ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی)

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی)

با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، مواد شیمیایی به عنوان عناصر اساسی در تولید محصولات مختلف استفاده می‌شوند. یکی از این مواد که در صنایع گوناگون به کار می‌رود، پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی) یا به اختصار PVP K30 است. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها، کاربردها، روش‌های تولید و تاثیرات محیطی و بهداشتی این ماده پرداخته خواهد شد.

پلی وینیل پیرولیدون (PVP) یک پلیمر آمفیتریک است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلیمر از وینیل پیرولیدون تولید می‌شود که یک ماده آلی است که امکانات چند منظوره‌ای دارد. PVP به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش از جمله حلال بودن در آب، خواص ضد‌باکتریایی، خواص چسبندگی و افزایش غلظت، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت شیمی کهن ،نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، و سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی)

پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی) ،به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی به شکل پودر و محلول در تولید قرص های دارویی کاربرد دارد. PVP K30 کاملا بی اثر بوده و با سایر اجزای قرص وارد واکنش نمی شود. از آنجایی که PVP K30 به سرعت محلول شفاف تشکیل می دهد برای تولید قرص هایی با درجه بالای حلالیت مناسب است.

نام های دیگر : پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی)،پلاسدون ،پلی ویدون ،پوویدون

PVP K30 می تواند به عنوان بهبود دهنده حلالیت در حلال های قطبی جهت کاربردهای موضعی و خوراکی استفاده شود. علاوه براین PVP K30 نقش امولسیفایری و ضد ته نشینی را نیز به خوبی ایفا می کند. این ماده به دلیل ساختار شیمیایی که دارد(حضور حلقه لاکتام) می تواند با بسیاری از مولکول های حاوی گروه های عاملی نظیر هیدروکسیل ،کربوکسیل و آمینی ،کمپلکس تشکیل دهد.

پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی)

کاربرد پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی) در صنعت

ماده PVP K30 در بخش های مختلفی از جمله موارد فوق کاربرد دارد:

  • به عنوان بایندر درانواع قرص های خوراکی
  • تشکیل دهنده فیلم در روکش قرص ها
  • کمک به توضیع یکنواخت رنگ دانه (پیگمنت)،پایدار سازی و حفظ ترکیب درصد پیگمنت ها در روکش
  • تثبیت تعلیق سوسپانسیون ها
  • جلوگیری از انتقال و مهاجرت رنگ البسه حین شستشو .
  • ممانعت از نشت مجدد چرک و آلودگی روی پارچه حین شستشو و بهبود درخشندگی البسه.
  • ماده اصلی یا کمکی در انواع چسب های مایع، ماتیکی و زخم
  • تولید انواع غشاء جهت کاربردهای مختلف از قبیل دیالیز ،خالص سازی آب و …
  • تشکیل دهنده فیلم در روکش های بذر به منظور ایجاد پوشش ضد میکروبی یا محافظت بذر و …

کاربرد پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی) در مواد غذایی

در خصوص محصولات رژیمی ،مواد غذایی فاقد چربی یا کم چرب محتوی پوویدون مطرح شده اند. این مواد غذایی شامل محصولات لبنی، انواع سس ها کیک ها و … می باشد. در خصوص دونات های سرخ شده گزارش شده است افزودن 1% وزنی پوویدون K30 به خمیر دونات می تواند میزان جذب روغن حین سرخ شدن را 23% کاهش دهد. بدون اینکه تاثیر منفی در طعم و مزه مطلوب محصول داشته باشد. انواع پوویدون (با غلظت 1-0/25 % وزنی) جایگزین چربی در بستنی های فاقد چربی یا کم چرب شده اند. و از لحاظ چسبندگی به قاشق ، سرعت ذوب شدن در دهان ،طعم و رایحه و … مورد رضایت قرار گرفته اند.

پوویدون K90 در سس های سالاد کم چرب در غلظت های نزدیک1% وزنی بهترین تعادل را درطعم،رایحه و کیفیت نشان داده است.پوویدون در تهیه ویتامین های محلول در روغن A ,D ,E با پایداری بسیار زیاد نیز کاربرد دارد. هم چنین به عنوان ماده کمکی در پوشش سطح مرکبات و رقیق کننده رنگ های خوراکی در آدامس ها و شیرینی پزی مورد تایید قرار گرفته است.

حلالیت عالی پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی) در آب و سایر حلال های رایج داروسازی باعث شده که در اشکال مختلف دارویی نظیر شربت ها ، قطره ها و محلول های تزریقی استفاده شود . خاصیت چسبندگی پوویدون آن را در قرص سازی (البته به شکل پودر) پرکاربرد شناسانده است. همچنین به منظور بهبود حلالیت اجزای کم محلول و پوشش طعم محلول ها و قرص های خوراکی استفاده می شود.

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی

PVP K30 به عنوان یک پلیمر آمفی‌تریک متاج با خواص فیزیکی و شیمیایی مناسب شناخته می‌شود. این پلیمر دارای ساختار شیمیایی خاصی است که از چندین یگان مولکولی پیرولیدون تشکیل شده است. این ساختار شیمیایی به PVP K30 خواصی مانند انعطاف پذیری، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، و همچنین توانایی حلال شدن در آب و حلال‌های آلی اعطا می‌کند.

 کاربردهای اصلی PVP K30

  • از جمله کاربردهای اصلی PVP K30 می‌توان به استفاده در صنایع داروسازی به عنوان یک افزودنی برای تولید قرص‌ها و کپسول‌ها، صنایع غذایی برای پوشش دادن به بسته‌بندی‌ها و حتی در صنایع پوشاک و آرایشی و بهداشتی به عنوان یک ماده پایه برای تولید محصولات مختلف اشاره کرد. همچنین، این ماده در تهیه چسب‌ها، رنگ‌ها و حتی پوشش دهی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • یکی از کاربردهای مهم PVP در صنعت آغازین است. این پلیمر به عنوان یک عامل زبری در فرآیندهای پخش، پوشش دهی و چاپ کاربرد دارد. همچنین، در صنایع داروسازی، PVP به عنوان یک عامل پلیمری در تهیه قرص‌ها و کپسول‌ها به کار می‌رود. خواص حلالیت بالا و توانایی تشکیل کمپلکس با انواع مواد فعال در داروها، از جمله دلایل استفاده گسترده از این پلیمر در این صنعت است.
  • علاوه بر این، در صنعت آرایشی و بهداشتی نیز از PVP به عنوان یک چسبنده و ماده فعال در تولید محصولات مانند اسپرهای مو و ژل‌های اصلاح استفاده می‌شود. این پلیمر قابلیت تشکیل لایه‌های نازک روی موها و پوست را داراست که باعث افزایش ماندگاری و کارایی محصولات می‌شود.

در کل، پلی وینیل پیرولیدون به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش از جمله حلالیت در آب، خواص چسبندگی، و قابلیت تشکیل کمپلکس با مواد فعال، در صنایع مختلفی مانند داروسازی، آرایشی و بهداشتی، و صنایع آغازین کاربردهای گسترده‌ای دارد.

کاربردهای اصلی PVP K30-min

روش‌های تولید

PVP K30 به روش‌های شیمیایی و فیزیکی قابل تولید است. روش‌های شیمیایی شامل پلیمریزاسیون پیرولیدون با استفاده از محلول‌های مختلف و روش‌های فیزیکی شامل انجماد و تبخیر محلول‌های پیرولیدون می‌باشد.

خرید پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی)

شرکت شیمی که نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی) با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهران: ارسال توسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

 

خرید پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی)

قیمت – فروش پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی)

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی) می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت پلی وینیل پیرولیدون کا 30 (صنعتی) میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت