجود می آید.

به عنوان یک واسطه در بیوسنتز بسیاری از سوخت و سازهای ثانویه موجودات زنده عمل میکند.نمک اسیدبنزوئیک به عنوان نگهدارنده های مواد غذایی استفاده می شود.و اسید بنزوئیک خوراک مهم برای سنتز صنعتی بسیار از مواد آلی دیگر است.نمک ها و استرها اسیدبنزوئیک به عنوان بنزوات شناخته می شود.

اسید

  • نام ماده : اسیدبنزوئیک
  • نام انگلیسی : Benzoic acid
  • جرم مولکولی : g/mol 122.123
  • CAS number : 65-85-0

فرایند تولید اسیدبنزوئیک

این ماده به طور تجاری با واکنش اکسیداسیون جزئی تولوئن با اکسیژن تولید می شود. این فرایند توسط نفتنات های کبالت یا منگنز کاتالیز می شود.اولین فرایند صنعتی تولید آن شامل واکنش بنزو تری کلرید(تری کلرو متیل بنزن) با هیدروکسید کلسیم در آب بود.این فرایند با استفاده از نمک های آهن یا آهن کاتالیز می شود. سپس بنزوات کلسیم به اسید بنزوئیک و اسید هیدروکلریک تبدیل می شود.این محصول حاوی مقادیر قابل توجه ای از مشتقات کلرینه ی اسیدبنزوئیک است.به همین دلیل، مصرف آن برای انسان با تقطیرخشک صمغ بنزوین به دست می آمد.این ماده  غذایی در حال حاضر به صورت مصنوعی تولید می شود.

سنتز در مقیاس آزمایشگاهی

  • اسیدبنزوئیک ماده ای ارزان قیمت بوده و به راحتی در دسترس است، بنا براین سنتز آزمایشگاهی این ماده عمدتا برای اهداف آموزشی آن کاربرد دارد.

سنتز به وسیله هیدرولیز

  • مانند دیگر نیتریل ها و آمیدها ،بنزونیتریل و بنزامید می توانند به اسیدبنزوئیک یا نمک آن در شرایط اسیدی یا بازی هیدرولیز شوند.کاربرد بنزوئیک اسید

سنتزبا استفاده از معرف گرینیارد

  • برو مو بنزن می تواند به وسیله ی (واکنش کربوکسیل شدن) به اسیدبنزوئیک تبدیل شود.
  • این سنتز یک تمرین مناسب برای دانشجویان برای انجام یک واکنش گرینیارد است.کاربرد بنزوئیک اسید

اکسیداسیون ترکیبات بنزیل

  • الکل بنزیل و بنزیل کلرید و تقریبا تمام مشتقات بنزیل به راحتی به اسیدبنزوئیک اکسید می شود.

خالص سازی

اسیدبنزوئیک را می توان با استفاده از تفاوت خاصیت انحلال پذیری آن در آب سرد و گرم خالص سازی کرد.عدم وجود حلال های آلی برای کریستالیزاسیون باعث می شود این آزمایش از لحاظ ایمنی بی خطر باشد. ازده این فرایند معمولا به میزان 65% است .

کاربردهای اسیدبنزوئیک

اسید 2

اسیدبنزوئیک عمدتا در تولید فنل توسط واکنش(اکسیدشدن بی کربوکسیلات) در دمای 300 تا400 درجه سانتی گراد مصرف می شود:کاربرد بنزوئیک اسید

C6H5CO2H + 1/2 O2  >  C6H5OH + CO2

دمای واکنش را می توان با اضافه کردن نمک های مس (ll) به عنوان کاتالیزور تا 200 درجه سانتیگراد کاهش داد. فنل را می توان به سیکلوهگزانول تبدیل کرد که این ماده به عنوان مواد اولیه برای سنتز نایلون کاربرد دارد.

خوراک واحد تولید پلاستیسایزر

  • پلاستیسایزرهای بنزوات ،مانند گلیکول ،دی اتیل کلیکول و استرهای تری اتیلن گلیکول ،به وسیله ی واکنش ترانس استریفیکیشن متیل بنزوات با دیول به دست می آید.

دارویی

اسیدبنزوئیک یکی از مواد تشکیل دهنده پماد وایت فیلد است که برای درمان بیماری های قارچی پوست از قبیل تینی، کرم حلقوی و نیز درمان پای ورزشکاران استفاده می شود. اسیدبنزوئیک به عنوان جزء اصلی صمغ بنزوئین ،تنتور و حنا است که در طول تاریخ برای درمان بیماری های پوستی و استنشاقی کاربرد داشته است.اسید بنزوئیک از اواخر قرن بیستم به عنوان یک ماده ی خلط آور، ضد درد و ضد عفونی کننده استفاده می شود.

تولید

  • از بنزوئیک اسید به عنوان خوراک واحدهای صنعتی تولید بنزوئیل کلراید استفاده می شود.
  • بنزوئیل کلرید یک ماده مهم برای تولید مشتقات مختلف بنزوئیک اسید مانند بنزیل بنزوات است.
  • نزیل بنزوات درطعم دهنده های مصنوعی و مواد دافع حشرات استفاده می شود.
خطرات

این ماده پس از تبدیل شدن به اسید هیپوریک از بدن انسان ها دفع می شود. این ماده توسط لیگاز بوتیرات COA به محصول واسطه ی بنزوئیل منفی COA  متابولیزه می شود.سپس توسط گلیسیون N- اسیل ترانسفر از به اسید هیپوریک متابولیزه می شود. بدن انسان ها تولوئن اسید بنزوئیک را متابولیزه می کنندکه به عنوان اسید هیپوریک دفع می شوند.برای انسان ،سازمان بهداشت جهانی ایمنی شیمیایی (lPCs) پیشنهاد می کند مصرف خوراکی بنزوئیک اسید به طور مشروط 5 میلی گرم برکیلو گرم وزن بدن در روز باشد.گربه ها نسبت به موش های صحرایی و موش های آزمایشگاهی دارای تحمل نسبتا کمتری نسبت به LD50. اسید بنزوئیک و نمک های آن هستند.

فروش مواد شیمیایی صنعتی

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی(مرک آلمان )  از جمله اسید بنزوئیک، می باشد.که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت اسید بنزوئیک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت