ساعات کار از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر - پشتيباني فروش -02166895887-09122885447
tel

انواع مختلف نمک صنعتی و کاربردهای آن

دسته بندی
تماس / Contact
  • تلفن : 66985887-021
  • واتس آپ _ تلگرام 09122885447
  • ایمیل : info@shimikohan.ir
فروش نیکوتین مرک آلمان

انواع مختلف نمک صنعتی و کاربردهای آن

شرکت شیمی کهن قصد دارد در این مقاله شما را با انواع مختلف نمک صنعتی و کاربردهای آن آشنا سازد. شیمی کهن نمایندگی مواد شیمیایی صنعتی را دارد که بزرگترین تولید کننده در کشور می باشد شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام محصول مورد نظر خود می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

نمک صنعتی نمکی است که درجه خلوص آن کمتر از نمک خوراکی می باشد. عمده تفاوت این نوع نمک با نمک خوراکی در درجه خلوص پایین تر، تصفیه نشدن و یددار نبودن نوع صنعتی است. میزان خلوص نمک خوراکی 99 درصد است. به علت تصفیه و پالایش نمک خوراکی، این نوع نمک موجب به وجود آمدن سنگ کلیه و سایر مشکلات مشابه نمی‌شود.

شما می توانید جهت تهیه  محصولات (اصلی) از نمایندگی مرک آلمان در ایران با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

شرکت شیمی کهن ،نمایندگی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ در ایران می باشد این شرکت ارائه دهنده خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کلیه محصولات مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله مواد مرک، و سیگماآلدریچ و کلیه محصولات آزمایشگاهی را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد.

انواع مختلف نمک صنعتی و کاربردهای آن

کاربردهای نمک صنعتی فراوان است. نمک صنعتی و معدنی در صنایعی همچون تصفیه آب و فاضلاب, دباغی پوست, اسید سازی, تولید مواد بهداشتی و شوینده و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌شود.

کشور ایران دارای معادن نمک فراوانی است و جز بیست تولیدکننده نمک‌های معدنی در جهان می‌باشد. با این حال به علت گرانی فرآیند تصفیه نمک خام, قسمتی از نمک استخراج شده از معادن و دریاچه‌های نمک، به شکل تصفیه نشده (به صورت نمک صنعتی خام) به عنوان نمک خوراکی وارد بازار مصرف غذایی می‌گردد. استان‌های سمنان، قم و فارس از جمله بزرگترین تولیدکنندگان نمک صنعتی و معدنی در کشور هستند.

انواع مختلف نمک صنعتی و کاربردهای آن-

اهمیت نمک صنعتی

نمک صنعتی، یا نمک صنعتیپ، به عنوان یکی از مواد پایه و حیاتی در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، شیمیایی، نساجی، پزشکی و غیره، اهمیت زیادی دارد. این نمک از مخلوط کلرید سدیم (NaCl) تشکیل شده است و خواص شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی دارد که آن را برای مصارف مختلف به کار می‌رود.

اهمیت نمک صنعتیپ شامل موارد زیر می‌شود:

  1. صنعت غذایی: در تولید و پخت انواع غذاها، نمک به عنوان اصلی‌ترین عنصر آرایشی و طعم‌دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. صنایع شیمیایی: نمک در تولید مواد شیمیایی، مانند قطعات پلاستیکی، مواد شوینده، و آب‌شویی‌ها نقش مهمی دارد.
  3. صنعت نساجی: در فرآیندهای نساجی، نمک به عنوان یکی از مواد معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در پردازش الیاف به کار می‌رود.
  4. کاربردهای پزشکی: در صنعت پزشکی، نمک برای تهیه محلول‌های فیزیولوژیکی و همچنین در فرآیندهای تولید داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  5. کاربردهای تصفیه آب: نمک در فرآیندهای تصفیه آب به عنوان یکی از مواد ضد عفونی‌کننده و حفظ تعادل شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمک صنعتی

از این رو، نمک صنعتی به عنوان یک ماده پایه و اساسی در صنایع مختلف با اهمیت بالایی محسوب می‌شود و از آن به عنوان یکی از مواد استراتژیک در تولید و فرآوری محصولات مختلف استفاده می‌شود.

نمک صنعتی یا نمک صنعتی، به مخلوطی از کلرید سدیم (NaCl) با خواص شیمیایی و فیزیکی خاص گفته می‌شود که در صنایع مختلف برای مصارف تولیدی و فرآوری به کار می‌رود. این نمک عموماً از تجمع و تصفیه‌ی نمک‌های دریایی یا از معادن نمکی به دست می‌آید و در صورت نیاز می‌تواند با افزودن مواد شیمیایی یا فرآورده‌های دیگر، خصوصیاتش تغییر کند.

انواع مختلف نمک صنعتی و کاربردهای آن-

کاربردهای نمک صنعتی

نمک صنعتی کاربردها و موارد استفاده مختلفی در صنایع دارد، بخشی از مصارف آن عبارت اند از:

  • نمک برای دامپروری و دامداری
  • سنگ نمک صنعتی برای سختی گیری آب
  • برای استفاده در تصفیه خانه‌ها
  • سنگ نمک صنعتی برای احیای رزین
  • استفاده سنگ نمک برای دیگ بخار و بویلر

انواع نمک صنعتی

در انواع و گریدهای مختلف تولید و استفاده می‌شود. برخی از مهمترین انواع نمک صنعتی و معدنی عبارتند از: نمک شکری، نمک شیلاتی، نمک نخودی، نمک صدفی، نمک پودری، نمک جاده و نمک حفاری. در ادامه به بررسی برخی از انواع مختلف آن پرداخته می‌شود.

  • 1 – نمک صدفی  120و 130: این نوع نمک ریزترین سایز نمک دانه بندی، قبل از نمک پودری و یا نمک نرم صنعتی است. بلورهای این نوع از نمک، درخشندگی و شفافیت زیادی دارد؛ از این رو به آن نمک صدفی می‌گویند. نمک صدفی از نظر اندازه و سایز دانه‌ها به نمک تصفیه بسیار شبیه است.
  • 2 – نمک شکری 110 یا همان نمک حفاری: این نوع نمک که به علت شباهت زیاد سایز دانه‌های آن به دانه‌های شکر به نمک شکری مشهور است، از پر مصرف ترین دانه‌بندی‌های نمک صنعتی است. به علت اندازه دانه‌های این نوع، مش 110 نیز نامیده می‌شود. از جمله کاربردهای مهم این نمک استفاده در گل حفاری، فرایند نمک سود کردن گوشت‌ها خصوصاً گوشت خوک در کشور گرجستان و استفاده در پنیر لیقوان و غیره است.
  • 3 – مش 100 : دانه ها و بلورهای این نوع نمک اندکی درشت تر از دانه های شکر (تقریباً دوبرابر) میباشند.
  • 4 – مش 90 :  سایز دانه بندی های این نوع ، شامل دانه های کمی ریز تر از دانه نخود است. به علت اندازه تقریبا یکسان و منظم دانه ها،این نوع را مش 90 نامیده اند.
  • 5 – نمک شیلاتی: سنگ نمک بعد از اینکه وارد دستگاه خردکن می‌شود، قطعه های بزرگ سنگ نمک شکسته شده و نمک خرد شده با اندازه 5 تا 10 میلی متر تولید می‌شود. دانه‌های نمک شیلاتی اندازه‌ای بزرگ تر از یک دانه نخود و کوچکتر از یک گردو که تقریباً بزرگترین سایز دانه‌بندی محسوب می‌شود دارد. دلیل نامگذاری نمک شیلاتی استفاده عمده این دانه بندی در صنعت شیلات و همچنین گندزدایی می‌باشد.
  • البته این تنها یکی از موارد استفاده نمک شیلاتی است. مصارف دیگر این نوع نمک در سختی گیری آب، احیای رزین‌های غیر فعال شده، صاف کاری‌های بسیار دقیق قطعات ریز، صنعت چرم سازی و دباغی، پنیرسازی و بسیاری از صنایع دیگر می‌باشد.
  • 6 – نمک پودر صنعتی (نمک صنعتی نرم): در نهایت آخرین دسته نمک‌های صنعتی تصفیه نشده از نظر سایز دانه‌ها، نمک پودری است. به دلیل مصارف و کاربردهای صنعتی زیاد، به این نوع، نمک نرم صنعتی نیز می‌گویند. کاربرد اصلی این نوع نمک در تولید اسید و دان و نهاده‌های مرغ و طیور است.

انواع مختلف نمک صنعتی و کاربردهای آن-

خرید مواد شیمیایی صنعتی

شرکت شیمی کهن نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید مواد شیمیایی صنعتی با بخش فروش شرکت شیمی کهن تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

ارسال کالاهای موجود در انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد.

روش ارسال کالا مشتریان تهرانتوسط پیک

 ارسال مشتریان سایر شهرها

توسط شرکت های حمل و نقل ( تیپاکسپستترمینال )

انواع مختلف نمک صنعتی و کاربردهای آن-

قیمت – فروش مواد شیمیایی صنعتی

شرکت شیمی کهن یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص فروش مواد شیمیایی صنعتی می باشد. این شرکت در زمینه واردات محصولات سیگما از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت خرید محصولات نمایندگی مرک آلمان و تهیه این محصول (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید.

همچنین از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول  را به همراه میزان نیاز خود  ارسال  کنید. در کمترین زمان  ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر در نمایندگی مرک و استعلام سریع قیمت مواد شیمیایی صنعتی  میتوانید ازطریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز درکمترین زمان پاسخ استعلام خود رادریافت نمائید.

راههای ارتباطی :
021-66895887(ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09122885447 (ساعات تماس 24ساعت)

LiveZilla Live Chat Software
تماس با ما
تماس تلفنی

شماره تماس

09122885447

تلفن ثابت

شماره تماس

02166895887

اطلاعات
اطلاعات
بازگشت