ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

سیترات سدیم چیست و قیمت خرید و فروش و چه کاربردهایی دارد؟

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

سیترات سدیم چیست و قیمت خرید و فروش و چه کاربردهایی دارد؟

سیترات سدیم چیست و قیمت خرید و فروش و چه کاربردهایی دارد؟ این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سیترات سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سیترات سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سیترات سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان شیرین کننده مصنوعی سیترات سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید.

حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سیترات سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سیترات سدیم به روزرسانی می‌شود.

سیترات سدیم نمک سدیم اسید سیتریک با فرمول شیمیایی Na3C6H5O7 و طعم ترش است. سیترات سدیم که تری سدیم سیترات نیز نامیده می شود یک پودر سفید با بلورهای سفید رنگ است که در هوای مرطوب به آرامی آب می شود.

در آب حل می شود ولی در الکل نامحلول است و در پزشکی به عنوان ماده قلیایی کننده و برای درمان اسیدوز متابولیک استفاده می شود. اسید سیتریک و سدیم سیترات هر دو عامل قلیایی ساز هستند. ترکیبی از اسید سیتریک و این ترکیب برای جلوگیری از نقرس، سنگ کلیه یا اسیدوز متابولیک در افرادی که مشکلات کلیوی دارند استفاده می شود.

روش تولید سیترات سدیم-سیترات سدیم چیست و قیمت خرید و فروش و کاربردهایی دارد؟

سیترات سدیم چیست و قیمت خرید و فروش و کاربردهایی دارد؟این ماده پرکاربرد از طریق فرآیند خنثی سازی اسید سیتریک با هیدروکسید سدیم تولید می شود که به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و مواد غذایی صورت می گیرد. یکی دیگر از روش های تولید این ماده تخمیر مخمرها و با روش جداسازی حلال است.

در مقیاس صنعتی و انبوه تولید این ترکیب از طریق فرایند تخمیر انجام می ‌شود. این ماده در بسته بندی های ۲۵ کیلویی با درصد خلوص ۹۹% به بازار عرضه می شود.

شرکت شیمی کهن، نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، و سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

کاربرد سیترات سدیم در صنایع مختلف

در این بخش از مقاله به بررسی موارد کاربرد سیترات سدیم در صنایع مختلف می پردازیم.

کاربرد سیترات سدیم در پزشکی

این ترکیب در پزشکی برای اسیدی شدن ادرار استفاده می شود. ادراری که کمی اسیدی است به کلیه ها کمک می کند تا از اسید اوریک خلاص شوند و به جلوگیری از نقرس و انواع خاصی از سنگ کلیه (اورات) کمک می کند. این ترکیب همچنین می تواند از بروز برخی مشکلات متابولیکی (اسیدوز) ناشی از بیماری کلیه، پیشگیری و آنرا درمان کند.

اسید سیتریک و نمک های سیترات (که حاوی پتاسیم و سدیم هستند) متعلق به دسته ای از داروها هستند که به عنوان قلیایی کننده های ادرار شناخته می شوند. از آنجا که برخی شرایط شما را ملزم به محدود کردن مصرف پتاسیم و سدیم می کند، ممکن است انتخاب آنها توسط پزشک به میزان پتاسیم و سدیم شما بستگی داشته باشد.

سدیم سیترات

مواد شیمیایی مرتبط با سیترات سدیم-سیترات سدیم چیست و قیمت خرید و فروش و کاربردهایی دارد؟

  •     سیترات پتاسیم
  •     اسید سیتریک آبدار
  •     اسید اسکوربیک

کاربرد تری سدیم سیترات در صنایع غذایی

این ترکیب طور گسترده ای به عنوان تنظیم کننده اسیدیته و نگهدارنده در صنایع غذایی استفاده می شود. سدیم سیترات به عنوان تنظیم کننده اسیدیته در کیک و مرباها، در سوسیس برای بهبود طعم و به عنوان بافر کننده در تولید نوشابه های گاز دار استفاده می شود.

این ماده برای تنظیم اسیدیته در ژله ها و به عنوان بهبود دهنده طعم در بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. سدیم سیترات در نقش امولسیفایر در آبمیوه، لبنیات و بستنی نیز کاربرد دارد.علاوه بر این به عنوان پف کننده در خامه و به عنوان امولسیون کننده در پنیرهای فرآوری شده کاربرد دارد و به عنوان یک نگهدارنده برای جلوگیری از کپک در میوه و سبزیجات استفاده می شود.

کاربرد در سایر صنایع -سیترات سدیم چیست و قیمت خرید و فروش و کاربردهایی دارد؟

این نرکیب به عنوان پاک کننده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان ماده شوینده سازگار با محیط زیست جایگزینی مناسب برای تری سدیم فسفات است. این ترکیب در مواد شوینده برای بهبود اثر شستشو و در بتن برای بهبود خواص مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع آرایشی – بهداشتی

این ترکیب در تمام انواع محصولات آرایشی، محصولات کودک، محصولات حمام، صابون ها و مواد شوینده، رنگ مو و محصولات مراقبت از مو و پوست استفاده می شود. تولید کنندگان لوازم آرایشی با استفاده از این ترکیب PH فرمولاسيون مورد نظر خود را تنظیم کنند تا باعث تحریک پوست نشوند.

ایمنی سیترات سدیم

برای حفظ ایمنی هنگام کار کردن با این ترکیب باید از استنشاق گرد و غبار، تماس با چشم و تماس طولانی مدت آن با پوست خودداری کرد و با استفاده از وسایل حفاظتی مناسب از تماس مستقیم با آن پیشگیری کرد.

کاربرد ضد انعقاد سیترات سدیم

سیترات سدیم به عنوان یک ماده ضد انعقاد در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به نسبت ۱ به ۹ برای جلوگیری از انعقاد خون در آزمایشگاه استفاده می شود. این ترکیب با کلسیم مخلوط شده و با تشکیل سیترات کلسیم مانع از انعقاد خون می شود.از این ترکیب به عنوان دارو برای مقابله با لخته شدن در بیماران استفاده می شود.

از این خاصیت در صنایع غذایی و خصوصا در فرآیند پنیرسازی استفاده می شود. این ترکیب با اتصال به یونهای مختلف و ایجاد هیدروکلوئیدها مانع از ایجاد ژل می شود. این ترکیب شیمیایی به عنوان نگهدارنده، امولسیفایر، تنظیم کننده اسیدیته و ترشح کننده کلسیم کاربرد گسترده ای در صنایع غذایی دارد.

سیترات سدیم ضد انعقاد

سیترات سدیم ضد انعقاد یک ماده بسیار پرکاربرد در هماتولوژی است. از این ترکیب در نمونه گیری ها استفاده می شود تا از لخته شدن خون جلوگیری کند. این ترکیب سابقه طولانی مدتی در تثبیت خون و فرآورده های خونی دارد. برخی از لوله های آزمایشگاهی آغشته به این ماده هستند و خون را به مدت طولانی برای آزمایشات بالینی بدون ایجاد لخته حفظ می کنند.

نقش سیترات سدیم در پنیر پیتزا

این ترکیب کاربرد وسیعی در صنایع غذایی دارد و به عنوان یک بافر کننده از تغییرات شدید پی اچ جلوگیری می کند. این ترکیب به عنوان یک اسید ضعیف در تولید ماست و پنیر مورد استفاده قرار می گیرد. در فرآیند تولید پنیر پیتزا نیز از این ماده برای بهبود کیفیت و افزایش ماندگاری استفاده می شود.

سدیم سیترات

محلول سدیم سیترات

محلول سدیم سیترات را می توانید با درصدهای مختلف تهیه نمایید. این ترکیب در ۲۵ درجه سانتی گراد ۵۷ گرم در ۱۰۰ میلی لیتر در آب حل می شود. شما برای تهیه محلول های سیترات سدیم با درصدهای مختلف می توانید این ماده را وزن کرده و در آب حل کنید. مونو سیترات سدیم، سیترات دی سدیم و تری سدیم سیترات انواع این ماده شیمیایی هستند که معمولا به شکل گرانول سفید موجود هستند.

روش تولید سیترات سدیم

این ترکیب نمک اسید سیتریک است و طی فرآیند خنثی سازی اسید سیتریک با هیدروکسید سدیم تولید می شود. همچنین می توان آن را از تخمیر مخمرها و با روش جداسازی حلال تولید کرد. فرایند تخمیر در مقیاس بالا در صنایع انجام می ‌شود و حجم عمده این ماده کاربرد از این طریق تولید می شود.

قیمت سیترات سدیم

قیمت خرید و فروش سیترات سدیم برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید سیترات سدیم نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد سیترات سدیم نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت سیترات سدیم است.

خرید سدیم سیترات

شرکت شیمی کهن نمایندگی مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید سدیم سیترات با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

سدیم سیترات

قیمت – فروش سدیم سیترات

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش سدیم سیترات می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت سدیم سیترات میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت