ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

متیل استات چیست و خرید و فروش متیل استات به چه صورت است؟ (Methyl acetate)

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

متیل استات چیست و خرید و فروش متیل استات به چه صورت است؟ (Methyl acetate)

70 / 100

متیل استات چیست و خرید و فروش متیل استات به چه صورت است؟ (Methyl acetate) که همچنین به عنوان متیل اتانوات، اسید استیک متیل استر، MeOAc ، Tereton ، Devoton شناخته می شود یک استر کربوکسیلات با فرمول C3H6O2 است. متیل استات مایعی شفاف و بی رنگ است که بوی استر معمولی شبیه به چسب ها و پاک کننده های لاک ناخن دارد. نقطه اشتعال این ترکیب ۱۰- درجه سانتی گراد و درجه اشتعال پذیری آن  بسیار بالا است.

حلالیت متیل استات در آب در دمای اتاق ۲۵٪ است و با افزایش دما حلالیت آن در آب بسیار بیشتر می شود . این ترکیب در حضور بازهای آبی قوی یا اسیدهای آبی پایدار نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نمایندگی مرک آلمان، سدیم سیترات می باشد.

روش های تولید متیل استات

روشهای مختلفی برای تولید متیل استات وجود دارد و در صنعت از طریق كربونیلاسیون متانول به عنوان محصول جانبی تولید اسید استیک تولید می شود. علاوه بر این می توان با استری شدن اسید استیک با متانول در حضور اسیدهای قوی مانند اسید سولفوریک نیز این ماده را تولید کرد.

در صورت وجود بازها یا اسیدهای قوی مانند هیدروکسید سدیم یا اسید کلریدریک و اسید سولفوریک در دمای بالا، دوباره به متانول و اسید استیک تبدیل می شود.این ترکیب نسبتاً سمی است و بخار آن  از هوا سنگین تر است. این ماده معمولاً در سیب و میوه های مختلف مانند موز، انگور و غیره یافت می شود.

کاربردهای متیل استات

این ترکیب معمولاً در حلال های با سمیت پایین مانند چسب ها و پاک کننده های لاک ناخن استفاده می شود. از این ماده بعضا به عنوان یک حلال استفاده می شود زیرا یک ترکیب قطبی و لیپوفیلیک ضعیف است ، اما اتیل استات حلال رایج تری است که دارای سمیت کمتر و محلول در آب است.

مصارف صنعتی متیل استات

استفاده های صنعتی این ترکیب شامل واکنش کربونیلاسیون متیل استات برای تولید انیدرید استیک است. این ماده همچنین در چسب های رنگ و پوشش ، روان کننده ها ، واسطه ها ، کمک فرآوری و به عنوان حلال در پاک کننده های رنگ ، چسب ، لاک ناخن و دیوار نوشته ها استفاده می شود.

همچنین از آن به عنوان واسطه شیمیایی برای سنتز کلروفاسینون ، دی فاسینون ، فن فلورامین ، او-متوکسی فنیل استون ، p-متوکسی فنلایلاستون ، متیل سینامات ، متیل سیانو استات ، متیل دوپا و سلولهای ساخته شده از اتیلن و اتیل استفاده می شود.

خرید و فروش متیل استاتمتیل استات چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟

مصارف تجاری متیل استات

از این ترکیب به عنوان یک ماده طعم دهنده در مواد افزودنی غذایی، در چسب ها، محصولات پاک کننده، محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی، روان کننده ها، رنگ های خشک شونده سریع مانند لاک، پوشش وسایل نقلیه موتوری، پوشش مبلمان و روکش های صنعتی، رزین، روغن چرم مصنوعی و محصولات الکترونیکی استفاده می شود. بازارهای اصلی مصرف کننده این محصول صنایع رنگ، پوشش، مواد آرایشی، نساجی و موتور است.

خطرات و سمیت متیل استات

این ترکیب دارای درجه سلامتی NFPA 2 است و می تواند باعث ناتوانی موقت یا آسیب های دائمی شود. در صورت استنشاق یا بلع  باعث  سردرد ، سرگیجه ، خواب آلودگی و خستگی ایجاد می شود. تماس با چشم می تواند باعث تحریک شود.متیل استات چیست و خرید و فروش متیل استات به چه صورت است؟ (Methyl acetate)

درجه اشتعال پذیری آن ۳ است و در بیشتر شرایط دمای محیط به دلیل نقطه اشتعال پایین -۱۰ درجه سانتی گراد، قابل اشتعال است. هنگام شعله ور شدن، متیل استات دودهای سنگین، تحریک کننده و سمی منتشر می کند که می تواند مسافت قابل توجهی را طی کند. این بخارات همچنین در صورت امکان بازگشت به منبع اشتعال، باعث انفجار خواهند شد.

برای جلوگیری از تماس با پوست ، چشم ، بینی و گلو ، باید همیشه از تجهیزات محافظتی شخصی استفاده شود. در صورت تماس با پوست ، بلافاصله محل آلوده را بشویید و به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. در صورت تماس با چشم ، بلافاصله با مقادیر زیادی آب بشویید و در صورت بلع فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنید.

روش ذخیره سازی متیل استات

متیل استات باید در یک مکان ذخیره سازی مخصوص مایعات قابل اشتعال در ظروف درب دار  محکم مانند مخازن فولادی ضد زنگ ، آلومینیوم یا کربن نگهداری شود. منطقه نگهداری باید خنک ، خشک و دارای تهویه مناسب بوده و از تابش مستقیم خورشید ، گرما ، شعله های آتش و اسیدهای قوی و قلیاها ، نیترات ها و اکسید کننده های قوی دور باشد.

هنگام باز کردن ظروف یا جابجایی ظروف باید آنها را کاملاً آب بندی و در حالت قائم نگهداری کرد تا مانع نشتی شود. در صورت آتش سوزی ، خاموش کننده های حاوی آب ممکن است به دلیل کم بودن نقطه اشتعال متیل استات بی اثر باشند. خاموش کننده های فوم که در برابر الکل مقاوم هستند ، برای آتش سوزی های کوچک و بزرگ مناسب هستند.

نمایندگی فروش مواد شیمیایی

 می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش سیترات سدیم از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سیترات سدیم در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت سدیم سیترات میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

متیل استات چیست و خرید و فروش متیل استات به چه صورت است؟ (Methyl acetate)

راههای ارتباطی :
021-66895887 (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447  (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت