ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

دسته بندی مواد شیمیایی پرخطر

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

دسته بندی مواد شیمیایی پرخطر

83 / 100

مواد شیمیایی پرخطر می‌توانند به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند که هر کدام ویژگی‌ها و خطرات خاص خود را دارند. در زیر به برخی از این دسته‌بندی‌ها اشاره می‌شود:

  1. مواد سامانه‌ای (Systemic Agents): این مواد عمدتاً اثرات سیستمیک در بدن انسان یا حیوان‌ها دارند و می‌توانند باعث تحریک سیستم عصبی یا تغییرات در عملکرد دستگاه‌های داخلی شوند. مثال‌هایی از این دسته شامل داروهای شیمیایی، سموم گیاهی و حشره‌کش‌ها هستند.دسته بندی مواد شیمیایی پرخطر
  2. مواد محرک (Irritants): این مواد با پوست، چشم، یا مخاط مختلف تماس می‌کنند و باعث تحریک، التهاب و آسیب به این بافت‌ها می‌شوند. مثال‌هایی از این دسته شامل اسیدها، بازها، و برخی مواد شوینده هستند.
  3. مواد سمی (Toxins): این مواد می‌توانند به صورت طبیعی در محیط یا به صورت مصنوعی ایجاد شوند و در هر صورت می‌توانند به عنوان مواد شیمیایی پرخطر محسوب شوند. آن‌ها می‌توانند باعث آسیب به اعضای داخلی یا سیستم عصبی شوند. مثال‌هایی از این دسته شامل سیانید، دی‌اکسید کربن، و برخی آفت‌کش‌ها هستند.
  4. مواد قابل انفجار (Explosive Materials): این مواد در شرایط خاصی از جمله حرارت یا فشار بالا قابل انفجار هستند. مثال‌هایی از این دسته شامل نیتروگلیسرین، تیتانات‌ها، و برخی ترکیبات نیتروژنی هستند.
  5. مواد سوزان (Flammable Materials): این مواد در تماس با حرارت، شعله، یا اکسیژن قابل اشتعال هستند و می‌توانند باعث آتش‌سوزی و انفجار شوند. مثال‌هایی از این دسته شامل بنزین، الکل‌ها، و گازهای روغنی هستند.
  6. مواد ترکیبی (Corrosive Materials): این مواد با مواد دیگر واکنش داده و می‌توانند باعث خوردگی و آسیب به سطوح مختلف مانند فلزات، پوست، چشم‌ها و مواد آلی شوند. مثال‌هایی از این دسته شامل اسیدها، بازها، و برخی مواد شیمیایی قوی هستند.

همه این دسته‌بندی‌ها نشان‌دهنده این است که مواد شیمیایی پرخطر می‌توانند اثرات جدی بر سلامتی انسان‌ها، حیوانات و محیط زیست داشته باشند، بنابراین باید با احتیاط و توجه به دستورالعمل‌ها و رهنمودهای ایمنی مورد استفاده قرار گیرند.

دسته بندی مواد شیمیایی پرخطر

دسته بندی مواد شیمیایی پرخطر، به 6 کلاس بر اساس خصوصیات خطرناکی که دارند مشخص می شود. یک ماده شیمیایی خطرناک، به ماده ای گفته می شود که احتمال آسیب رسانی آنی و فوری به انسان و محیط وجود دارد.سیستم ملل متحد (UN)، استانداردهایی را بر اساس کیفیت و میزان خطر هر یک از کالاهای شیمیایی ارائه کرده است.این سیستم و استاندارد مشخص می کند که با دانستن خصوصیات و خطرات مواد، در مصرف مواد دقت کافی وجود داشته باشد.

سیستم ملل متحد، دسته بندی مواد شیمیایی پرخطر را در 6 کلاس و 9 گروه مشخص تقسیم بندی کرده است. برچسب های لوزی شکلی که روی مواد شیمیایی  خطرناک قرار دارد، نمایان کننده میزان خطر آن ماده می باشد. تعداد لوزی هایی که در کنار هم روی مواد شیمیایی قرار گرفته اند، تعداد خطرات این مواد را مشخص می کنند. دقت در برچسب گذاری و تقسیم بندی مواد شیمیایی، جهت خرید وارد کنندگان باید مورد توجه قرار گیرد.

شرکت شیمی کهن ،نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، و سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

دسته بندی مواد شیمیایی پرخطر

دسته بندی کلاس های مواد شیمیایی پرخطر

به صورت کلی مواد شیمیایی پرخطر به 6 کلاس و 9 گروه صورت می گیرد که شامل موارد زیر است:

کلاس 1 شامل مواد منفجره که دارای 6 زیر گروه می باشد:

  1. مواد منفجره با خطر انفجار مهیب
  2. مواد منفجره با خطر پرتاب
  3. مواد منفجره با خطر آتش سوزی
  4. مواد منفجره بدون انفجار
  5. مواد منفجره با انفجار خفیف
  6. مواد منفجره با انفجار بسیار خفیف

کلاس 2 در دسته بندی مواد شیمیایی پرخطر شامل گازها می باشد:

  1. گاز قابل اشتعال
  2. گاز غیر قابل اشتعال
  3. گاز سمی

کلاس 3 شامل مایعات قابل اشتعال هستند که دارای 3 زیر گروه می باشند:

  1. مایعات قابل اشتعال زیاد
  2. مایعات قابل اشتعال بسیار زیاد
  3. مایعات قابل اشتعال با نقطه فلاش 10 تا 92 C

کلاس 4 عنوان جامدات قابل اشتعال را دارد که شامل مواد زیر است:

  1. جامدات با خطر احتراق
  2. جامدات با خطر در رطوبت
  3. جامدات قابل اشتعال

کلاس 5 شامل مواد اکسید کننده هستند:

  1. مواد اکسید کننده
  2. پر اکسیدهای آلی

کلاس 6 شامل مواد سمی و عفونت زا است:

  1. مواد سمی
  2. مواد عفونی

کلاس7 شامل مواد رادیو اکتیو، کلاس 8 سامل مواد خورنده و کلاس 9 نیز شامل مواد خطرزا متفرقه می باشد.

بیشتر بخوانید:مواد شیمیایی صنعتی

خرید  مواد شیمیایی مرک

شرکت شیمی که نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید مواد شیمیایی مرک با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهران: ارسال توسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

محیط کشت هکتون انتریک آگار

قیمت – فروش  مواد شیمیایی مرک 

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش مواد شیمیایی مرک می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت مواد شیمیایی مرک میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت