ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

کاربرد سولفات آلومینیوم در صنعت آب و فاضلاب

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

کاربرد سولفات آلومینیوم در صنعت آب و فاضلاب

64 / 100

کاربرد سولفات آلومینیوم در صنعت آب و فاضلاب، این ماده را به یکی از مهم‌ترین مواد پایه در صنایع کاغذسازی، پلیمر و تصفیه آب تبدیل کرده است. سولفات آلومینیوم که یکی از دو زاج آلومینیوم محسوب می‌شود. به سبب ویژگی‌ها و واکنش‌هایی که ایجاد می‌کند، می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده در صنایع نامبرده باشد. در این مقاله کوتاه پیرامون کاربرد این ماده شیمیایی در تصفیه آب صحبت خواهیم نمود.

سولفات آلومینیوم چیست؟

سولفات آلومینیوم که به نام زاج سفید یا آلوم نیز معروف است، یکی از مواد شیمیایی است که از واکنش شیمیایی اسید سولفوریک با مایع هیدروکسید آلومینیوم به دست می‌آید و معمولاً نیز به شکل پودر کریستال یا مایع سفید رنگ تولید می‌شود.

تولید این ماده فرایندی است که باید در فشار و دمای کنترل شده و در شرایط استاندارد انجام گیرد. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که برای تهیه این محصول، تنها به شرکت‌ها و برندهایی مانند شرکت شیمی کهن  رجوع کنید که دارای گواهینامه استاندارد ملی ایران باشد.

این ماده قادر است ذرات معلق در آب را به خود جذب کند که در این صورت قدرت اسیدی آن افزایش یافته و PH آن به کمتر از ۲ هم می‎رسد. دمای ذوب این ماده ۷۷۰ درجه سانتی‌گراد است و چگالی معادل ۲.۶ گرم در سانتی‌متر مکعب دارد.

کاربرد سولفات آلومینیوم در صنعت آب و فاضلاب

این یون قدرتمند قادر است به دلیل سه ظرفیتی بودن مولکول‌هایش، میزان بسیار زیادی از میکروارگانیزم‌های موجود در آب را به خود جذب کند و مانند زنجیره‌ای مولکولی که رفته رفته سنگین‌تر می‌شود و به انتهای محفظه رسوب کند. در ادامه به طور دقیق درباره کاربرد سولفات آلومینیوم صحبت خواهیم نمود.سولفات آلومینیوم سبب جذب ذرات معلق آب و رسوب آن‌ها می‌شود.

آلومینیوم در صنعت آب و فاضلاب 3

کاربرد سولفات آلومینیوم در تصفیه آب

بیش از ۵۰% سولفات آلومینیوم تولید شده در جهان، در صنایع کاغذسازی و مقوا سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما پس از آن دومین کاربرد مهم این ماده در فرایند تصفیه آب است. همانطور که گفته شد، این ماده با مولکول‌های سه ظرفیتی خویش قادر به جذب ذرات معلق و میکروارگانیزم‌های شناور در آب است. به همین منظور برای رفع کدورت آب از این محصول استفاده می‌شود.

بهترین گزینه برای این کاربرد سولفات آلومینیوم، آن است که این ماده با غلظت ۱۷% و به صورت پودر ریز تولید شده باشد. در این حالت سطح قابل تماس با آب در بیشینه حالت خود بوده و انحلال پذیری سریع‌تر رخ می‌دهد. بنابراین تولید این محصول خود دارای استانداردهایی است که باید رعایت شود.

شیوه استفاده از سولفات آلومینیوم

نکته دیگر درباره این کاربرد، شیوه استفاده از سولفات آلومینیوم است. میزان دوز مصرف و طریقه افزودن آن به فرایند تصفیه در شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال از این ماده برای شفاف کردن آب استخرها و دریاچه‌های مصنوعی استفاده می‌شود و این کار پیش از گذر آب از فیلتر تصفیه اتفاق می‌افتد. چرا که وقتی ذرات کلوئیدی موجود در آب توسط این ماده به یکدیگر می‌چسبند، ذرات سنگین‌ترین را تشکیل می‌دهند که از دیگر از فیلترهای تصفیه عبور نخواهند کرد. در بسیاری از استخرها با همین روش ساده حدود ۹۹% از ناخالصی‌های آب از آن زدوده می‌شود.

بدون شک استفاده از همین ماده در تصفیه فاضلاب یا پسماندهای صنعتی کارخانجات و شیرابه‌های زباله از نظر شیوه مصرف و دوز قابل استفاده متفاوت هستند. بهتر است که در این زمینه پیش از آن‌که بخواهید شروع به کار کنید، به طور دقیق مطالعه و تحقیق نمایید.

در حال حاضر تنها محصول سولفات آلومینیوم ۱۷% دارای نشان ملی استاندارد کشور توسط شرکت شیمی کهن تولید و روانه بازار می‌شود. به همین جهت مصرف کنندگان و بهره برداران تصفیه خانه­‌ها می توانند با اطمینان از کیفیت محصول، سولفات آلومینیومی را خریداری کنند که دغدغه و نگرانی از بابت عملکرد، تغییر در کیفیت و آنالیز شیمایی آن نداشته باشند.

نمایندگی فروش مواد شیمیایی

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی مرک آلمان، سدیم سیترات می باشد. شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش سیترات سدیم از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سیترات سدیم در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت سدیم سیترات میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

 

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت