ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

کاربرد بنزوئیک اسید

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

کاربرد بنزوئیک اسید

کاربرد بنزوئیک اسید، ماده شیمیایی بنزوئیک اسید یک ترکیب مهم و گسترده‌ای است که در صنایع مختلف به کار می‌رود و اهمیت بسیاری در علم شیمی و صنایع مرتبط دارد. بنزوئیک اسید، با فرمول شیمیایی C7H6O2، از خانواده اسیدهای کربوکسیلیک است و به صورت یک جامد بلوری بی‌رنگ یا قهوه‌ای می‌باشد. این ترکیب در ابتدا از هدرولیز فنل‌فورمالدهید تولید می‌شود و از طریق واکنش‌های شیمیایی مختلف قابلیت سنتز دارد.

بنزوئیک اسید به دلیل خواص شیمیایی منحصربه‌فرد خود، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای این ترکیب می‌توان به استفاده در صنایع غذایی برای حفظ و نگهداری مواد غذایی، صنایع داروسازی برای تولید داروها و مواد افزودنی، صنایع شیمیایی برای سنتز ترکیبات شیمیایی و صنایع کشاورزی برای کنترل برخی از آفات اشاره کرد.

در این مقاله، به بررسی مختصر کاربردها، خواص، و فرآیندهای سنتز بنزوئیک اسید پرداخته خواهد شد تا خوانندگان بتوانند درک عمیق‌تری از این ماده شیمیایی مهم و گسترده‌یافته داشته باشند.

شرکت شیمی کهن، نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، و سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

بنزوئیک اسید کاربرد بنزوئیک اسید

اسیدبنزوئیک، با فرمول شیمیایی C6H5COOH یا C7H6O2  یک جامد کریستالی بی رنگ و نیز یک کربوکسیلیک اسید معطر است. این نام از صمغ بنزوئیک استخراج شده است،که برای مدت طولانی تنها منبع شناخته شده آن بود. اسیدبنزوئیک در بسیاری از گیاهان به طور طبیعی بوجود می آید.

به عنوان یک واسطه در بیوسنتز بسیاری از سوخت و سازهای ثانویه موجودات زنده عمل میکند.نمک اسیدبنزوئیک به عنوان نگهدارنده های مواد غذایی استفاده می شود.و اسید بنزوئیک خوراک مهم برای سنتز صنعتی بسیار از مواد آلی دیگر است.نمک ها و استرها اسیدبنزوئیک به عنوان بنزوات شناخته می شود. کاربرد بنزوئیک اسید

  • نام ماده : اسیدبنزوئیک
  • نام انگلیسی : Benzoic acid
  • جرم مولکولی : g/mol 122.123
  • CAS number : 65-85-0

کاربرد بنزوئیک اسید

فرایند تولید اسیدبنزوئیک کاربرد بنزوئیک اسید

این ماده به طور تجاری با واکنش اکسیداسیون جزئی تولوئن با اکسیژن تولید می شود. این فرایند توسط نفتنات های کبالت یا منگنز کاتالیز می شود.اولین فرایند صنعتی تولید آن شامل واکنش بنزو تری کلرید(تری کلرو متیل بنزن) با هیدروکسید کلسیم در آب بود.

این فرایند با استفاده از نمک های آهن یا آهن کاتالیز می شود. سپس بنزوات کلسیم به اسید بنزوئیک و اسید هیدروکلریک تبدیل می شود.این محصول حاوی مقادیر قابل توجه ای از مشتقات کلرینه ی اسیدبنزوئیک است.به همین دلیل، مصرف آن برای انسان با تقطیرخشک صمغ بنزوین به دست می آمد.این ماده  غذایی در حال حاضر به صورت مصنوعی تولید می شود.

سنتز در مقیاس آزمایشگاهی کاربرد بنزوئیک اسید

  • اسیدبنزوئیک ماده ای ارزان قیمت بوده و به راحتی در دسترس است، بنا براین سنتز آزمایشگاهی این ماده عمدتا برای اهداف آموزشی آن کاربرد دارد.

سنتز به وسیله هیدرولیز

  • مانند دیگر نیتریل ها و آمیدها ،بنزونیتریل و بنزامید می توانند به اسیدبنزوئیک یا نمک آن در شرایط اسیدی یا بازی هیدرولیز شوند.کاربرد بنزوئیک اسید

سنتزبا استفاده از معرف گرینیارد

  • برو مو بنزن می تواند به وسیله ی (واکنش کربوکسیل شدن) به اسیدبنزوئیک تبدیل شود.
  • این سنتز یک تمرین مناسب برای دانشجویان برای انجام یک واکنش گرینیارد است.کاربرد بنزوئیک اسید

اکسیداسیون ترکیبات بنزیل

  • الکل بنزیل و بنزیل کلرید و تقریبا تمام مشتقات بنزیل به راحتی به اسیدبنزوئیک اکسید می شود.

خالص سازی

اسیدبنزوئیک را می توان با استفاده از تفاوت خاصیت انحلال پذیری آن در آب سرد و گرم خالص سازی کرد.عدم وجود حلال های آلی برای کریستالیزاسیون باعث می شود این آزمایش از لحاظ ایمنی بی خطر باشد. ازده این فرایند معمولا به میزان 65% است .

کاربرد بنزوئیک اسید

کاربرد اسیدبنزوئیک کاربرد بنزوئیک اسید

بنزوئیک اسید یک ترکیب شیمیایی است که در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسید به عنوان یک ماده اولیه مهم در تولید محصولات شیمیایی و دارویی به کار می‌رود. برخی از کاربردهای بنزوئیک اسید عبارتند از:

  1. صنایع غذایی: بنزوئیک اسید به عنوان یک ماده افزودنی مورد استفاده در محصولات غذایی برای حفظ طولانی‌مدت و کنترل رشد میکروب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. داروسازی: این اسید در تولید داروها به عنوان یک ماده فعال یا ماده اولیه برای سنتز ترکیبات دارویی استفاده می‌شود.
  3. صنایع شیمیایی: بنزوئیک اسید به عنوان یک ماده میانی در سنتز ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله تولید فراورده‌هایی مانند فتالات‌ها و بنزوئات‌ها.
  4. صنایع کشاورزی: در برخی از محصولات کشاورزی، بنزوئیک اسید به عنوان یک ماده‌ی کنترل کنندهٔ رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها استفاده می‌شود.

به علاوه، بنزوئیک اسید در تحقیقات علمی و آزمایشگاهی نیز به عنوان یک ماده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد بنزوئیک اسید

کاربردهای اسیدبنزوئیک کاربرد بنزوئیک اسید

اسیدبنزوئیک عمدتا در تولید فنل توسط واکنش(اکسیدشدن بی کربوکسیلات) در دمای 300 تا400 درجه سانتی گراد مصرف می شود:کاربرد بنزوئیک اسید

C6H5CO2H + 1/2 O2  >  C6H5OH + CO2

دمای واکنش را می توان با اضافه کردن نمک های مس (ll) به عنوان کاتالیزور تا 200 درجه سانتیگراد کاهش داد. فنل را می توان به سیکلوهگزانول تبدیل کرد که این ماده به عنوان مواد اولیه برای سنتز نایلون کاربرد دارد.

خوراک واحد تولید پلاستیسایزر

  • پلاستیسایزرهای بنزوات ،مانند گلیکول ،دی اتیل کلیکول و استرهای تری اتیلن گلیکول ،به وسیله ی واکنش ترانس استریفیکیشن متیل بنزوات با دیول به دست می آید.

دارویی

اسیدبنزوئیک یکی از مواد تشکیل دهنده پماد وایت فیلد است که برای درمان بیماری های قارچی پوست از قبیل تینی، کرم حلقوی و نیز درمان پای ورزشکاران استفاده می شود. اسیدبنزوئیک به عنوان جزء اصلی صمغ بنزوئین ،تنتور و حنا است که در طول تاریخ برای درمان بیماری های پوستی و استنشاقی کاربرد داشته است.اسید بنزوئیک از اواخر قرن بیستم به عنوان یک ماده ی خلط آور، ضد درد و ضد عفونی کننده استفاده می شود.

تولید

  • از بنزوئیک اسید به عنوان خوراک واحدهای صنعتی تولید بنزوئیل کلراید استفاده می شود.
  • بنزوئیل کلرید یک ماده مهم برای تولید مشتقات مختلف بنزوئیک اسید مانند بنزیل بنزوات است.
  • نزیل بنزوات درطعم دهنده های مصنوعی و مواد دافع حشرات استفاده می شود.
خطرات

این ماده پس از تبدیل شدن به اسید هیپوریک از بدن انسان ها دفع می شود. این ماده توسط لیگاز بوتیرات COA به محصول واسطه ی بنزوئیل منفی COA  متابولیزه می شود.سپس توسط گلیسیون N- اسیل ترانسفر از به اسید هیپوریک متابولیزه می شود.

بدن انسان ها تولوئن اسید بنزوئیک را متابولیزه می کنندکه به عنوان اسید هیپوریک دفع می شوند. برای انسان ،سازمان بهداشت جهانی ایمنی شیمیایی (lPCs) پیشنهاد می کند مصرف خوراکی بنزوئیک اسید به طور مشروط 5 میلی گرم برکیلو گرم وزن بدن در روز باشد.

کاربرد بنزوئیک اسید

خرید بنزوئیک اسید

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید  بنزوئیک اسید با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

کاربرد بنزوئیک اسید

قیمت – فروش بنزوئیک اسید

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش بنزوئیک اسید می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت بنزوئیک اسید میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت