ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

کاربرد آمونیوم کربنات

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

کاربرد آمونیوم کربنات

70 / 100

کاربرد آمونیوم کربنات به عنوان ماده عمل آورنده (ور آورنده) در دستورهای آشپزی سنتی به خصوص در اروپای شمالیو اسکاندیناوی به کار می‌رود. همچنین این ترکیب برای تنظیم میزان اسیدیته به کار می‌رود و دارای عدد E برابر با E503 است. این ترکیب را می‌توان جانشین بیکینگ پودر کرد، اما در مزه و بافت محصول نهایی تأثیر دارد.

آمونیوم کربنات جزء اصلی در نمک‌های بودار است، اگرچه مقیاس تجاری تولید آن کم است. شربت‌های سرفه امروزه در کانادا دارای آمونیوم کربنات است که به بهبود علائم مربوط به برونشیت کمک می‌کند. همچنین این ماده در محصولات تنباکوی بدون‌دود نیز یافت می‌شود. همچنین در ساخت مواد تمیزکننده لنزهای دوربین مثل “تمیز‌کننده لنز Kodak” استفاده می‌شود.

مشخصات آمونیوم کربنات

فرمول شیمیایی : NH4)HCO3.(NH4)NH2CO2) آمونیوم کربنات (به انگلیسی: Ammonium carbonate) با فرمول شیمیایی (NH۴)۲CO۳ یک ترکیب شیمیایی است؛ که جرم مولی آن ۹۶٫۰۹ g/mol می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، پودر سفید است. گفته شده‌است که نخستین بار زکریای رازی آن را از ترکیب نشادر (کلرید آمونیوم) با کربنات سدیم تهیه کرده‌است:

2NH4Cl + Na2CO3 → 2NaCl + (NH4)2CO3

کاربرد آمونیوم کربنات

اقسام آمونیوم کربنات در مواد شیمیایی

آمونیوم کربنات:

عموما به مخلوطی از آمونیوم بی کربنات و کاربامات گفته می شود . مخلوط این دو ماده جرمی کریستالی ، سفید و نیمه شفاف تشکیل می دهد که سریعا مات شده و بوی آمونیاک از خود تراوش می کند .
تست های سنجش خلوص :تست ها و یا آزمایش های سنجش خلوص جهت اطلاع از خالص بودن یک نمونه و یا تشخیص وجود ناخالصی در انجام می گیرند . نوع آزمایش ها برای هر ماده با توجه به ماهیت آن طراحی شده و با دیگر مواد متفاوت هستند.کاربرد آمونیوم کربنات

سولفات ها:

5 گرم از آمونیوم کربنات را در 100 سی سی آب و 10 سی سی هیدروکلریک اسید حل کنید . محلول را تا زمان جوشیدن حرارت داده و به آن محلول باریم کلرید بیفزایید . محلول را به مدت 12ساعت به حال بگذارید ، در این مدت زمان نباید هیچگونه رسوب باریم سولفات تشکیل شود ، در غیر این صورت نمونه آزمایش شده دارای ناخالصی از جنس سولفات هاست .
کلرید ها و تیوسولفات ها: 2 گرم کربنات آمونیوم را در 50 سی سی آب حل کنید . حال به محلول 10 سی سی اسید نیتریک و به دنبال آن محلول نقره نیترات بیفزایید .، در اثر انجام این عمل نباید هیچ تغییری در محلول مشاهده شود .

فلزات سنگین:

محلولی از 5 گرم آمونیوم کربنات در 50 سی سی آب آماده کرده و سپس به آن 30 سی سی استیک اسید رقیق بیفزایید . حال به این محلول 20 سی سی آب آمونیاک افزوده و سپس چند قطره محلول آمونیوم سولفید به آن اضافه کنید . در محلول تهیه شده هیچگونه رسوبی نباید تشکیل شود ، همچنین مایع نباید به رنگ سبز و یا قهوه ای در آید .
سولفوسیانات ها: محلولی حاصل از اختلاط 1 گرم کربنات آمونیوم در 20 سی سی آب و 2 سی سی هیدروکلریک اسید نباید در اثر افزوده شدن 1 قطره فریک کلرید به آن به رنگ قرمز در آید .

بازهای تار:

1گرم از آمونیوم کربنات را با 5 سی سی نیتریک اسید اسیدی کنید و محلول را تا زمان خشک شدن بر روی یک حمام آب تبخیر کنید. ماده باقی مانده باید رنگ سفید خالص داشته باشد.

فروش مواد شیمیایی مرک آلمان در ایران

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی مرک آلمان،  می باشد. شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش مواد مرک از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سیترات سدیم در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مواد شیمیایی مرک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت