ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

استفاده از سود مایع در فرایند تصفیه آب

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

استفاده از سود مایع در فرایند تصفیه آب

76 / 100

استفاده از سود مایع در فرایند تصفیه آب – اگر آب اسیدی باشد، یکی از روش‌هایی که به‌ منظور تنظیم pH  و میزان اسیدی بودن آن مورداستفاده قرار می‌گیرد، استفاده از سود مایع (سدیم هیدروکسید | سوز آور | سود کاستیک) می‌باشد.

pH یک معیار برای بررسی میزان قلیایی یا اسیدی بودن آب است. pH بین 0 تا 14 متغیر است و pH 7 حالت خنثی را نشان می‌دهد. بازه معمول برای pH آب آشامیدنی در حدود 6-8.5 است. pH اغلب تحت تأثیر شرایط زمین‌شناسی منطقه و نوع مواد معدنی موجود در خاک و صخره‌های آن محلول است. pH همچنین می‌تواند تحت تأثیر باران‌های اسیدی قرار گیرد. آب با میزان pH کمتر از 7 حالت اسیدی دارد و خورنده است.

آب اسیدی می‌تواند فلزات را از سیستم لوله‌کشی در خود حل کنند که موجب خوردگی و سوراخ شدن لوله‌ها، اتصالات، پمپ ها و سایر تجهیزات انتقال آب می‌شود. فلزات حل شده در آب همچنین ممکن است، مشکلات بهداشتی ایجاد کنند. در تصویر زیر نمونه ای از تجهیزات تزریق سود مایع به درون چاه آب قابل مشاهده می باشد.

استفاده از سود مایع در فرایند تصفیه آب

نمونه از تجهیزات تزریق سود مایع به منظور خنثی سازی و کاهش اسیدیته آب

در صورتی‌ که آب اسیدی باشد، یکی از راه‌هایی که به‌منظور تنظیم pH مورداستفاده قرار می‌گیرد، استفاده از سود مایع (سدیم هیدروکسید | سوز آور) در فرایند تصفیه آب می‌باشد. با افزودن این ماده به آب، pH تا نزدیکی حالت خنثی افزایش پیدا می‌کند. به منظور افزایش pH آب در چاه های آب ، سود کاستیک مایع به درون چاه تزریق می شود.

از آنجا که محلول سود مایع نیز خورنده است، یک پمپ خوراک دهنده مقاوم در برابر خوردگی شیمیایی، این ماده را برای افزایش pH به ابتدای جریان آب اضافه می‌کند.  باید مستقیماً به چاه آب افزوده شود تا از خوردگی تجهیزات سر چاهی و پمپ مکش آب نیز جلوگیری شود.

در صورتیکه در مراحل مختلف تصفیه آب و فاضلاب نیاز به ضد عفونی کردن باشد، می‌توان از سدیم هیپوکلریت (آب ژاول) استفاده کرد.

سود مایع در صنایع کاغذ سازی

از کاستیک سودا مایع در فرایند تولید خمیر کاغذ به عنوان یک ماده کلیدی در جدا سازی لیگنین از الیاف سلولزی در مرحله ای به نام “فرایند کرافت” استفاده می شود. همچنین سود مایع خاصیتی دارد که سبب شده در رنگ بری خمیر کاغذ قهوه ای رنگ هم کاربرد داشته باشد.

 صنایع آلومینیوم و دیگر فلزات

از سود سوزآور برای تصفیه سنگ معدنی آلومینیوم که با نام بوکسیت شناخته می شود و تولید فلز خالص آلومینیوم از طریق فرایند الکترولیت استفاده می گردد. حالت شدید قلیایی این ماده سوزآور سبب عدم حلالیت ناخالصی هایی مانند اکسید آهن می شود. همچنین فلزات آمفوتر مانند روی و قلع در محلول غلیظ سود مایع انحلال پذیرند و در نتیجه زینکات سدیم به دست می آید.

 صابون سازی

سدیم هیدروکسید به صورت سنتی برای تولید انواع صابون استفاده می شود. اولین بار در قرن نوزدهم میلادی جهت تولید صابون جامد به جای صابون مایع مصرف شد زیرا نگهداری و حمل صابون جامد آسان تر بود. سود مایع قادر به تجزیه بافت چربی است به همین دلیل در تولید کلیه صابون ها مصرف می شود.

در تولید سوخت بیولوژیک

از کاستیک سودا در تولید متانول و تری گلیسیرید به عنوان یک کاتالیزور جهت تولید سوخت های غیر نفتی استفاده می شود. همچنین این ماده بیش از هیدروکسید پتاسیم در تولید متانول کاربرد دارد زیرا از قیمت ارزان تر و حجم کمتری برخوردار است.

 در صنایع غذایی

سود کاستیک مایع در تولید مواد خوراکی جهت پوست کنی شیمیایی میوه و شستشوی سبزیجات کاربرد دارد. تولید شکلات و کاکائو و کارامل از دیگر زمینه های مصرف سود مایع در صنعت غذا هستند. در تلخی گیری زیتون ، تولید نوشابه های غیر الکلی و تولید برخی انواع بستنی هم سود مایع مصرف می شود.

به عنوان شوینده

کاستیک سودا مایع به عنوان یک شوینده صنعتی ارزان و قوی مصرف می شود. برای این منظور مقدار مناسبی از ای ماده را با آب ترکیب کرده و حرارت می دهند و سپس از آن برای شستشوی مخازن نگهداری مواد مختلف ، پاک سازی روغن ها ، گریس ، چربی و پروتئین ها ، رسوب زدایی لوله ها و … استفاده می کنند. محلول سود مایع برای چربی زدایی وسایل فولادی و شیشه ای و اجاق گاز ها کاربرد دارد. در مصارف صنعتی و خانگی می توان از محلول سود مایع برای پاک کردن قطعات و وسایل مختلفی استفاده نمود.

 در تصفیه آب

از سود سوز آور برای میکروب زدایی آب آشامیدنی و افزایش pH آب های اسیدی استفاده می شود. کاهش اسیدیته آب سبب کاهش خاصیت خورندگی آن می گردد و فلزات موجود در آب همچون قلع و مس و دیگر فلزات سمی را حل کرده و حذف می نماید.

 در تولید بتن ترکیبی

در تولید نوع خاصی از بتن ترکیبی با پلاستیک ها ، از این ماده برای یک دست سازی سیمان و جلوگیری از دو فاز شدن شن و سیمان ، کاهش میزان آب مصرفی و افزایش کارایی سیمان استفاده می کنند.

قیمت – فروش مواد شیمیایی صنعتی

برای خرید سود مایع و دیگر محصولات شیمیایی نمایندگی مرک و  نمایندگی سیگما آلدریچ و صنعتی ابتدا قیمتها را مقایسه نموده سپس اقدام به خرید نمایید. یکی از مشخصه هایی که برای مصرف کنندگان مواد شیمیایی مهم است قیمت و کیفیت محصول مورد نیاز می باشد.

شرکت شیمی کهن با واردات مستقیم محصولات و حذف واسطه ها تمامی محصولات را با کیفیت اصلی و حذف واسطه ها با قیمتی عالی به دست مشتریان خود می رساند. برای خرید و استعلام قیمت می توانید به دو روش ابتدا اینکه با شماره های مستقیم شرکت تماس گرفته و با کارشناسان بخش فروش شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق واتساپ نام و مشخصات محصول مورد نیاز خود را ارسال نموده تا در کمترین زمان ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمایید.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مواد شیمیایی در نمایندگی مرک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت