ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

کاربردهای متیل استات

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

کاربردهای متیل استات

87 / 100

کاربردهای متیل استات مایع بی رنگ و شفاف است و ازخانواده استرها به شمارمی آید. این ماده قابل اشتعال است وخاصیت سمی بودن کمی داشته و بویی شبیه چسب و پاک کننده های ناخن (استون)دارد. متیل استات بافرمول شیمیایی 3COOCH3CH که به صورتMeOAC است شناخته می شود.

این ماده درمحلول های اسیدی قوی با بازی قوی ناپایدار بوده و همچنین فاقد مواد فرار می باشد. سرعت بالای تبخیرمتیل استات شبیه استون است اما نسبت به آن ، اشتعال پذیر، آب گریز و نیز مقرون به صرفه تر است، به همین دلیل جایگزین مناسبی برای استون به شمارمی آید.

این ماده یکی از محصولات پرفروش شرکت شیمی کهن  می باشد. این محصول در شرکت شیمی کهن که یکی از نمایندگی های  فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی است که به مشتریان ارائه داده می شود. این شرکت آماده ارائه خدمات در حوزه فروش مواد شیمیایی از جمله مواد مرک آلمان با کیفیت عالی، و قیمت مناسب به مشتریان است. این محصول ساخت شرکت مرک آلمان است. اطلاعات محصول به شرح زیر است و جهت آگاهی از قیمت و خرید متیل استات صنعتی  می توانید ابتدای همین صفحه را ملاحظه فرمایید.

شرکت شیمی کهن، نمایندگی فروش مواد شیمیایی مرک در ایران می باشد. این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

کاربردهای متیل استات

متیل استات درحلال های آلی معمول ازجمله الکل ها،کتون ها،استرها و گلیکول ها به راحتی حل می گردد. اما در آب و به مقدار اندک حل می شود. بنا براین بهتراست برای حل کردن این ماده درآب ، ازگرما کمک گرفته شود. کاربردهای متیل استات در حلال ها استفاده می شود. این ماده یک حلال باقطبیت ضعیف است که استات سلولز، پلی وینیل استات، آکریلیک ها، پلی استرها و طیف وسیعی از رزین ها را در خود حل می کند.کاربردهای متیل استات

متیل استات موادآلی فرارندارد و از مواد آلوده کننده هوا نیست،به همین دلیل متیل استات حلال سازگار با محیط زیست است.

واکنش تولید متیل استات

معمولی ترین روش تولید این ماده طی فرایند استری کردن متانول و اسیداستیک درحضور اسیدی قوی مانند سولفوریک اسید می باشد.

O2+H3COOCH3CH<-OH3COOH+CH3CH

این ماده درحضور بازهای قوی مانند سدیم هیدروکسید و یا اسیدهای قوی مانند هیدروکلریک اسیدو یا سولفوریک اسیددر دمای بالا مجدد به متانول و استیک اسید هیدرولیز می گردد.

شیمی کهن نمایندگی مواد شیمیایی صنعتی و نمایندگی سیگما آلدریچ در تهران را دارد. که  شما می توانید  هر ماده شیمیایی دیگر  را به هر میزان دلخواه و در انواع بسته بندی از این شرکت تهیه کنید. برای خرید  می توانید با کارشناسان فروش ما از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ ارتباط برقرار کنید.

روش تولید متیل استات

تولید این ماده شامل مراحل زیر است:

واکنش متانول و اسیداستیک – تقطیر- بسته بندی و انبار کردن

مقادیرکیفی الکل و اسیداستیک را به داخل راکتوری که قسمت زیرین آن مخروطی است میریزند سپس آنرا بهم میزنند و درجه حرارت را درحدود 50الی 60 درجه سانتی گراد تنظیم می نمایند واکنش درمدت 10ساعت به طور کامل انجام می شود و محصولات واکنش به مخزن ذخیره سازی محصول منتقل می شوند و بعد از تقطیر سازی بسته بندی می گردد.

کاربردهای متیل استات

کاربردهای متیل استات

به طور معمول کاربردهای متیل استات درمراکز آزمایشگاهی برای تمیز کردن درآزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. آشناترین نوع مصرف متیل اتانوآت (متیل استات)دراستفاده خانگی به عنوان ماده ی  پاک کننده ی لاک ناخن و به عنوان رقیق کننده ی رنگ می باشد.کاربردهای متیل استات

متیل استات یک حلال عمومی برای سلولز،لاک ، رنگ و رزین، پوشش ها و عطرها می باشد. از آن در فرمولاسیون پاک کننده ها استفاده می شود.به عنوان یک واسطه برای تولید داروها،چرم های مصنوعی،طعم دهنده های سنتزی استفاده می شود.این ماده همچنین درلوازم آرایشی، مراقبت شخصی مثل عطر،لاک ناخن و لاک پاک کن و غیره استفاده می شود.

در رنگ ها و پوشش ها

یکی از موارد کاربرد متیل استات درصنایع رنگ و پوشش است،دلیل آن فقدان موادآلی فرار در متیل استات و همچنین سرعت تبخیر بالای آن است که باعث شده که کاربرد آن درتولید رنگ ها و پوشش ها بیشتر شود. رنگ های زود خشک شونده و پوشش های چوب (لاک ها)،کاربرد های صنعتی، صنایع اتومبیل،وسایل نقلیه و تجهیزات دریایی،قوطی ها و غیره استفاده می شود.همچنین به عنوان حلال درلاک ناخن نیز بسیار مناسب است.کاربردهای متیل استات

درپاک کننده سطوح

خاصیت آب گریزی متیل استات باعث می شود که برای تمیز کردن سطوح فلزی قبل از رنگ کردن و آماده سازی آن ها درکاربردهای دریایی و تجهیزات حساس به رطوبت مناسب باشد.متیل استات به علت خاصیت آب گریزی و خشک شدن سریع،به عنوان حلال درپاک کننده سطوح به کارمی رود.چون متیل استات خیلی سریع تبدیل به بخار می شود.آلاینده های هوا را به سطح موردنظر جذب نمی کند.کاربردهای متیل استات

نکات ایمنی و خطرات استفاده از متیل استات 

  • استفاده ازمتیل استات به دلیل اشتعال پذیری ،خطرناک می باشد.
  • این ماده بسیار قابل اشتعال است و دردمای 10درجه سانتی گراد به صورت ناگهانی شعله ور می شود.
  • برای خاموش کردن این محصول درهنگام آتش سوزی استفاده از آب ممکن است کافی نباشد.
  •  از دی اکسیدکربن نیزمی توان برای خاموش کردن آتش استفاده کرد.
  • هرگز از مواد شیمیایی خشک مانند نیترومتان و نیترو اتان برای خاموش کردن آتش استفاده نشود.
  • درصورت امکان ظرف های محتوای محصول را از محل آتش سوزی خارج نمایید.
  • درهنگام استفاده و یا قرار گرفتن درمعرض متیل استات ممکن است فرد دچارخواب آلودگی و یا گیجی شود.
  • می تواند آسیب های شدید چشمی را به دنبال داشته باشد.کاربردهای متیل استات

فروش متیل استات

شرکت شیمی کهن یکی از فروشندگان و وارد کنندگان مواد شیمیایی و صنعتی و آزمایشگاهی است.بدلیل کاربردهای متیل استات این ماده از توجه بسیاری برخوردار می باشد. شما می توانید جهت خرید صنعتی متیل استات با برند مرک آلمان با شماره های مستقیم شرکت تماس گرفته و با بخش فروش در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول و مقدار نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.کاربردهای متیل استات

قیمت – فروش مواد شیمیایی صنعتی – شیمی کهن

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان در زمینه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش نیترات پتاسیم صنعتی می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود ارسال کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.کاربردهای متیل استات

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

 

جهت اطلاعات بیشتر محصولات صنعتی کلیک کنید:

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت